مقالات

10 بازی اکشن 2024 که باید تجربه کنید!

!10Action Games Of 2024 That You Must Experience

سال 2024 برای گیمرها سالی بسیار پر ماجرا بود و هیجان زیادی داشت. عناوین بازی اکشن متعددی در این سال عرضه شدند که هر کدام داستانی خاص و تجربه ای ناب را برای شما به ارمغان می آورند. تفاوتی ندارد که دوست دارید نبردهای فضایی داشته باشید و یا در یک دنیای خیالی با موجوداتی که زائیده ذهن انسان هستند به مبارزه با غول ها بروید، بازی اکشن همواره هیجان زیادی داشته و اگر داستان جذابی داشته باشد، یقینا برای شما جذاب خواهد بود.

تکنولوژی پیشرفته ای که استودیو های بازی سازی به کار می برند شامل هوش مصنوعی و تغییرات آب و هوایی باعث شده است که اجرای بازی اکشن عرضه شده در سال 2024 بسیار جذاب باشد. گرافیک واقع گرایانه، داستان های حماسی و گیم پلی های نوآورانه را می توان از دیگر ویژگی های بازی اکشن سال 2024 دانست. در این مقاله با تک سیرو همراه باشید تا اطلاعاتی را در مورد 10 بازی اکشن که در سال 2024 عرضه می شوند را در اختیار شما قرار دهیم.

10 بازی اکشن 2024 که باید تجربه کنید!

Helldivers 2

توسعه دهنده : Arrowhead Game Studios

ناشر: Sony

پلتفرم: PC, PS5

حدودا ده سال از عرضه اولین نسخه بازی محبوب Helldivers می گذرد. یک بازی که با سلاح های سنگین و خاص، کهکشان را تحت سلطه خود قرار دادند و حالا بعد یک دهه، نسخه Helldivers 2 در بازار عرضه شده است. شخصیت های قدیمی حالا با بهبودهای ظاهری و گرافیکی بازگشته اند تا گیمرها بتوانند یک بازی اکشن و خاص را تجربه کنند.

Helldivers 2 را می توان یک ترکیب عجیب اما لذت بخش از قدرت مطلق و بی قانونی دانست. در این بازی شما علاوه بر اکشن می توانید تیراندازی سوم شخص را نیز تجربه کنید و تا 4 گیمر به صورت همزمان می توانند این بازی را تجربه نمایند. شما در این بازی به عنوان سربازان کهکشان شناخته می شوید و به سیاراتی قدم می گذارید که درگیر یک جنگ بی امان هستند.

ماموریت ها در بازی Helldivers 2 متنوع بوده و شما کارهای مختلفی را باید انجام دهید. از نابود کردن پایگاه های دشمن گرفته تا نجات گروگان ها، با این وجود یک وجه مشترک در تمامی ماموریت های این بازی وجود دارد. آن هم میزان شدت بالای درگیری ها برای رسیدن به خواسته ها است. شما باید با موجودات فضایی به مبارزه بروید و یا حتی درخواست بمباران هوایی را برای یک قلعه که شامل ربات ها می شوند داشته باشید. به طور کلی می توان گفت که بازی Helldivers 2 یک بازی اکشن بسیار رضایت بخش است و قطعا می تواند لحظات بسیار خوبی را برای شما به همراه داشته باشد.

بازی Helldivers 2 هنوز در ابتدای راه است و شروع طوفانی داشته است. بازیکنان از این بازی رضایت داشته اند و باید ببینیم که استودیو سازنده این بازی آیا قصد دارد که در ادامه با ارائه آپدیت ها و DLC ها باز هم محتوای جذاب برای رضایت بیشتر گیمرها ارائه کند یا خیر.

10 بازی اکشن 2024 که باید تجربه کنید!

Granblue Fantasy: Relink

توسعه دهنده: Cygames

ناشر: Cygames

پلتفرم: PC, PS4, PS5

Granblue Fantasy را می توان یک مجموعه قدیمی دانست که به دهمین سالگرد انتشار نزدیک می شود. دوره ده ساله از انتشار یک بازی موفق درست زمانی است که استودیو های بازی سازی دست به ساخت مجموعه های فرنچایز می شوند و معمولا یک حلقه تکرار حوصله سر بر را به عنوان نسخه جدید عرضه می کنند. با این حال زمانی که بازی Granblue Fantasy: Relink را اجرا کنید، به هیچ عنوان وارد این چرخه نمی شوید و از بازی کردن لذت خواهید برد. بازی Granblue Fantasy: Relink را می توان به عنوان یکی از بهترین تجربه های ساخت فرنچایز از یک بازی قدیمی دانست. تجربه ای که داستان و شخصیت های غیر کلیشه ای داشته و قطعا به عنوان یک بازی اکشن قابل تحسین است.

ماجراجویی در بازی Granblue Fantasy کمی عجیب بود. طی دهه گذشته، نسخه اصلی این بازی از ژاپن خارج نشد ولی انیمه و مانگاهای مربوط به آن به کشورهای دیگر راه پیدا کردند. دو نسخه ای که در دنیا توانستند بسیار مورد توجه قرار گیرند، نسخه رایزینگ و ورسز این بازی بودند. البته این دو نسخه بیشتر بازی های مبارزه ای شناخته می شدند و خبری از نقش آفرینی در آن ها وجود نداشت. به همین دلیل بازی Granblue Fantasy: Relink منتظران بسیار زیادی داشت و از زمان عرضه توانست مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.

داستان بازی Granblue Fantasy: Relink کوتاه است. محتوای این بازی روایت خدمه کشتی را دارد که می خواهد یکی از اعضای خدمه را نجات دهد. او در راه نجات این شخص باید بتواند با چند خدای نخستین بجنگد و سپس علیه کلیسای آویا شورش کند. داستانی که توانسته است مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند. این بازی با اجرای روان و همچنین گیم پلی دوست داشتنی، یکی از برترین عناوین سال 2024 در بخش بازی اکشن شناخته می شود.

10 بازی اکشن 2024 که باید تجربه کنید!

Dragon’s Dogma 2

توسعه دهنده: Capcom

ناشر: Capcom

پلتفرم: PC,PS5, Xbox Series X

در بازی Dragon’s Dogma 2 شما باید با اژدهای غول پیکری که در سرزمین باتل زندگی می کند مبارزه کنید. آتش این اژدها زمین را می سوزاند و بال های عظیم او آسمان را تیره می کند. هر ضربه شمشیر شما را به ضربه نهایی نزدیک تر می کند و هر لحظه شما به انتهای مبارزه با یک اژدهای غول پیکر نزدیک تر می شوید.

نبردهای حماسی، لحظاتی که شما را خیره می کنند و کاوش در سیاه چال های پر از رمز و راز باعث می شوند که بازی Dragon’s Dogma 2 یکی از بهترین گزینه های بازی اکشن برای تمامی گیمرها به شمار روند. عناصری که در این بازی استفاده شده است، باعث می شوند که تم غالب بر این بازی کلاسیک باشد ولی برخی از چالش هایی که در بازی های مدرن مشاهده می شوند را نیز می توانید در بازی Dragon’s Dogma 2 تجربه کنید. ماموریت هایی که شما را به چالش می کشند و سرعت شما را می کاهند. از سوی دیگر شخصیت های غیر قابل بازی که باعث می شوند تمرکز شما از مبارزه کاسته شود و دشمنانی که در بدترین لحظه ممکن ظاهر می شوند، باعث می شوند که بازی Dragon’s Dogma 2 یک انتخاب جذاب برای تمامی گیمرها باشد.

تجربه ای خاص در بازی Dragon’s Dogma 2 می توانید به دست بیاورید. مبارزات در انواع مختلفی اجرا می شوند و دشمنان هر یک حیله ای برای از بین بردن شما دارند. استفاده از سیستم Vacations نیز باعث می شود که گیمر بتواند سبک بازی خود را طور منظم تغییر دهد و همین مسئله باعث شده است که Dragon’s Dogma 2 جذابیت بی حد و مرزی برای تمامی گیمرها داشته باشد.

در بازی Dragon’s Dogma 2 بر خلاف سایر انواع بازی اکشن، شما باید صبر و حوصله داشته باشید. در صورتی که یک بازی اکشن با داستانی جذاب و حماسی، دنیای زیبا و سیستم عمیق مبارزه ای می پسندید، قطعا Dragon’s Dogma 2 می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.

10 بازی اکشن 2024 که باید تجربه کنید!

Prince of Persia: The Lost Crown

توسعه دهنده: Ubisoft

ناشر: Ubisoft

پلتفرم: PC، PS5، PS4، Xbox Series X/S، Xbox One، Switch

شاهزاده ایرانی سوار بر اسب به سرزمین کوه قاف می رود. جایی که در آن زمان و مکان به یکدیگر تنیده شده اند و دیگر خطی نیستند. او در این ماجراجویی با دشمنانی روبرو می شود که گاهی اوقات حتی نسخه ای دیگر از خود هستند. با این حال، شاهزاده ایرانی تنها نیست و شش جنگجوی دیگر نیز که گروه جاودانان را تشکیل می دهند، او را همراهی می کنند تا در نهایت طلسم کوه قاف شکسته شود.

Prince of Persia: The Lost Crown بر خلاف سایر بازی های کلاسیک در این سبک مانند Hollow Knight سادگی بیشتری داشته و گیمرهایی که به تازگی می خواهند وارد دنیای شاهزاده ایرانی شوند، راحت تر با محیط گیم پلی می توانند ارتباط برقرار کنند. شما هیچ محدودیتی در این بازی ندارید و مسیری که برای کاوش در طول بازی در اختیار شما قرار داده می شود، بسیار جذاب و ساده است. آزادی در این بازی کاملا حس می شود. در هر گوشه از دنیای بازی می توانید به عناصر جذابی دست پیدا کنید. همچنین نقشه بازی به شما کمک می کند تا راحت تر بتوانید مسیرتان را مشخص کنید. پس در صورتی که از آن دسته گیمرهایی هستید که محتوای زیاد یک بازی شما را خسته نمی کند، قطعا Prince of Persia: The Lost Crown می تواند برای شما سرگرم کننده باشد.

شاید شرکت سازنده خوش نام این بازی می توانست کمی روایت داستانی را جذاب تر کند. با این حال شما با یک قهرمان دوست داشتنی همراه هستید و داستان با پیچیدگی های زمانی روایت می شود. اتفاقات و جزئیات روی می دهند ولی شما باید روی نقشه بازی و ماموریت های خود تمرکز کنید تا بتوانید داستان را به انتها برسانید.

گیمرها اغلب اوقات می توانند در این بازی احساس نزدیک به واقعیت را تجربه کنند. با این وجود بعضی از باس فایت هایی که در بازی Prince of Persia: The Lost Crown تعریف شده اند، هیچ پیشینه ای ندارند و صرفا می خواهند یک بازی اکشن را به تصویر بکشند. با این حال می توان گفت که این بازی، یکی از بهترین انتخاب ها در سبک اکشن به شمار می رود.

10 بازی اکشن 2024 که باید تجربه کنید!

Laika: Aged Through Blood

بازی Laika: Aged Through Blood در ابتدا قرار بود که در روزهای پایانی سال 2023 منتشر شود ولی در اولین روزهای سال 2024 بالاخره این بازی معرفی شد. در سرزمینی ویران پسا آخرالزمانی، لایکا با موتور خاصی که دارد به عنوان نگهبان یک دهکده کوچک شناخته می شود. در دنیایی که پرندگان انسان نما بر آن حکمرانی می کنند، او در پی بقای خانواده خود است. Laika: Aged Through Blood علاوه بر این که یک بازی اکشن است، یک بازی ماجراجویی نیز شناخته می شود و با الهام از بازی های مترویدوانیا ساخته شده است. در این بازی شما به عنوان لایکا شناخته می شوید و باید با موتور سیکلت جذابی که دارید، از میان دشمنان و موانع عبور کرده و در همین حال نیز تیراندازی کنید. پس می توان گفت که این بازی قطعا می تواند هیجان بسیار زیادی را به شما بدهد.

داستان احساسی و در عین حال خشن بازی را نباید نادیده گرفت. لایکا دختری است که بارها مرده و زنده شده است و حالا یک مسئولیت سنگین را بر عهده دارد. او به جاودانگی نفرین شده است و این نفرین به دختر وی نیز منتقل می شود. در این بازی شما می توانید هماهنگی منحصر به فردی را از موسیقی و گیم پلی تجربه کنید و به ماجراجویی بپردازید. این بازی اکشن با داستانی گیرا و مبارزات چالش برانگیز شناخته می شود و شما را به دنیای پس از آخرالزمان می برد. پس قطعا شما ساعات سرگرم کننده ای را با این بازی خواهید داشت.

10 بازی اکشن 2024 که باید تجربه کنید!

Graven

توسعه دهنده: Slipgate Ironworks

ناشر: 3D Realms

پلتفرم: PS5، Nintendo Switch، PS4، Xbox One، PC، Xbox Series X/S

در صورتی که تعریف شما از یک بازی اکشن آن است که تیراندازی انجام دهید و از جادو و معما هم خوشتان می آید، بازی Graven می تواند یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما باشد. این بازی اکشن سال 2024 منتشر شده است و ترکیبی منحصر به فرد از سبک اکشن نقش آفرینی و شبیه ساز را برای شما به ارمغان می آورد. این بازی همچنین یک شبیه ساز است و تجربه ای به یاد ماندنی را برای طرفداران خود رقم می زند.

شما در بازی Graven به عنوان یک کشیش تبعید شده از فرقه ای مذهبی شناخته می شوید که پا به دنیای تاریک و فانتزی می گذارد. اوضاع زمانی در هم می ریزد که برای نجات فرزند خوانده ای که دارید، باید علیه فرقه ای که قصد قربانی کردن او را دارند به قیام برخیزید. عصایی جادویی و کتابی مرموز اسلحه شما هستند و شما باید به شکار افراد این فرقه پلید بروید. جادوگری در این بازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

در بازی Graven شما می توانید یک دنیای وسیع که سه منطقه قابل کاوش را داشته باشد را مشاهده کنید. در این مسیر نیز موجوداتی ترسناک یا اهالی مهربان پیش روی شما خواهند بود. شما باید معماهای مختلف را حل کنید و از پس ماموریت های متنوع بر بیایید. خودتان را ارتقاء دهید و در نهایت به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید. سلاح های قرون وسطایی و طلسم های قدرتمند ابزار شما خواهند بود تا بتوانید از پس هیولاهای هولناک بر بیایید.

10 بازی اکشن 2024 که باید تجربه کنید!

Arzette: The Jewel of Faramore

توسعه دهنده: Seedy Eye Software

ناشر: Limited Run Games

پلتفرم: PS5، Nintendo Switch، PS4، PC، Xbox Series X/S

در دنیای افسانه ای Faramore، تاریکی بار دیگر آمده است. لرد دایمور به عنوان ارباب شیاطین به یاری خائنین و ارتشی که از هیولاها تشکیل شده است، به دنبال انتقام و غرق کردن شهر در تاریکی است. با این وجود هنوز امیدی وجود دارد، آرزت به عنوان شاهزاده خانم شجاع و جنگجویی دلیر شناخته می شود که عزم خود را جزم کرده است تا با شمشیر و جادو بتواند نور را به سرزمین مادری خود باز گرداند و از این روی این بازی اکشن 2024 از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است.

دنیای بازی Arzette: The Jewel of Faramore بسیار فانتزی است و انیمیشن های بسیار جذابی دارد. به طور کلی می توان گفت که برای کسانی که با بازی زلدا ارتباط برقرار کرده اند، قطعا Arzette: The Jewel of Faramore می تواند یک انتخاب جذاب باشد. دنیای انیمیشنی این بازی با وجود فانتزی بوده با جزئیاتی دقیق خلق شده است و از رنگ های شاد در ساخت آن استفاده شده است. در هر قدم شما در این شهر می توانید تجربه ای منحصر به فرد داشته باشید.

شما به عنوان نقش Arzette در این بازی حضور دارید و باید شمشیر خود را در دست گرفته و به دل تاریکی ها بروید. بتوانید با دشمنان شیطانی مبارزه کنید و معماهای چالش برانگیزی را حل کنید. از این روی می توان گفت که این بازی اکشن با ماجراجویی های جذابی که دارد می تواند یک انتخاب بسیار جذاب برای تمامی گیمرها شناخته شود. علاوه بر سبک جذاب بازی، یک داستان بسیار حماسی با فراز و نشیب های زیاد برای این بازی در نظر گرفته شده است که جذابیت آن را بیشتر هم می کند.

10 بازی اکشن 2024 که باید تجربه کنید!

Banishers: Ghosts of New Eden

توسعه دهنده: Don’t Nod

ناشر: Focus Entertainment

پلتفرم: PS5، Xbox Series X/S، PC

بازی Banishers: Ghosts of New Eden شما را به قرن هفدهم میلادی جایی در نیوانگلند می برد. سرزمینی به نام نیو ادن در تاریکی فرو رفته است و نفرینی هولناک این شهر کوچک را گرفتار یک زمستان ابدی کرده است. آنتئا دوآرت (شخصیت پلیر) و رد مک ریث به عنوان دو شکارچی روح به این سرزمین می روند تا راز این نفرین را کشف کرده و آن را از بین ببرند. با این حال سرنوشت تاریکی دیگری را برای شما رقم می زند و شما باید با موجودی شیطانی در این شهر به مبارزه بپردازید.

شخصیت پلیر در ابتدای بازی کشته می شود و روح او را کنترل می کنید. با این حال گاها با شخصیت رد به دنیای زنده ها باز می گردید و از اعماق غارهای تاریک و جنگل های انبوه و خانه های متروکه باید با شیطان به مبارزه بپردازید. در این مسیر دشوار همچنین انبوهی از دشمنان حضور دارند که همین مسئله بازی Banishers: Ghosts of New Eden را به یک انتخاب کاملا اکشن تبدیل می کند. سلاح های شما گاها محدود به شمشیر و تپانچه می شوند و حتی گاها شما می توانید با استفاده از قدرت روح خود دشمنان را از بین ببرید.

شما در بازی باید تصمیم بگیرید که انتقام روح آنتئا را می گیرید یا می خواهید روح او را به آرامش برسانید. هر بار که از قدرت روح این شخصیت استفاده می کنید، روح او تضعیف می شود و همین مسئله باعث می شود که چالش های زیادی در طول بازی گریبانگیر شما باشد. در صورتی که می خواهید یک بازی اکشن جذاب 2024 را اجرا کنید، قطعا Banishers: Ghosts of New Eden می تواند یک انتخاب کاملا مناسب برای شما باشد.

10 بازی اکشن 2024 که باید تجربه کنید!

Star Wars: Dark Forces Remaster

توسعه دهنده: Nightdive Studios، Lucasfilm Games LLC

ناشر: Nightdive Studios

پلتفرم: PS5، Nintendo Switch، PS4

در دنیای بازی ها، همیشه عناوینی وجود دارند که در قلب گیمرها حضور دارند. از جمله این بازی ها می توان به Star Wars: Dark Force اشاره کرد که برای اولین بار اواخر دهه آخر قرن 20 عرضه شد و حالا این بازی با عنوان Star Wars: Dark Forces Remaster و بهبود های گرافیکی بار دیگر در سال 2024 عرضه شده است و شما می توانید آن را خریداری کنید.

Star Wars: Dark Forces Remaster با گرافیک جدید عرضه می شود و تقریبا روی تمامی کنسول ها قابل اجرا است. همچنین شما می توانید یک گیم پلی جدید و کاملا بدون نقص را در این بازی مشاهده کنید. پس در صورتی که علاقه مند به سری جنگ ستارگان هستید، قطعا Star Wars: Dark Forces Remaster می تواند یک انتخاب جذاب برای شما به شمار رود.

10 بازی اکشن 2024 که باید تجربه کنید!

Contra: Operation Galuga

توسعه دهنده: WayForward

ناشر: Konami

پلتفرم: PS4، PS5، Nintendo Switch، Xbox One، PC، Xbox Series X/S

بازی Contra: Operation Galuga یک انتخاب جذاب است که شما را به دوران کودکی خود باز می گرداند. در واقع این بازی آرکید برای اولین بار در سال 1987 عرضه شد و حالا دوباره Konami نسخه جدید آن را منتشر کرده است. در این بازی شخصیت های جدید و مراحل تازه به همراه قابلیت های تازه معرفی می شوند ولی همچنان روح بازی نسخه قدیمی را در آن می توانید مشاهده کنید. هر چند مرحله را که پشت سر می گذارید، یک باس فایت را باید پشت سر بگذارید و همین مسئله جذابیت بازی را جذاب تر می کند.

داستان بازی با دیالوگ های طولانی همراه است و سرعت بازی را کاهش می دهد ولی باز هم می توان گفت که Contra: Operation Galuga یک انتخاب جذاب در میان انواع بازی اکشن سال 2024 به شمار می رود و شما می توانید آن را اجرا کنید. در صورتی که قصد دارید یک بازی بدون نقص را داشته باشید، قطعا Contra: Operation Galuga می تواند یک انتخاب جذاب برای شما به شمار رود.

نتیجه گیری

بازی اکشن همیشه مورد علاقه تمامی کسانی بوده است که می خواهند ساعت های طولانی را به مبارزه در دنیای بازی ها داشته باشند. در این مقاله با شما همراه بودیم تا اطلاعاتی را در خصوص بهترین بازی های اکشن که در سال 2024 عرضه می شوند در اختیار شما قرار دهند. از دید شما کدام یک از بازی های بالا ارزش خرید دارند؟ عنوانی وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره نشده باشد ولی جذابیت بالایی داشته باشد؟ با ما در بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

محمد شفیعی

دنیا برای من در یک لحظه قفل شد. پاییز سال 1930 و شخصیت به یادماندنی توماس آنجلو. بازی کردن واقعا احساس رهایی به من میده. من بازی میکنم چون قطعا هیچوقت نمیتونم به 1930 نیویورک برگردم. بازی می کنم چون هیچوقت با دوستانم نمیتونم یه گنگ مافیایی رو توی شهری که هستم رهبری کنم. محمد شفیعی، کسی که از بچگی پای ثابت بازی های کامپیوتری بوده، سعی میکنه که بدون در نظر گرفتن سلیقه شخصی، محتوایی رو برای شما آماده کنه که بررسی، انتخاب و خرید از تک سیرو آسون تر بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا