مقالات

معرفی بهترین ایربادهای گیمینگ : تجربه‌ای بی‌نظیر از صدا و راحتی

Introducing The Best Gaming Earbuds

می‌گویند که شنیدن کی بود مانند دیدن! شاید مثل درستی باشد اما حداقل در صنعت گیم صدق نمی‌کند. اتفاقاً گیمر باید بشنود و اوج هنر سازندگان در طراحی موسیقی را با تمام وجودش حس کند. اصلاً موسیقی به کنار، ما گیمرها رقابت برای‌مان از هر چیزی مهم‌تر است، پس طبیعتاً وقتی می‌توانیم در بازی‌های اکشن شاخ و شانه بکشیم که بیشترین تسلط را بر جزئیات صداهای داخل بازی داشته باشیم، از صدای پا گرفته تا شنیدن مکالمات هم‌تیمی‌ها همه و همه برای‌مان مهم هستند. مسلماً بهترین گزینه برای تجربه شنیداری کامل بازی‌ها، هدست‌های گیمینگ است. محصولات خارق العاده و متنوع که این روزها در بازار با رنج‌های قیمت متفاوتی در وجود دارند. با این حال علی رغم محبوبیت هدست‌های گیمینگ چند ایراد مهم درباره آن‌ها وجود دارد که شاید روی انتخاب خریدار تاثیر بگذارد. شاید مهم‌ترین این ایرادها، اندازه بزرگ و وزن سنگین هدست‌ها باشد. مسلماً اگر با گوشی هوشمند یا کنسول دستی به تجربه بازی می‌پردازید، وزن و اندازه هدست‌ها می‌توانند برای‌تان آزار دهنده باشند. طبیعتاً چنین محصولاتی در جابه‌جایی و حمل و نقل هم دردسرهای خاص خودشان را دارند. حتی ریسک آسیب‌های فیزیکی به آن‌ها نیز بیشتر است. چنین معضلاتی در سال‌های اخیر باعث شده تا ایربادهای گیمینگ (Gaming Airbud) بیشتر از هر زمان دیگری خودنمایی کنند. شاید در سالیان گذشته به دلیل ضعف در پردازش صدا و به خصوص میکروفون‌های بی کیفیت شاهد اقبال عمومی نسبت به آن‌ها نبودیم، اما تحول و پیشرفت بزرگ این محصولات باعث شده تا دوباره سر زبان‌ها بیافتند و تبدیل به اولویت اصلی خرید بسیاری از مخاطبین شوند. در این مطلب نگاهی به بهترین ایربادهای گیمینگ موجود در بازار خواهیم انداخت.

معرفی بهترین ایربادهای گیمینگ

بهترین ایربادهای گیمینگ در تمامی معیارها
Razer Hammerhead HyperSpeed

بگذارید همین ابتدای متن خیال‌تان را راحت کنیم؛ Razer Hammerhead HyperSpeed در تمامی معیارهای مقایسه با اختلاف عنوان بهترین ایرباد گیمینگ را به نام خود زده است. مسلماً مهم‌ترین مسئله در میان تمامی ایربادهای گیمینگ نحوه اتصال و سرعت و پایداری آن است. خوشبختانه به لطف فناوری HyperSpeed Wireless، این ایرباد می‌تواند یک اتصال مطمئن و سریع 2.4 گیگاهرتزی را به گیمرها هدیه دهد. این یعنی یک تجربه سریع، بدون تاخیر که تقریباً هیچ وقت شما را دلسرد نخواهد کرد. صدالبته اتصال به روش بلوتوثی هم به قوت خودش باقیست. اما مهم‌ترین برگ برنده این محصول فناوری حذف نویز فعال (ANC) است. شاید بتوان گفت فناوری نویز کنسلینگ شرکت Razer تقریباً یک سر و گردن از تمامی همتایان خود بهتر عمل می‌کند و می‌تواند تمامی صداهای آزاردهنده اطراف با هر فرکانسی را به راحتی حذف کرده و شفافیت صدا را دو چندان کند. با این حال هر چه قدر هم که این ویژگی‌ها درخشان و تاثیرگذار باشند همچنان کیفیت میکروفون ایربادهای گیمینگ مهم‌ترین پاشنه آشیل محسوب می‌شود. خوشبختانه HyperSpeed Wireless از میکروفون‌های دوگانه بسیار باکیفیت بهره می‌برد که حتی می‌تواند صداهای مزاحم اطراف‌تان را حذف کرده و فرکانس صدای اصلی خودتان را بهبود ببخشد تا بهترین کیفیت ممکن از صدای شما مخابره شود. از طرف دیگر حتی در زمینه باتری هم Razer در برابر مخاطب روسفید عمل می‌کند و با طول عمر 30 ساعته خودش می‌تواند از پس انتظار هر مخاطبی بربیاید.

عمر باتری: 6.5 ساعت (26 ساعت با احتساب شارژ در کیس)
نحوه اتصال: بلوتوث و وایرلس 2.4 گیگاهرتزی
سازگار با: PS5، PC، Nintendo Switch و گوشی‌های هوشمند (نسخه Xbox نیز در بازار موجود است)

چرا بخریم؟
+ زیبایی و طراحی معرکه
+ اتصال بی سیم سریع و بدون تاخیر Hyperspeed
+میکروفون دوگانه باکیفیت
+بهترین فناوری حذف نویز فعال در ایربادهای گیمینگ

چرا نخریم؟
– بازخوردهای لمسی ایرباد چندان دقیق نیست
– برای استفاده بر روی کامپیوتر به مراحل نصب جداگانه نیاز است

 

معرفی بهترین ایربادهای گیمینگ

ASUS ROG Cetra True Wireless

مگر می‌شود پای سخت افزار گیمینگ در میان باشد و نام ASUS در لیست بهترین‌ها ندرخشد؟ همانطور که احتمالاً می‌دانید ایسوس اخیراً سرمایه‌گذاری در سایر حوزه‌های سخت افزاری گیمینگ را دوچندان کرده است. خصوصاً ایربادهای گیمینگ که این روزها حسابی در بازار سر و صدا به پا کرده‌اند. ASUS ROG Cetra True Wireless ظاهر و باطنش یکی است و در تمامی ابعاد شگفت انگیز عمل می‌کند. ظاهر مشکی رنگ و طراحی معرکه این ایرباد که درون یک کیس نورانی آبی رنگ قرار دارد، می‌تواند هر گیمری را از خود بی‌خود کند. درست مثل همیشه ASUS در زمینه اتصال بی‌سیم درخشان، سریع و بی‌نظیر عمل می‌کند و حتی اجازه کوچک‌ترین تاخیر در انتقال داده‌های صوتی را نمی‌دهد. از آن طرف فناوری حذف نویز فعال هیبریدی نیز به قوت خودش باقیست و می‌تواند کوچک‌ترین اصوات مزاحم را شناسایی کرده و یک تجربه فراگیر از صداهای داخل بازی را به شما هدیه دهد. آن طور که آمار و ارقام می‌گویند باتری ASUS ROG Cetra True Wireless نزدیک به 27 ساعت طول عمر دارد و از این حیث می‌تواند برای تمامی محصولات موجود در این لیست خط و نشان بکشد. به این موارد بهره‌گیری از مکانیسم استاندارد ضد آب IPX4 را اضافه کنید تا یک بار برای همیشه خیال‌تان از بابت آسیب فیزیکی به ایربادهای گیمینگ راحت شود.

عمر باتری: 27 ساعت
نحوه اتصال: بلوتوث 5.2 و وایرلس
سازگار با: PC، PS5، Nintendo Switch و گوشی‌های هوشمند

چرا بخریم؟
+حسگرهای لمسی دقیق
+تاخیر کم
+عمر باتری طولانی

چرا نخریم؟
-کیفیت صدا می‌توانست بهتر باشد

 

معرفی بهترین ایربادهای گیمینگ

JBL Quantum TWS Wireless Gaming Earbuds

نوبتی هم که باشد نوبت یک محصول همه فن حریف از برند JBL است. شرکتی که پیش‌تر در زمینه تولید اسپیکرها توانایی خودش را اثبات کرده و حالا قصد دارد بازار ایربادهای گیمینگ را تصرف کند. شما را نمی‌دانیم اما JBL Quantum TWS Wireless Gaming Earbuds تا حد بسیار زیادی به ایربادهای شرکت اپل شباهت دارد، با این تفاسیر که رنگ مشکی و طراحی ارگونومیکش می‌تواند جذابیت‌های محصول را دوچندان کند. همانطور که احتمالاً حدس زده‌اید، JBL در زمینه سرعت اتصال هیچ جای حرف و حدیثی باقی نمی‌گذارد. یعنی جایی که شما می‌توانید یا از طریق بلوتوث 5.2 و یا از طریق وایرلس به پلتفرم مدنظرتان متصل شوید. حتی این قابلیت را دارید که با استفاده از فناوری Dual Source به صورت همزمان به دو پلتفرم متصل شوید. به عنوان مثال می‌توانید هم به کنسول گیمینگ‌تان متوسل شوید و هم این که با اتصال به گوشی هوشمندتان از تماس‌های ضروری غافل نشوید. در کنار این موضوع قابلیت حذف نویز فعال هم وجود دارد. به لطف فناوری True Adaptive Noise Reduction، ایرباد خودش را با صداهای محیط تطبیق می‌دهد و کوچک‌ترین صداهای مزاحم را حذف کند تا در نهایت شفافیت به بالاترین حد ممکن خودش برسد. در این میان نباید از فناوری JBL QuantumSURROUND نیز غافل شد که برای گیمرهای حرفه‌ای حکم گنج را دارد. به لطف این تکنولوژی صدای فراگیر داخل بازی با همان شدت و زاویه‌ای که وجود دارد در ایربادها پخش خواهد شد و در نتیجه دقیق‌ترین مختصات مکانی اصوات داخل بازی را می‌توانید تشخیص دهید.

عمر باتری: 8 ساعت
نحوه اتصال: بلوتوث 5.2 و وایرلس
سازگار با: PC، PS5، Nintendo Switch و گوشی‌های هوشمند

چرا بخریم؟
+طراحی جذاب و ارگونومیک
+صدای فراگیر JBL QuantumSURROUND
+حذف نویز فعال بی‌نظیر
+قابلیت اتصال به دو منبع صوتی

چرا نخریم؟
-طول عمر باتری نه چندان مناسب

 

معرفی بهترین ایربادهای گیمینگ

بهترین ایرباد گیمینگ با قیمت ارزان (ایرباد گیمینگ اقتصادی)
Tronsmart Onyx Ace Pro

مهم‌ترین معیار برای ما ایرانی‌ها تنها یک چیز است؛ قیمت! به هر حال یک محصول چند دلاری ارزان قیمت در کشورهای خارجی می‌تواند هزینه سنگینی روی دست مخاطب داخل کشور بگذارد. خودتان هم خوب می‌دانید که محصولات گیمینگ هیچ وقت ارزان قیمت نبوده‌اند. با این حال در زمینه ایرباد گیمینگ ارزان قیمت (اقتصادی) جای امیدواری وجود دارد. Tronsmart Onyx Ace Pro شاید به اندازه سایر محصولات موجود در این لیست مدعی و باکیفیت نباشد، اما به تناسب قیمتی که ارائه می‌دهد می‌تواند تجربه‌‌ی گیمینگ معرکه‌ای را به مخاطب هدیه دهد. شاید مهم‌ترین برگ برنده این ایرباد حالت گیمینگ اختصاصی است که مستقیماً از طریق خود محصول و بدون نیاز به برنامه جداگانه‌ای اعمال می‌شود. شما با فعال کردن حالت گیمینگ اختصاصی این ایرباد می‌توانید یک تجربه شنیداری معرکه را تجربه کنید، جایی که کوچک‌ترین صدای شلیک و حتی ردپای دشمنان نیز از رادار شما پنهان نمی‌ماند. از طرف دیگر با وجود قیمت به نسبت مناسب محصول، حتی در زمینه باتری نیز ادعاهای فراوانی دارد و می‌تواند با طول عمر 6.5 ساعته خود به اندازه رقبای صاحب نامش بدرخشد. اما در زمینه اتصال صرفاً به حالت بلوتوثی 5.2 قناعت کرده و خبری از اتصال وایرلس نیست اما جای شکرش باقیست که به لطف حالت گیمینگ مخصوص کمترین تاخیر ممکن دارد. خلاصه آن که اگر به دنبال یک محصول اقتصادی هستید که خصوصاً برای تجربه بازی با موبایل یا کنسول‌های دستی به کارتان بیاید، Tronsmart Onyx Ace Pro یکی از بهترین گزینه‌های موجود است.

عمر باتری: 6.5 ساعت
نحوه اتصال: بلوتوث 5.2
سازگار با: تمامی پلتفرم‌های پشتیبانی کننده از بلوتوث

چرا بخریم؟
+قیمت اقتصادی
+حالت گیمینگ اختصاصی
+عمر باتری مناسب

چرا نخریم؟
-عدم پشتیبانی از فناوری حذف نویز
-کیفیت صدا در حالت‌های غیرگیمینگ مطلوب نیست

 

معرفی بهترین ایربادهای گیمینگ

بهترین ایرباد گیمینگ برای PS5
Sony Inzone Buds

همانطور که می‌دانید سونی اخیراً سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی سایر حوزه‌های تکنولوژی خصوصاً هدست‌ها و ایربادهای گیمینگ انجام داده است. محصولات سری Inzone نیز به صورت کلی شامل هدست‌ها و ایربادهای گیمینگ می‌شود که به تناسب سلیقه و نیازتان می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. با یک تقریب کلی می‌توان Sony Inzone Buds را بهترین ایرباد گیمینگ مخصوص PS5 دانست که این روزها توانسته به فروش خیره کننده‌ای در بازار دست پیدا کند. مهم‌ترین ویژگی این محصول پشتیبانی از صدای 360 درجه است. چیزی که سونی مدت‌هاست چه بر روی کنسول خودش و چه عناوینی که توسعه می‌دهد، آن را در اولویت خود قرار داده است. به لطف این تکنولوژی شما می‌توانید دقیق‌ترین مختصات دشمنان و صداهای داخل بازی را شناسایی کرده و حتی عملکردتان را بهبود دهید. از طرف دیگر درست مثل هدست‌های Inzone، این ایرباد از فناوری حذف نویز فعال استفاده می‌کند. فناوری که در حقیقت مبتنی بر هوش مصنوعی است و می‌توان گفت کامل‌ترین و دقیق‌ترین فناوری نویز کنسلینگ است که تا به حال در بازار دیده‌ایم. این یعنی بیشترین وضوح و شفافیت صدا منتقل خواهد شد و از این نظر یک بار برای همیشه می‌توانید خیال‌تان راحت کنید. در زمینه طول عمر باتری نیز باید گفت که در حالت عادی شما می‌توانید تا 12 ساعت از این ایرباد استفاده کنید و با احتساب کیس محصول این رقم به 24 ساعت هم می‌رسد.

عمر باتری: 12 ساعت
نحوه اتصال: وایرلس (دانگل USB) و Bluetooth LE
سازگار با: PC و PS5

چرا بخریم؟
+ حذف نویز فعال مبتنی بر هوش مصنوعی
+ کیفیت کلی صدا فوق العاده است
+عمر باتری طولانی است

چرا نخریم؟
-اتصال بلوتوث غیرمطمئن

حسین رضایی

حسین رضایی، نویسنده، روزنامه نگار و منتقد بازی های ویدئویی و حوزه تکنولوژی.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا