مقالات

جذاب ترین بازی های PS4 که روی PS5 اجرا می شوند

The Most Interesting PS4 Games That Run On PS5

پلی استیشن 5 از زمان عرضه بسیار مورد توجه قرار گرفت. در واقع این کنسول از زمان عرضه دنیایی جدید از بازی های ویدیویی را معرفی نمود و با بهبود چشمگیر کیفی نسبت به پلی استیشن 4 در عملکرد و گرافیک شناخته می شود. یکی از قابلیت های مهمی که در پلی استیشن 5 وجود دارد، امکان اجرای بازی های PS4 روی PS5 است. این کار به شما امکان می دهد که تمامی اطلاعات از بازی ها را از کنسول قدیمی خود به کنسول جدید منتقل کرده و تجربه بازی را به سطحی بالاتر ارتقاء دهید.
تصور کنید که یک بازی مورد علاقه خود را سال ها روی PS4 اجرا کرده اید و تجربه ای منحصر به فرد دارید. حالا می توانید با اجرای این بازی روی PS5 علاوه بر اجرای سریع تر و عملکرد روان تر، جزئیات بیشتری را مشاهده نمایید.
در این مقاله از تک سیرو همراه شما هستیم تا بازی های برتر پلی استیشن 4 که روی PS5 نیز اجرا می شوند را به شما معرفی کنیم. در نظر داشته باشید که این بازی ها علاوه بر این که قابلیت انتقال با تمامی ذخیره سازی اطلاعات را دارند می توانند در کنسول نسل نهم Sony همه جزئیات را با دقت بسیار بیشتری نشان دهند.

جذاب ترین بازی های PS4 که روی PS5 اجرا می شوند

The Last of Us Part II

پس از این که سفر خطرناک الی و جوئل در قسمت اول بازی The Last of Us Part II به پایان می رسد، حالا آن ها در ایالات متحده پسا اپیدمی در شهر جکسون ایالت وایومینگ به سر می برند. آرامش و ثبات در میان بازماندگان قابل مشاهده است و زندگی به ثبات نسبی رسیده است. با این وجود تهدیدهای همیشگی باعث می شود که بازماندگان ناامید باشند.
آرامش در این قسمت از بازی بسیار شکننده است. یک حادثه باعث می شود که پناهگاه آن ها دچار فروپاشی شود و الی در مسیری بی بازگشت قرار می گیرد. او در جستجوی عدالت و آرامش است و در این راه کسانی را تعقیب می کند که مسئول این فاجعه ها هستند. در این مسیر، الی با پیامدهای ویرانگر جسمی و روحی روبرو می شود. در این قسمت از بازی The Last of Us شما می توانید تجربه ای بسیار احساسی از یک بازی خشن داشته باشید. مرزهای میان خوب و بد، قهرمان و ضد قهرمان و سایر مفاهیم خیر و بدی به سرعت تعویض می شوند و همه چیز عوض می شود. با این حال الی برای بقا باید بجنگد و شما نیز باید تصمیمات سختی بگیرید.

گیم پلی این بازی ترکیبی از اکشن و بقا را به شما نمایش می دهد. سیستم های گیم پلی پس از این که کنسول PS5 بازی را اجرا می کند بسیار بهبود می یابد و مبارزات تن به تن شدید باعث می شوند که شما خشم بازی را بیشتر درک کنید. در این بازی دنیا خطرناک است و حتی گاهی شما برای رسیدن به خواسته هایی که دارید باید حرکاتی روان و مخفی داشته باشید.
ویرانی پسا اپیدمی در این بازی قابل مشاهده است. طبیعت هم زیبایی هایش را در این بازی نشان می دهد و از کوه ها و جنگل های آرام گرفته تا خرابه های پوشیده از گیاهان، شما باید به دنبال بقا باشید.

خواندن  انتشار تصویری از طرح اولیه شخصیت کریتوس توسط کارگردان هنری بازی God of War

جذاب ترین بازی های PS4 که روی PS5 اجرا می شوند

Final Fantasy VII Remake

برای این که برای آینده زمین بتوانید بجنگید، بازی Final Fantasy VII Remake را روی PS5 تجربه کنید. این بازی می تواند یک تصویر مدرن از یکی از جذاب ترین بازی های این فرنچایز در تمام دوران را به شما نشان دهد. در جهانی فانتزی و پسا صنعتی که شرکت شینرا الکتریک آن را کنترل می کند، شما به عنوان کلود استرایف شناخته می شوید و باید جلوی یک غول صنعتی بایستید که قبلا عضوی از آن بوده اید. این شخص اکنون با گروه ضد شینرا الکتریک به نام آوالانچ در حال فعالیت بوده و می خواهد ظلم را از روی زمین بردارد.

اصلی ترین دلیلی که باعث شده است ما در این مقاله این بازی را برای PS5 معرفی کنیم، آن است که شخصیت های قرار گرفته در بازی فراموش ناشدنی هستند و همچنین نبردهای نفس گیر و داستانی که شما را درگیر خواهد کرد در این بازی شما را به خود جذب خواهد کرد. این بازی توسط اسکوئر انیکس توسعه یافته است و می توان گفت که این تیم توانسته اند به خوبی یک بازی تمام عیار را برای شما به ارمغان بیاورند.

جذاب ترین بازی های PS4 که روی PS5 اجرا می شوند

Horizon Zero Dawn

تصور کنید که عصری روی زمین آغاز شده است که دیگر متعلق به انسان ها نیست. ماشین ها بر ما حکومت می کنند و انسان دیگر گونه غالبی نیست. در این عصر، شکارچی جوانی به نام الی برای بهبود سرنوشت خود بر می خیزد. در دنیایی سرسبز اما پسا آخرالزمانی که طبیعت در حال از بین بردن باقی مانده های تمدن فراموش شده بشری است، انسان ها در قبایل شکارچی گردآورنده در حال زندگی کردن هستند. تسلط آن ها توسط ماشین هایی که منشاء آن ها مشخص نیست و ناشناخته است از بین رفته است.

الی از زمان تولد توسط قبیله اش طرد شده است و آغوش مادری را به خاطر ندارد. او هیچ گاه در هیچ جامعه ای پذیرش نشده است و همواره تنها بوده است. با این حال او از روست یاد گرفته است که در هر شرایط چطور زنده بماند. روست یک شخص منزوی و خشن است که از الی در طبیعت مراقبت کرده است. مردی شرافتمند که در زندگی تراژدی های زیادی را پشت سر گذاشته است. شما در این بازی باید بتوانید از موقعیت های پیش رو استفاده کرده و با ماشین ها مقابله کنید. در این مسیر گاها باید از خود ماشین ها علیه خودشان استفاده کنید تا در نهایت به پیروزی دست پیدا کنید. شما باید بقا پیدا کنید و در این مسیر باید چالش های زیادی را پشت سر بگذارید.

خواندن  پلی استیشن 5 میتواند بازی God of War را با فریم ریت 60fps اجرا کند

جذاب ترین بازی های PS4 که روی PS5 اجرا می شوند

God of War

کریتوس پس از این که از خدایان المپ انتقام جویی کرده است، حالا به قلمرو نورس تبعید شده است. در این سرزمین جدید و ناشناخته او با چالش هایی روبرو می شود که برای او تازه و جدید است. او باید با هیولاهای ترسناک و خدایان قدرتمند مبارزه نماید. او حالا مسئولیت پسرش آترئوس را نیز بر عهده دارد.
آترئوس به عنوان یک جوان کنجکاو و جاه طلب شناخته می شود که مشتاق است تا رازهای پدرش را پیدا کند و جایگاهی برای خود پیدا کند. کرتوس گذشته ای پر از خشونت و خونریزی داشته و تلاش می کند تا این مسئله برای پسرش پیش نیاید.
به طور کلی می توان گفت که بازی God of War از PS4 به PS5 منتقل شده است می تواند یک دنیای جدید را پیش روی شما باز کند. از جنگل های تاریک گرفته تا کوه های پوشیده از برف در بازی خدای جنگ قابل مشاهده است. علاوه بر خشونت و گیم پلی جذاب، روابط پدر و پسری که در این بازی مشاهده می شود، رابطه میان کرتوس و آترئوس را نمایش می دهد. این رابطه در طول بازی عمیق و عمیق تر می شود. از دیگر ویژگی های این بازی می توان به داستان جذاب و تاثیرگذار علاوه بر مبارزات جذاب اشاره داشت.

جذاب ترین بازی های PS4 که روی PS5 اجرا می شوند

Red Dead Redemption II

در صورتی که از بازی های دنیای باز لذت می برید، یقینا بازی Red Dead Redemption II می تواند یک انتخاب جذاب برای شما باشد. این بازی که از زمان عرضه سر و صدای زیادی کرده است، از PS4 به PS5 قابل انتقال بوده و شما می توانید روی کنسول جدیدتان این بازی را اجرا کنید. داستان بازی از جایی آغاز می شود که یک سرقت در شهر بلک واتر در غرب وحشی با شکست مواجه می شود. آرتور مورگان و باند ون مجبور می شوند که فرار کنند. فشار ماموران فدرال و بهترین جایزه بگیران کشور باعث می شود که این اشخاص با چالش هایی مواجه شوند. از سوی دیگر این اشخاص باید تلاش کنند تا در قلب آمریکا زنده بمانند.
بازی Red Dead Redemption II یک عنوان ماجراجویی اکشن و دنیای باز است و شما را با غرب وحشی بیشتر آشنا می شود. شما در این بازی با شخصیت آرتور مورگان همراه می شوید و در دنیای هیجان انگیز قدم بر می دارید. شما باید قطار سرقت کنید و به نبرد با دشمنان بروید و به طور کلی هیجان این بازی بسیار جذاب خواهد بود.

خواندن  تماشای بازی God of War از دید اول شخص

جذاب ترین بازی های PS4 که روی PS5 اجرا می شوند

Death Stranding

Death Stranding به عنوان یک بازی PS4 شناخته می شود که در سبک ماجراجویی جهان باز ساخته شده است و برای PS4 عرضه شده است و حالا شما می توانید روی PS5 نیز این بازی را اجرا کنید. این بازی روایتگر انفجارهای مرموزی است که سراسر جهان را می لرزاند و زنجیره ای از اتفاقات ماورایی باعث می شود که مرگ بسیاری از مردم فرا برسد. موجودات فراطبیعی به این دنیا می آینده و در این دنیای ویران شده شروع به حمله می کنند. انقراض مردم قریب الوقوع است و شما به عنوان سام پورتر باید بتوانید که زمین را از این ویرانی نجات دهید. این بازی یک تجربه منحصر به فرد را برای شما به همراه دارد. شما می توانید در دنیایی پسا آخرالزمانی به سر ببرید و تلاش کنید تا ارتباط میان انسان ها دوباره برقرار شده و بتوانند این دنیا را نجات دهند.

جذاب ترین بازی های PS4 که روی PS5 اجرا می شوند

Uncharted 4: A Thief’s End

سه سال پس از این که وقایع Uncharted 3 روی می دهد، ناتان دریک از دنیای جستجوی گنج خارج شده است. با این وجود می توان گفت که زمان زیادی طول نمی کشد و او دوباره با چالش هایی روبرو می شود. او به دنبال نجات جان خود ماجرایی را پشت سر می گذارد که یقینا برای هر گیمر می تواند جذاب واقع شود. این بازی پر از هیجان و ماجراجویی بوده و هیجان را در شما دوباره زنده می کند. پس در صورتی که قصد دارید یک بازی جذاب و پر هیجان PS4 را روی PS5 نیز اجرا کنید، بازی Uncharted 4: A Thief’s End می تواند یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما باشد.

خرید بازی PS4

نتیجه گیری

بازی های جذاب و خاطره انگیزی که روی PS4 آن ها را اجرا کرده اید، حالا روی PS5 قابلیت اجرا دارند و شما می توانید آن ها را تجربه کنید. ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا جذاب ترین عناوین بازی را به شما معرفی کنیم که از PS4 قابلیت انتقال به PS5 را دارند. لازم به ذکر است که تمامی بازی های PS Plus نیز این قابلیت را داشته و شما می توانید آن ها را اجرا کنید.

محمد شفیعی

دنیا برای من در یک لحظه قفل شد. پاییز سال 1930 و شخصیت به یادماندنی توماس آنجلو. بازی کردن واقعا احساس رهایی به من میده. من بازی میکنم چون قطعا هیچوقت نمیتونم به 1930 نیویورک برگردم. بازی می کنم چون هیچوقت با دوستانم نمیتونم یه گنگ مافیایی رو توی شهری که هستم رهبری کنم. محمد شفیعی، کسی که از بچگی پای ثابت بازی های کامپیوتری بوده، سعی میکنه که بدون در نظر گرفتن سلیقه شخصی، محتوایی رو برای شما آماده کنه که بررسی، انتخاب و خرید از تک سیرو آسون تر بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا