استدیو Tango Gameworks از مرگ حتمی نجات یافت!
!Tango Gameworks Studio Was Saved From Certain Death
اگر شما هم مثل من پیگیر اخبار دنیای ویدیوگیم بوده باشید، حتما اطلاع دارید که این دنیای جذاب و هیجانانگیز، چند وقتی است که به نفرینی سیاه دچار شده است. نفرینی که منجر به تعطیلی چندین استدیو نامآشنا و به طبع آن، بیکاری افراد حاضر در آن استدیوها شده است. متاسفانه یکی از استدیوهایی که به تسلیم این اتفاق درآمد، استدیو Tango Gameworks بود. استدیویی که ما را سالها با آثار جذاب و دوستداشتنی خود سرگرم کرده بوده. آثاری همچون مجموعه The Evil Within یا بازی اخیر خود یعنی Hi-Fi Rush که به زعم خیلیها، بهترین انحصاری کنسولهای نسل نهمی مایکروسافت به حساب میآمد.
متاسفانه پس از تصاحب کمپانی بتسدا توسط مایکروسافت، تغییرات عدیدهای در نحوه فعالیت این کمپانی و استدیوهای زیرمجموعه آن به وجود آمد و یکی از آن تغییرات، تعطیلی کامل استدیو Tango Gameworks و به تعلیق درآمدن تمام IPهای این استدیو بود. IPهایی که خیلی از افراد چشم انتظار ساخت دنبالهای برای آنها بودند اما با انتشار خبر تعطیلی این استدیو از سمت مایکروسافت، تمام امیدشان ناامید شد. خوشبختانه قرار نیست که اوضاع به همین سیاهی باقی بماند.
طبق آخرین اخبار منتشر شده، مطلع شدیم که یک کمپانی بازیسازی کرهای به نام (Krafton Inc) که بیشتر به خاطر فعالیتش بر روی بازیهایی چون PUBG و The Callisto Protocol شناخته میشود، موفق شده تا پیش از بسته شدن استدیو Tango Gameworks و تعطیلی کامل آن، حق امتیاز این استدیو و بازی Hi-Fi Rush را از سمت مایکروسافت خریداری کند.
با تکمیل این خرید، علاوه بر حق امتیاز برند Tango Gameworks، تمام کارکنانی که پیش از این، مشغول کار بر روی بازیهای استدیو مذکور بودهاند نیز به فعالیت خود ادامه خواهند داد و تعدیل نیرویی بین کارکنان سابق این استدیو اتفاق نخواهد افتاد. کمپانی Krafton نیز خرید خود را با عنوان “اولین سرمایهگزاری قابل توجه در بازار بازیهای ویدیویی ژاپن” توصیف کرده و باور دارد که میتواند با زنده کردن این استدیو، به پیشرفت قابل توجهی در این بازار دست پیدا کند. البته باید دقت داشته باشید که دیگر IPهای این استدیو اعم از Ghostwire Tokyo و The Evil Within همچنان در انحصار مایکروسافت میباشد و نباید انتظار عرضه دنبالهای برای این عناوین را داشته باشیم.
در نهایت باید امیدوار باشیم تا کمپانی Krafton بتواند با حمایت خود از استدیو Tango Gameworks، فرصتی دوباره برای رشد و پیشرفت این استدیو فراهم کند و باری دیگر نام این استدیو را بر سر زبانها بیاندازد. حال شما چه فکری میکنید؟ آیا این خرید میتواند استدیو Tango Gameworks را همانند قبل زنده کند؟ بیصبرانه منتظر نظرات شما در بخش کامنتها هستیم.