اخبار بازی

بازگشت به ریشه‌ها؛ اولین اخبار رسمی از نسخه جدید Battlefield

Return To The Roots; The First Official News Of The New Version Of Battlefield

هر چه قدر هم که بازی‌های تیراندازی اول شخص موفق در بازار ببینیم همچنان تاج پادشاهی بر سر اکتیویژن (Activision) و Call of Duty است. صنعت گیم این روزها برای پیشرفت این سبک هم که شده به یک رقیب دانه درشت برای کال اف دیوتی نیاز دارد! در میان کلکسیونی از کاندیدها برای این رقابت، EA دست به نقدترین گزینه است. آن‌ها سال‌های سال با اکتیویژن در جنگ و جدل بودند و با فرانچایز Battlefield حتی توانستند در برهه‌هایی از پس رقیب دیرینه‌ی‌شان بر بیایند. اما عملکرد ضعیف Battlefield 2042 باعث شد تا حتی طرفداران این مجموعه هم از آینده‌ی آن پشیمان شوند. حالا EA تاکید دارد که نسخه جدید این بازی می‌خواهد به نیت جبران اشتباهات گذشته وارد میدان شود. این دقیقاً همان چیزی است که می‌خواستیم؛ یک عنوان مدرن که هم داستان درگیرکننده داشته باشد و هم در بخش چند نفره بتواند از پس رقیب جان سختی مثل Call of Duty بربیاید. EA اما امروز به صورت رسمی سکوت خودش را شکست و جزئیات اولیه قسمت بعدی سری Battlefield را به اشتراک گذاشت.

بازگشت به ریشه‌ها؛ اولین اخبار رسمی از نسخه جدید Battlefield

اسکار گابریلسون، مدیر کل سابق DICE دو سال پیش این استدیو را برای همیشه ترک کرد. بعد از آن EA تصمیم گرفت خالق Titanfall را به عنوان کارگردان و مسئول ساخت نسخه بعدی بتلفید منصوب کند. این شاید یکی از مهم‌ترین و بزرگترین تصمیمات تاریخ EA باشد. به هر حال زامپلا سازنده Call of Duty Modern Warfare بوده و بیشتر از هر کسی هنر ساخت یک بازی تیراندازی مدرن را می‌داند. زامپلا امروز در گفتگو با IGN، تاکید کرد که رویکرد آن‌‌ها بازگشت به اصول و ریشه‌های این مجوعه است. وی در این باره گفت:” اگر به اوج فرانچایز بتلفیلد نگاه کنید، می‌بینیم که مربوط به دوران نسخه سوم یا چهارم بوده است. در آن‌جا همه چیز مدرن بود و من فکر می کنم ما باید به هسته اصلی Battlefield برگردیم و این کار را به طرز شگفت انگیزی انجام دهیم.” زامپلا در ادامه اشاره می‌کند که Battlefield بعدی ممکن است نقشه‌های 128 نفره گسترده 2042 را برای خلق رقابت‌های متمرکز حذف کند. او می گوید: “آیا استفاده از 128 بازیکن در یک نقشه آن را سرگرم کننده‌تر کرد؟ ما همه چیز را برای یک تجربه لذت بخش آزمایش می‌کنیم. بنابراین ما در حال طراحی یک مدلی هستیم که بیشتر شبیه به بازی‌های قبلی این مجموعه است. من ترجیح می‌دهم فضاهای بازی زیبا، متراکم و واقعاً درگیرکننده باشد.”

بازگشت به ریشه‌ها؛ اولین اخبار رسمی از نسخه جدید Battlefield

عرضه Battlefield 2042 در سال 2021 با مشکلات فنی بی‌شمار و سیاست‌های اشتباه بخش چند نفره باعث شد تا اکثر منتقدین آن‌ را ضعیف‌ترین نسخه چند وقت اخیر قلمداد کنند. ظاهراً بازیکنان هم این موضوع موافق بودند و طولی نکشید که Battlefield 2042 به یکی از بازی‌های استیم با بیشترین نظرات منفی تبدیل شد. در نهایت EA در فوریه همان سال به صورت رسمی اعلام کرد که این نسخه برای آن‌ها شکست بزرگ و غیرقابل جبران به حساب می‌آید. Zampella اما به عنوان کارگردان نسخه جدید امیدوار است که بازی جدید آن‌ها به این سرنوشت دچار نشود. از قضا بودجه قابل توجهی هم برای ساخت بازی کنار گذاشته‌اند! EA Motive، DICE، Criterion و Ripple Effect چهار استدیوی توسعه دهنده این عنوان هستند و به گفته EA قرار است بزرگترین نسخه تاریخ این فرانچایز را بسازند. همانطور که احتمالاً حدس زده‌اید، بخش داستانی قرار است درست مثل نسخه‌های قبلی یک تجربه معرکه از فضای جنگ را به تصویر بکشد. البته در بسیاری از نسخه‌ها بخش تک نفره معمولاً پاشنه آشیل این سری بوده اما تجربه‌های Battlefield V و Battlefield 1 تا حد زیادی امیدوار کننده بودند.

زامپلا اما به این موارد بسنده نکرد و یک تصویر هنری از نسخه جدید بازی را به صورت رسمی منتشر کرد. بازی که نه نام دقیق آن مشخص است و نه حتی تاریخ انتشارش را می‌دانیم. EA برخلاف نسخه‌های قبلی، هرگز اصراری به عرضه بازی در یک زمان مقرر ندارد. طبیعتاً آن‌ها می‌خواهند که آبروی از دست رفته‌ی‌شان را دوباره پیدا کنند و این شاید آخرین فرصت برای احیای فرانچایز Battlefield باشد. اما طبق پیش بینی‌ها احتمالاً بازی برای عرضه در پاییز 2025 برنامه ریزی شده است.

حسین رضایی

حسین رضایی، نویسنده، روزنامه نگار و منتقد بازی های ویدئویی و حوزه تکنولوژی.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا