مقالات

بهترین بازی‌های چند‌نفره ایکس‌باکس گیم پس

The Best Multiplayer Xbox Game Pass

کمپانی XBOX توانست به لطف خرید‌های متعدد و سیاست‌های مناسب، بخشی از تصویر سیاهی که از خود در نسل هشت به جا گذاشته بود را پاک کند، و دوباره طرفداران را به خود امیدوار کند. اما اولین و شاید مهم‌ترین این سیاست‌ها چیزی نبود جز ایکس‌باکس گیم‌پس. سرویسی که می‌توانستید با پرداخت یک مبلغ ماهانه بسیار کوچک، به لیست بلند بالایی از بازی‌های جدید و قدیمی دسترسی داشته باشید. بازی‌هایی که بعضا توانسته بودند انقلابی را در سبک خود به وجود بیاورند و به یک بازی شاخص در میان رقبای خود تبدیل شوند. در این مقاله اما قصد داریم به معرفی برخی از بهترین بازی‌های مولتی پلیر موجود بر روی این سرویس بپردازیم. بازی‌هایی که می‌توانید آن‌ها را به صورت آنلاین با دوستان‌تان تجربه کرده و ساعات لذت‌بخشی را برای خود به‌وجود بیاورید. پس با ادامه این مطلب همراه تک‌سیرو باشید.

بهترین بازی‌های چند‌نفره ایکس‌باکس گیم‌پس

Rainbow Six: Siege

کمپانی Ubisoft توانست با عرضه بازی Rainbow Six: Siege جان دوباره‌ای را در کالبد این مجموعه قدیمی بدمد. مجموعه‌ای که برخلاف اکثر شوترهای رقابتی بازار، باید برای تمام حرکات خود فکر کنید و سنجیده قدم بردارید؛ چرا که اولین اشتباه شما در این نسخه می‌تواند به آخرین اشتباه شما تبدیل شود. در این بازی خبری از بازیابی سلامتی نیست و اگر درون هر دور از مسابقات کشته شوید تا شروع دور بعدی از شرکت در مسابقه محروم خواهید شد. همین موضوع بازی را به شدت سخت و چالش‌‌‌برانگیز می‌کند؛ چون به طبع هیچکس دوست ندارد که در طول مسابقات کشته شود و تا شروع دور بعد، بازی دیگر بازیکنان را تماشا کند. به طور کلی اگر از شوتر‌های معمول خسته شده‌اید و دل‌تان یک تجربه سخت و تقریبا واقع‌گرایانه را می‌خواهد، Rainbow Six: Siege همان بازی‌ایست که به دنبال آن می‌گردید. این بازی هم‌اکنون در سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس در دسترس می‌باشد و شما می‌توانید به راحتی آن را بر روی کنسول خود دانلود کرده و از تجربه آن لذت ببرید.

خواندن  بازی های انحصاری ایکس باکس معمولا در کدام استودیو ها توسعه می یابند؟

بهترین بازی‌های چند‌نفره ایکس‌باکس گیم‌پس

Halo Infinte

بعد از نمایش بسیار ضعیفی که برای اولین بار از نسخه جدید HALO شاهد بودیم، خیلی‌ها انتظار داشتند که این بازی نیز به یک شکست دیگر در کارنامه مجموعه تبدیل شود. نگرانی‌ای که اگرچه بی‌جا نبود، اما استدیو 343 Industries توانست به خوبی از پس این چالش برآید و یک نسخه با کیفیت دیگر از این مجموعه را به بازار عرضه کند. Halo Infinite اما در کنار بخش داستانی فوق‌العاده خود، از یک بخش مولتی‌پلیر نیز بهره می‌برد. بخشی که از دیرباز در این مجموعه حضور پررنگی داشته و هم‌اکنون نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. مولتی‌پلیر این بازی درست مانند نسخه‌های گذشته، در سبک FPS می‌باشد. این بخش از حالت‌های مختلفی تشکیل شده و شما باید بنا به قانون حاکم بر هر حالت، با تیم مقابل خود مبارزه کرده و به پیروزی تیم‌تان کمک کنید. البته در ابتدا قرار بود که این بخش از بازی میزبان حالت بتل‌رویال نیز بشود که متاسفانه عرضه این بخش توسط تیم سازنده کنسل شد. اما با تمام این اوصاف اگر بتوانید با سبک نامتعارف مجموعه هیلو در زمینه گیم‌پلی ارتباط برقرار کنید، مطمئنا می‌توانید ساعات خوشی را در قسمت مولتی‌پلیر این بازی تجربه کنید.

بهترین بازی‌های چند‌نفره ایکس‌باکس گیم‌پس

Diablo 4

قبل از عرضه نسخه چهارم مجموعه دیابلو، نگرانی‌های زیادی برای این بازی وجود داشت. عمده این نگرانی‌ها هم از عرضه بسیار ضعیف Diablo Immortals نشئت می‌گرد. اما خوش‌بختانه کمپانی بلیزارد توانست باری دیگر از این چالش سربلند بیرون بیاید و طرفداران را از خود راضی نگه دارد. بازی Diablo 4، یکی از بهترین بازی‌های ساخته‌شده توسط Blizzard می‌باشد که هم می‌تواند تجربه جذابی را برای مخاطبان قدیمی این مجموعه به‌وجود بیاورد و هم مخاطبان جدید را به خود جذب کند. داستان این بازی نیز همانند نسخه‌های پیشین از لایه‌های عمیقی تشکیل شده که همواره مخاطب را به خود جذب می‌کند و با پیچش‌های خاص خود سعی می‌کند تا شما را خسته نکند. در کنار روایت فوق‌العاده بازی نباید از شخصیت پردازی آنتاگونیست اصلی این نسخه نیز غافل شویم. دشمن اصلی ما در این بازی لیلیث می‌باشد. لیلیثی که با شخصیت‌پردازی قوی خود، چهره ترسناکی را به نمایش می‌گذارد و بارها در طول بازی، پیشروی را برای شما به امری دشوار تبدیل می‌کند. در کل می‌توان گفت که این بازی نه تنها یکی از بهترین نسخه‌های مجموعه دیابلو به‌حساب می‌آید، بلکه حتی یکی از بهترین بازی‌هایی است که در سبک خود عرضه شده. تجربه این عنوان در کنار دوستان‌تان، به احتمال بسیار می‌تواند به یکی از تجربه‌های خاطره‌انگیز شما در دنیای ویدیوگیم تبدیل شود.

خواندن  صحبت های سازندگان بازی Stalker 2 در مورد داستان و جهان بازی

بهترین بازی‌های چند‌نفره ایکس‌باکس گیم‌پس

Forza Horizon

بعید است بتوانید گیمری پیدا کنید که با مجموعه درخشان Forza Horizon آشنا نباشد. مجموعه‌ای که به زعم عده کثیری، بهترین عنوان انحصاری کنسول ایکس‌باکس به حساب می‌آید و می‌تواند با گیم‌پلی فوق‌العاده روان و جذاب خود، ساعات بی‌نهایت سرگرم‌کننده‌ای را برای مخاطبان به‌وجود آورد. نسخه پنجم این بازی اما، ما را راهی سفر به قلب مکزیک می‌کند. سفری آنچنان جذاب و متنوع که می‌توانید در آن انواع اقلیم‌ها را پیدا کنید و از شدت تنوع محیط‌ها حیرت‌زده شوید. محیط‌هایی که دوست دارید برای مدتی دسته را زمین گذاشته و برای لحظاتی به طبیعت بکر و چشم‌نواز این بازی خیره شوید. این بازی اما علاوه بر گرافیک جذاب خود، از گیم‌پلی نیز غافل نشده. تمامی اتومبیل های موجود در این بازی دارای هندلینگ مخصوص به خود هستند و رانندگی با هر یک از آن‌ها می‌تواند تجربه متفاوتی را برای شما به‌وجود بیاورد. تجربه‌ای که به لطف تعداد بالای اتومبیل ها از ارزش تکرار بالایی بهره می‌برد و می‌تواند تا مدت‌ها شما را از بازی‌های دیگر بی‌نیاز سازد. به طبع تجربه این اثر شاخص با دوستان‌تان می‌تواند تبدیل به تجربه‌ای شود که تا مدت‌ها آن را به‌خاطر داشته‌باشید و همراه با یادآوری آن لحظات، لبخند را بر روی صورت‌تان میهمان کنید.

بهترین بازی‌های چند‌نفره ایکس‌باکس گیم‌پس

Sea of Thieves

زمانی که Sea of Thieves در سال 2018 برای اولین بار پا به دنیای بازی‌های ویدیویی گذاشت، مورد هجوم نمرات متوسط رسانه‌ها قرار گرفت. رسانه‌هایی که برخی از آن‌ها بازی را یک تجربه نابخشودنی نامیدند. اما حالا با گذشت چیزی نزدیک به پنج سال از زمان عرضه، Sea of Thieves توانسته تا راه خود را به درون قلب گیمرها پیدا کند و حتی برای برخی به بهترین بازی‌ آن‌ها تبدیل شود. این بازی شما را دقیقا در نقش یک دزد دریایی قرار می‌دهد. دزدی که باید برای پیدا کردن گنج در این دنیای خطرناک، از هفت‌خان رستم عبور کند و تمامی ریسک‌ها را به جان بخرد. به لطف دنیای تماما آنلاین Sea of Thieves هیچ‌یک از سفرهای شما همانند دیگری نخواهد بود و هر‌دفعه با ماجراهای متفاوتی روبرو خواهید شد. به همین علت باید حسابی حواس خود را جمع کنید چرا که ممکن است زمانی که شما با دوستان‌تان مشغول جستجو در جزیره‌ای دورافتاده هستید، گروه دیگری از بازیکنان، به کشتی شما حمله کرده و دار و ندارتان را غارت کنند. همین جزئیات ریز و درشت در بازی باعث می‌شود که تجربه این اثر در کنار دوستان‌تان به یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظات زندگی‌تان تبدیل شود. بازی‌ای که می‌تواند همانند یک ماشین جادویی شما را از تمامی مشکلات زندگی رها سازد و به سفری جذاب و البته خطرناک در دریاهای هفت‌گانه ببرد. اگر از من می‌شنوید لحظه‌ای در تجربه این اثر دوست‌داشتنی درنگ نکنید.

خواندن  چندین بازی معرفی نشده کنسول Xbox در سال 2021 منتشر خواهند شد

جمع‌بندی

درست است که بازی‌های چند‌نفره عرضه‌شده برای کنسول‌های Microsoft تنها به موارد گفته‌شده خلاصه نمی‌شود، اما تمرکز اصلی این مقاله بر روی معرفی بهترین این آثار بود. آثاری که هر یک می‌توانند تجربه سرگرم‌کننده‌ای را برای شما خلق کنند و برای لحظاتی هم که شده، ذهن شما از فکر به دغدغه‌های روزمره آزاد کنند. البته اگر شما نیز بازی‌ای را می‌شناسید که در این لیست معرفی نشده، خوشحال می‌شویم که در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

OHAM

یک گیمر معمولی که ویدیوگیم را نه تنها به چشم سرگرمی، بلکه همیشه به چشم یک مأمن می‌دیده. مأمنی که همچون پناهگاه‌های اتمی دنیای فال‌آوت، از روح شما در برابر سختی‌های زندگی محافظت می‌کند و به دنیای خاکستری‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، رنگ تازگی ‍‌می‌بخشد. البته این دیدگاه من نسبت به ویدیوگیم، ریشه در کودکی‌ام دارد. جایی که همواره در آن مشغول خیال‌پردازی بودم و سعی می‌کردم با مطالعه ادبیات مخصوص کودک و نوجوان، خود را راهی ماجراهایی خیالی کنم و به کمک قوه تخیلم، در این اوهام شناور باشم. در واقع به سبب مطالعه همین آثار ادبی بود که توانستم قدرت نگارش خود را تقویت کرده و از این استعداد، در راه خلق و تولید محتوا استفاده کنم. محتواهایی که از روح خیال‌پردازم جاری شده و با علاقه‌ جوشانم به ویدیوگیم، جهت داده می‌شوند تا در قلب گیمرهایی همچون خودم جای بگیرند و آن‌ها را بیش از پیش با این صنعت جذاب و بعضا بی‌رحم آشنا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا