مقالات

معرفی 10 ماد پرطرفدار GTA V که باید تجربه کنید

Introducing 10 Popular GTA V Mods That You Must Experience

با وجود این که بیش از یک دهه از انتشار GTA V می‌گذرد، اما همچنان در بسیاری از کشورهای جهان این عنوان جز 10 بازی پرفروش ماه قلمداد می‌شود. شاید با خودتان بگوئید که کیفیت باورنکردنی، جزئیات و گستردگی فوق العاده بالا در کنار بخش آنلاین سرگرم کننده باعث شده تا بازی بتواند همچنان سر زبان‌ها باشد و به یک فروش خیره کننده برسد. گرچه نمی‌توان منکر دلایل فوق شد اما باید به یک برگ برنده مهم دیگر هم اشاره کنیم؛ ماد، ماد و باز هم ماد! یعنی جایی که دقیقاً فکر می‌کنید جی تی ای 5 خسته کننده و کلیشه‌ای شده است، سازندگان مادها با عرضه محتواهای خودشان یک جان تازه‌ای به بازی می‌بخشند. حالا این تغییر می‌تواند یک تحول گرافیکی یا اضافه شده یک المان خاص به گیم پلی باشد که فقدانش در بازی اصلی حس می‌شود. به همین خاطر مادسازان دست کمی از خود بازیسازان شرکت Rockstar ندارند. این مورد را می‌توانید از میان کلکسیون مادهای فوق العاده جذاب و خیره کننده که تا به حال برای GTA V عرضه شده‌اند ببینید. در این مطلب نگاهی به 10 ماد پرطرفدار GTA V خواهیم انداخت که تجربه‌ی‌شان برای هر گیمری واجب و ضروری به نظر می‌رسد.

معرفی 10 ماد پرطرفدار GTA V که باید تجربه کنید

با 500 کاراکتر قابل انتخاب به تجربه بازی بپردازید!

نام ماد: Character Menu

می‌گویند که همیشه مادسازها یک پله از بازیسازان جلوترند! اگر یادتان باشد راکستار در روز معرفی GTA V قابلیت استفاده همزمان از سه کاراکتر و سوئیچ فوری بین آن‌ها را برگ برنده این عنوان و حتی یک انقلاب بزرگ در صنعت گیم نامید. اما مادسازها باز هم یک سور به شرکت راکستار زدند تا نشان بدهند کت تن کیست. به لطف ماد Character Menu شما می‌توانید از بین 500 کاراکتر اصلی و فرعی داخل بازی، شخصیت مورد علاقه‌ی‌تان را انتخاب کرده و با آن‌ها در لوس سانتوس جولان دهید. شاید در ابتدای امر فکر کنید که به خاطر تعدد کاراکتر، کمیت فدای کیفیت شده است و عملاً تفاوت خاصی بین شخصیت‌ها وجود ندارد. اما قضیه زمانی جالب می‌شود که بدانید تیم سازنده حتی الگوی رفتاری و کلامی هر شخصیت را نیز پیاده سازی کرده‌اند. صبر کنید؛ این پایان قضیه نیست! شما حتی این قابلیت را دارید که تقریباً 350 شخصیت قابل انتخاب را به تناسب سلیقه‌ی‌تان شخصی سازی کنید. حتی دردسر خاصی هم برای‌تان ندارد و صرفاً از طریق یک منوی ساده می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.

معرفی 10 ماد پرطرفدار GTA V که باید تجربه کنید

آزادانه وارد خانه‌ها شوید

نام ماد: Home Invasion

اخیراً یکی از لیکرهای مطرح صنعت گیم فاش کرد که راکستار قصد دارد امکان وارد شدن به 80 درصد ساختمان‌های داخل بازی GTA VI را فراهم کند. یک تحول انقلابی و باورنکردنی که جای خالی‌اش در فرانچایز GTA به شدت حس می‌شد. GTA V هم طبیعتاً این محدودیت را داشت اما با این تفاسیر شما می‌توانستید به اندک منازل خاصی هم نفوذ کنید. با این حال باز هم مادسازان نشان دادند که چندین سال حتی از خود راکستار هم جلوتر هستند! شما به لطف ماد Home Invasion می‌توانید به تعداد قابل توجهی از منازل و ساختمان‌های GTA V وارد شوید. شاید با خودتان فکر کنید که این کار اصلاً به چه درد ما می‌خورد؟ نگران نباشید، مادسازان حتی فکر اینجا را هم کرده‌اند. به صورت کلی وقتی شما وارد یک ساختمان یا منزل می‌شوید اهالی آن را می‌بینید که در برابر شما ظاهر می‌شوند. اینجا ساکنین دو دسته می‌شوند. دسته اول چندان جبهه‌گیری خاصی برابرتان ندارند و هر چه دارند و ندارند را به شما تقدیم می‌کنند. اما دسته دوم یک دیوانه و کله شق به تمام معنا هستند و جان‌شان را کف دست می‌گذارند تا هیچ چیز از آن خانه به سرقت نرود.

خواندن  طولانی‌ترین بازی‌های جهان باز

معرفی 10 ماد پرطرفدار GTA V که باید تجربه کنید

به لس آنجلس خوش آمدید

نام ماد: Real California Architecture

همه‌ی‌مان خوب می‌دانیم که راکستار تا چه اندازه در پیاده سازی جزئیات شهرهای بازی‌‌اش وسواس به خرج می‌دهد. آن‌ها وایس سیتی را براساس میامی و لس سانتوس را هم براساس لس آنجلس ساخته‌اند. GTA V هم به رسم همیشه سعی کرد تا حد بسیار زیادی از المان‌های شهری، محیطی و ساختمانی لس آنجلس و کالیفرنیا الگوبرداری کند. اما با این حال نباید فراموش کنیم که جی تی ای 5 در حقیقت یک بازی نسل هفتمی است و به خاطر محدودیت‌های سخت افزاری آن زمان راکستار نتوانست آنچنان که باید و شاید از پس الگوسازی دقیق بر بیاید. خوشبختانه به لطف ماد Real California Architecture این نقص تا حد بسیار زیادی پوشیده می‌شود. سازندگان ماد تاکید کرده‌اند که گروهی از مهندسین و طراحین ماهر کالیفورنیا بر روند ساخت آن نظارت داشته‌اند تا دقیق‌ترین نما از لس آنجلس را در بازی ببینیم. به عنوان مثال در این ماد شما می‌توانید تالار شهر کامپتون، هتل بورلی هیز و سایر المان‌های تفریحی و جاذبه‌های گردشگری این شهر را ببینید.

معرفی 10 ماد پرطرفدار GTA V که باید تجربه کنید

واقع گرایانه‌ترین حالت GTA V را تجربه کنید

نام ماد: NaturalVision Remastered

اصولاً مادها به دو دسته تقسیم می‌شوند. یک سری صرفاً جنبه فان دارند و بعد از مدتی مخاطب چاره‌ای جز حذف کردن‌شان ندارد. دسته دوم اما به قدری کاربردی و حیاتی هستند که برای همیشه در بازی جا خوش می‌کنند. NaturalVision Remastered جز دسته دوم است. مطمئناً بعد گذشت ده سال از عرضه بازی، گیمرها ممکن است به هنگام تجربه مجدد چندان رغبتی به جلوه‌های بصری آن نداشته باشند. حتی اگر بار اول‌تان است که سراغ GTA V می‌روید، مسلماً با وجود این حجم از بازی‌های گرافیکی نسل نهمی، GTA V توی ذوق‌تان خواهد زد. چاره کار مادNaturalVision Remastered‌ است. یعنی جایی که جلوه‌های بصری واقع گرایانه، نورپردازی‌های بی‌نظیر، کیفیت خیره کننده بافت‌ها و مدل‌ سازی‌های دقیق را به تصویر می‌کشد. این ماد با ارائه رزولوشن‌ 4K و بازسازی کامل گرافیکی بازی، یک سطح جدیدی از فوتورئالیسم و واقع گرایی را به گیمرها هدیه می‌دهد. مطمئناً هر کدام از گیمرها، در داخل ذهن‌شان یک سری تصورات گرافیکی خاصی از GTA VI دارند، اگر شما هم جز این دسته افراد هستید مطمئن باشید که این ماد گرافیکی تا حد بسیار زیادی به ایده‌ آل‌های ذهنی‌تان نزدیک است.

معرفی 10 ماد پرطرفدار GTA V که باید تجربه کنید

به Iron Man تبدیل شوید

نام ماد: Iron Man Script 2.0

یک دو دوتا چهارتای ساده می‌طلبد تا مرد آهنی را محبوب‌ترین کاراکتر ابرقهرمانی یک دهه اخیر بدانیم. مارول به خوبی توانست با فیلم‌های سینمایی مخصوص این کاراکتر و البته شاهکار Avengers بار دیگر Iron Man را به صدر لیست محبوب‌ترین ابرقهرمانان دنیای سینما برساند. پس طبیعتاً در چنین شرایطی حق بدهید که عاشقانه سینه چاک این ابرقهرمان، یک ماد کاملاً اختصاصی بر اساس وی بسازند. آن هم نه یک ماده ساده که صرفاً جنبه تفریحی داشته باشد و کیفیتش چندان چنگی به دل نزند. شما به لطف ماد Iron Man Script 2.0 به معنای واقعی کلمه یک مرد آهنی شکست ناپذیر خواهید بود که بر فراز آسمان‌های لس سانتوس جولان می‌دهد. تقریباً هر ویژگی که لباس مخصوص مرد آهنی دارد را نیز می‌توانید در این ماد ببینید. از پروازهای بلند گرفته تا شلیک‌های سهمگینش همه و همه در این ماد حضور دارند. شما حتی این قابلیت را دارید که به تناسب سلیقه‌ی‌تان این لباس را شخصی سازی کنید.

خواندن  تمام کد های تقلب بازی GTA V برای تمامی دستگاه ها

معرفی 10 ماد پرطرفدار GTA V که باید تجربه کنید

سونامی بسازید و لس سانتوس را غرق کنید

نام ماد: No Water + Tsunami + Atlantis

اصولاً وقتی نام شهرهای پنهان شده در زیر دریا به میان می‌آید، ذهن‌مان به سمت و سوی آتلانتیس معطوف می‌شود. اکثر قریب به اتفاق افسانه و حتی فیلم‌های سینمایی و بازی‌های ویدئویی تا حد امکان سعی کرده‌اند این سناریو را به تصویر بکشند. اما خب همگی در خوشبینانه‌ترین حالت یک سری شهرهای تخیلی و یا باستانی بوده‌اند که شاید برای مخاطب خیلی عجیب و غریب باشد. حالا فکرش را بکنید که با یک سونامی عظیم بتوانید شهر لس سانتوس را غرق کنید. اینجاست که برای اولین بار جلوه‌ای از یک ایالت مدرن و امروزی را می‌توانید ببینید که در زیر آب‌ها مدفون شده است. این سونامی که از دل دریای اطراف لس سانتوس بر می‌خیزد به قدری سهمگین و عمیق است که حتی آسمان‌های خراش شهر هم به زحمت می‌توانند از چنگال فرار کنند. پیاده سازی این سونامی با توجه به تغییر فیزیک ساختمان‌ها و ماشین‌های زیر آب کار بسیار سختی است که طبیعتاً برای مادسازان چندان دشوار نمی‌باشد.

معرفی 10 ماد پرطرفدار GTA V که باید تجربه کنید

GTA V یا Just Cause؛ مسئله این است!

نام ماد: Just Cause 2 Eject + Parachute Thrusters, Just Cause 2 grappling hook mod

زمان‌های خیلی قدیم، یعنی اولین سال‌هایی که Just Cause تازه پا به عرصه وجود گذاشته بود، بسیاری از گیمرها که آشنایی چندانی با صنعت بازی‌های ویدئویی نداشتند، آن‌ را به عنوان یک دنباله و نسخه فرعی از مجموعه GTA قلمداد می‌کردند. به هر حال Just Cause درست مثل GTA یک بازی جهان باز بود که در آن می‌توانستید همه کار کنید. اما با یک تفاوت بسیار بزرگ؛ این بار شما در قالب کاراکتر ریکو رودریگز می‌توانید حتی قوانین فیزیک را تغییر دهید و سطح جدیدی از جنون دیوانگی را در بازی‌های ویدئویی تعریف کنید. گرچه Just Cause 4 عنوان بدی نبود، اما با این حال نتوانست در حد انتظارات ظاهر شود و از پتانسیل‌های بی‌نظیر این فرانچایز استفاده کند. خوشبختانه اینجا هم مادسازان آستین‌شان را بالا زده‌اند تا بلکه یک تلفیق بی‌نظیر از دنیای Just Cause و GTA V را به تصویر بکشند. به لطف این کراس اوور غیر رسمی، اکنون می‌توانید از ابزارهای مخصوص ریکو رودریگز مثل قلاب کشنده هم استفاده کنید. حتی وقتی که از یک ماشین به بیرون بپرید می‌توانید در کسری از ثانیه آن را منفجر کنید که طبیعتاً در تعقیب و گریزها به کمک‌تان می‌آید.

معرفی 10 ماد پرطرفدار GTA V که باید تجربه کنید

این بار نقش پلیس را برعهده بگیرید

نام ماد: LSPD First Response

گنگسترهای آمریکایی اعتقاد دارند که بهترین راه برای شکست دادن دشمن نفوذ مخفیانه در آن‌ها و کسب شناخت کامل است. پس چرا یک بار دل را به دریا نزنیم و در قالب افسر پلیس امنیت لوس سانتوس را تامین نکنیم. به هر حال یک جایی باید با این بنده‌های خدا احساس همدردی کنیم که قطعاً ماد LSPD First Response بهترین نمونه آن برای چنین چیزی است. به محض تجربه اولین دقایق بازی با این ماد، هرگز متوجه مصنوعی بودن آن نمی‌شوید. انگار که خود راکستار یک بسته الحاقی بزرگ عرضه کرده است تا گیمرها بتوانند نقش جناح مقابل را تجربه کنند. این یعنی تا حد بسیار زیادی سازندگان ماد در پیاده سازی جزئیات زندگی یک پلیس در شهر لس سانتوس موفق عمل کرده‌اند. ماموریت‌های دقیق و متنوع، سلاح‌ها و وسایل نقلیه که منحصراً پلیس از آن استفاده می‌کند ارزش‌های این ماد را دو چندان کرده است.

خواندن  چرا پروسه ساخت GTA VI طولانی شد؟

معرفی 10 ماد پرطرفدار GTA V که باید تجربه کنید

به زندان سلام کنید

نام ماد: Prison Mod

اصولاً ما گیمرها عادت داریم که بعد از یک قتل خونین در خیابان و دزدی‌های بی سر و ته توسط پلیس دستگیر شده اما کمی بعد درست در مقابل اداره 911 آزاد شویم. می‌دانیم که مفهوم عدالت چندان در GTA V جایگاه و اعتبار ندارد، اما مطمئناً در این شهر خراب شده یک سیستم قضایی و قوانین خاصی وجود دارد تا سارقین نتوانند هر کاری دل‌شان خواست بکنند. اینجاست که ماد Prison Mod نقش ناجی عدالت را ایفا می‌کند و شما را بعد از هر گونه سرکشی در قانون به زندان می‌فرستد. تازه اینجای بازی است که ماجراجویی‌های شما شروع می‌شود و یک بار برای همیشه به شما نشان می‌دهد که شخصیت‌های بازی چه پروسه‌ای را برای آزادی طی می‌کنند. فضاسازی و جزئیات داخل زندان به طرز اعجاب برانگیزی واقع گرایانه هستند و حتی می‌توانند برای فیلم‌ها و سریال‌هایی که حول محور فرار از زندان جریان دارند، کری بخوانند. به صورت کلی در این ماد می‌توانید با NPCهای داخل زندان تعامل داشته باشید یا حتی نقشه فرار بچینید. البته یک راه سوم دیگری هم وجود دارد که به موجب آن می‌توانید مثل فیلم‌های ایرانی روی اصلاح خودتان و سبک زندگی‌تان کار کنید.

معرفی 10 ماد پرطرفدار GTA V که باید تجربه کنید

بازگشت زامبی‌ها به دنیای راکستار

نام ماد: Simple Zombies

آخرین بار در سال 2010 بود که راکستار در یک بسته الحاقی با نام Red Dead Redemption: Undead Nightmare ما را با دنیای زامبی‌ها آشنا کرد. یک بسته الحاقی خارق العاده و بسیار موفق که توانست جنبه‌های دیگری از دنیای وسترن را به تصویر بکشد. حالا به لطف ماد Simple Zombies شما لس سانتوس را به یک دنیای آخرالزمانی تبدیل می‌کنید که بقا در آن کار هر کسی نیست. سازندگان ماد تا حد بسیار زیادی سعی کرده‌اند از المان‌های بقا و وحشتRed Dead Redemption: Undead Nightmare الگوبرداری کنند تا بیشترین نزدیکی را به تفکرات و دیدگاه راکستار داشته باشد. شما چندین شرح وظایف خاص در این بازی دارید که باید هر کدام را به دقت انجام دهید. به عنوان مثال باید پناهگاه‌های امن برای مردم بسازید، گرسنگی و اشتهای خودتان را مدیریت کنید، صرفه جویی در منابع را در نظر بگیرید و دست آخر برای مقابله با زامبی‌ها یک ارتش و گروه قدرتمند بسازید.

حسین رضایی

حسین رضایی، نویسنده، روزنامه نگار و منتقد بازی های ویدئویی و حوزه تکنولوژی.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا