مقالات

هر آنچه که راجع به بازی جدید ویچر می‌دانیم!

Everything We Know About Witcher 4

با نزدیک شدن به یک دهه از انتشار آخرین بازی سری ویچر، همه ما بی‌صبرانه منتظر حرکت بعدی شرکت CD Projekt Red هستیم. تا آن زمان، حداقل تأیید رسمی دریافت کرده‌ایم که سری جدیدی از بازی‌های ویچر در راه است. این خبر چندان شگفت‌انگیز نیست؛ وقتی The Witcher 3: Wild Hunt یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ است، ساخت دنباله‌ای برای آن نیز منطقی به نظر می‌رسد.

اما این پروژه که در داخل شرکت با نام Project Polaris شناخته می‌شود، قرار است همان چیزی باشد که انتظارش را داریم: «یک بازی نقش‌آفرینی جهان‌باز و داستان‌محور که بر پایه میراث The Witcher 3: Wild Hunt ساخته شده است.» به همین جهت بازی بعدی، آغازگر یک سه‌گانه جدید از ویچر خواهد بود و قرار است هر سه بازی طی یک دوره شش‌ساله عرضه شوند و راستش را بخواهید، من یکی که کاملاً آماده‌ام تا دوباره سنگینی شمشیرهای فولادی و نقره‌ای را به دوش بکشم و برای باری دیگر در این جهان غنی و فوق‌العاده قدم بزنم.

حال از آنجا که ویچر ۴، با اعلام رسمی سی‌دی‌پراجکت رد وارد فاز توسعه کامل شده، باید گفت که حماسه جدید ویچر همچنان در آینده‌ای دور قرار دارد و هنوز جزئیات بسیار مشخص و دقیقی از این بازی در دسترس نیست. با این حال، موارد زیادی برای حدس و گمان وجود دارد. اکنون با این ذهنیت، بیایید به هر چیزی که تاکنون درباره بازی بعدی ویچر می‌دانیم، نگاهی بیندازیم و کمی بیشتر با این بازی مورد انتظار آشنا شویم. پس در ادامه این مقاله همراه تک‌سیرو باشید.

everything-we-know-about-witcher-4

  • آیا تاریخ انتشار برای ویچر ۴ مشخص شده است؟

در حال حاضر، تاریخ انتشار دقیقی برای ویچر ۴ وجود ندارد. اما با توجه به بزرگی تیم پروژه Polaris، جای تعجب نیست که ممکن است مدت بیشتری برای آغاز حماسه جدید ویچر منتظر بمانیم. تولید Polaris در مارس ۲۰۲۲ تأیید شد و در ماه می همان سال اعلام شد که این پروژه وارد مرحله پیش‌تولید شده است و اکنون مشخص شده که این مرحله نیز به پایان رسیده و تولید کامل پروژه آغاز شده است.

در تماسی که چندی پیش با سرمایه‌گذاران این پروژه صورت گرفت، مدیرعامل Michał Nowakowski توضیح داد که اکثر بازی‌های AAA حدود سه سال زمان می‌برند، اما میانگین زمان تولید بازی‌های CD Projekt Red حدود “چهار یا پنج سال” از آغاز تا پایان است. همچنین، کارگردان بازی، Pawel Sasko، این پروژه را «پیشرفته‌ترین» پروژه‌ای که تاکنون روی آن کار کرده‌اند توصیف کرده است. با این حساب، طبیعی است که کمی صبر بیشتری لازم باشد. نکته دیگر این است که بازسازی بازی اول ویچر حتی فاصله بیشتری تا عرضه دارد پس بهتر است که روی این بازی نیز حساب چندانی باز نکنید و به همان نسخه سوم بسنده کنید.

everything-we-know-about-witcher-4

  • چه زمانی می‌توانیم اولین نگاه به ویچر ۴ داشته باشیم؟

CDPR گفته است که قصد ندارد تریلرها و دموهای بازی‌های آینده خود را تا نزدیکی زمان عرضه به نمایش بگذارد. ممکن است اطلاعات یا تیزرهایی درباره ویچر ۴ منتشر شود، اما زمانی که ویدیوهای درون‌بازی به نمایش درآیند، می‌توانیم فرض کنیم که بازی به تاریخ عرضه نزدیک شده است. این سیاست برخلاف روند معرفی Cyberpunk 2077 است که اولین گیم‌پلی آن بیش از دو سال قبل از تاریخ انتشار نهایی به نمایش درآمد.

خواندن  بهترین بازی‌های داستانی پلی استیشن 5

everything-we-know-about-witcher-4

  • آیا ویچر ۴ به صورت انحصاری در Epic Games Store عرضه می‌شود؟

خیر، یا حداقل طبق گفته CDPR، برنامه‌ای برای انحصاری کردن بازی در یک فروشگاه وجود ندارد.

این موضوع شاید عجیب به نظر برسد که استودیو چنین چیزی را مشخص کند، اما زمانی که ویچر ۴ رونمایی شد، CDPR اعلام کرد که بازی با استفاده از موتور Unreal Engine 5 ساخته می‌شود، نه موتور اختصاصی REDengine که از ویچر ۲ به بعد استفاده می‌شد.

از آنجایی هم که CD Projekt مالک فروشگاه GOG است، بسیار عجیب خواهد بود اگر ویچر ۴ در آنجا عرضه نشود. اما اگر سؤال شما این است که آیا بازی در Steam هم عرضه خواهد شد یا خیر، هنوز CDPR پاسخی مشخص به این پرسش نداده است.

everything-we-know-about-witcher-4

  • آیا ویچر ۴ آغازگر یک سه‌گانه جدید است؟

در یک تماس مالی شرکت CD Projekt Red در سپتامبر ۲۰۲۲، مدیرعامل آدام کیسینسکی تأیید کرد که دنباله بعدی ویچر می‌تواند اولین بخش از یک سه‌گانه جدید باشد. کیسینسکی گفت:« ما (پیش‌تر) گفتیم که (این سری) یک حماسه جدید خواهد بود. در ذهنمان بیش از یک بازی داریم. اولین حماسه شامل سه بازی بود، و اکنون نیز به بیش از یک بازی فکر می‌کنیم. »

در واقع کیسینسکی این مجموعه جدید را به عنوان «دومین حماسه ویچر» توصیف کرد، که نشان می‌دهد CD Projekt برای مدت طولانی همچنان به داستان‌های دنیای ویچر متعهد است. با این حال، ساختار دقیق این حماسه جدید و اینکه آیا بر اساس آثار قبلی ویچر خواهد بود یا چیزی کاملاً اورجینال، هنوز مشخص نیست.  اما می‌دانیم که این سه‌گانه به همراه پروژه‌های Project Sirius و Project Canis Majoris، دو پروژه مستقل دیگر در دنیای ویچر، در دست توسعه هستند.

everything-we-know-about-witcher-4

  • ویچر ۴ در کجا اتفاق خواهد افتاد؟

تا زمانی که رونمایی رسمی از بازی انجام نشود، نمی‌توانیم از محل وقوع داستان مطمئن باشیم، اما جا برای حدس و گمان زیاد است. به‌عنوان نقطه شروع برای این گمانه‌زنی‌ها، می‌توان به اظهارات فیلیپ وبر، مسئول داستان‌پردازی ویچر ۴، در مصاحبه‌ای در دسامبر ۲۰۲۲ با GamesRadar اشاره کرد.

وبر در پاسخ به سوال درباره مکان بازی، به شکلی دیپلماتیک پاسخ داد:« من همیشه دوست دارم به تمریا و ویزیما بازگردم و ببینم اکنون چگونه به نظر می‌رسند. »

تفسیر محتاطانه این پاسخ ممکن است اشاره‌ای به بازسازی ویچر ۱ باشد. اما اگر بخواهیم عمیق‌تر به این حرف نگاه کنیم، می‌توانیم بپرسیم: اگر وبر دوست دارد به تمریا بازگردد، شاید در حال حاضر مشغول کار در مکان دیگری باشد، شاید جایی که قبلاً ندیده‌ایم.

تمام بازی‌های ویچر تاکنون در بخش‌هایی از قلمروهای شمالی اتفاق افتاده‌اند: تمریا، ردانیا، اسکیلیگه و مناطق مشابه. اما با توجه به اینکه اولین تصویر تیزر بازی یک مدال از مدرسه‌ای ناآشنا از ویچرها را نشان می‌دهد، ممکن است بازی در بخش‌های ناشناخته قلمروهای شمالی اتفاق بیفتد. شاید مناطقی مانند آیدرن، سینترا، کوویر و پوویس یا حتی ریویا، شهری که گرالت نام خود را از آن وام گرفته است.

یا شاید حماسه جدید ویچر ما را به‌طور کامل خارج از قلمروهای شمالی ببرد، شاید به نیلفگارد یا مکان‌های دیگر. اما در هر صورت برای دانستن اینکه چقدر از مناطق قبلی فاصله خواهیم گرفت، باید منتظر اطلاعات رسمی بمانیم و نمی‌توانیم در حال حاضر پاسخ مشخصی برای این سوال پیدا کنیم.

خواندن  حضور شخصیت گرالت در نسخه جدید بازی‌ The Witcher تایید شد!

everything-we-know-about-witcher-4

  • آیا مدرسه لینکس در ویچر ۴ وجود خواهد داشت؟

تنها سرنخ جدی ما برای مدرسه لینکس در بازی جدید ویچر، تصویر تیزری است که منتشر شده است. این تصویر یک مدال ویچری را نشان می‌دهد که مانند گردنبند مدرسه گرگ (که گرالت از آن استفاده می‌کند)، اما این بار به شکل یک سیاه‌گوش (لینکس) است.

در ابتدا، گمانه‌زنی‌ها درباره مدرسه لینکس کمی شک‌برانگیز بود، زیرا این مدرسه تاکنون در هیچ‌کدام از بازی‌ها، رمان‌ها یا سریال‌های ویچر ظاهر نشده است. تنها منابع مرتبط با مدرسه لینکس در حال حاضر، داستان‌های نوشته‌شده توسط طرفداران در Witcher Fanon Wiki می‌باشد که مورد رسمی‌ای نیست. با این حال، یک اشاره کوچک رسمی به لینکس در کدهای مربوط به تجهیزات مدرسه گربه در ویچر ۳ وجود دارد. برای اضافه کردن تجهیزات مدرسه گربه، از کدهایی استفاده می‌شود که نام “Lynx” را دارند (درست مانند تجهیزات مدرسه خرس با کلمه “Bear” مشخص شده‌اند). پس از انتشار تصویر تیزر، مدیر انجمن CDPR، مارسین موموت، به این شایعات واکنش نشان داد و به طور رسمی تأیید کرد که مدال، واقعاً به شکل یک سیاه‌گوش است. بنابراین، به نظر می‌رسد مدرسه لینکس تأیید شده باشد! اما هنوز چیزی درباره منشأ این مدرسه، اعضای آن یا ارتباط احتمالی آن با مدرسه گربه نمی‌دانیم.

everything-we-know-about-witcher-4

  • آیا سیری در ویچر ۴ حضور خواهد داشت؟ (دارای اسپویل قسمت سوم)

احتمالاً. بر اساس پایانی که در ویچر ۳ انتخاب کردید، گزینه‌های متعددی برای ادامه داستان سیری وجود دارد. در پایان‌بندی‌ای که به عنوان بهترین پایان بازی شناخته می‌شود، سیری و گرالت پس از هدیه دادن یک شمشیر نقره‌ای توسط گرالت به سیری، در مسیر ویچری با هم وقت می‌گذرانند. علاوه بر این، در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۹، CDPR درباره اقتباس داستان سیری از کتاب‌ها صحبت کرده بود. آنها اشاره کردند بخش‌هایی از داستان سیری در ویچر ۳ استفاده نشده‌اند که ممکن است در آینده به آن‌ها بازگردند.

پیش از انتشار ویچر ۳، CDPR آشکارا اعلام کرده بود که گرالت دیگر به عنوان شخصیت اصلی در بازی‌های آینده حضور نخواهد داشت. مارسین ایوینسکی، مدیرعامل CDPR، در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۳ گفت:« با قسمت سوم، باید داستان را جمع می‌کردیم و بسیاری از خطوط داستانی را به پایان می‌رساندیم. اما این دنیا را رها نمی‌کنیم و به آن باز خواهیم گشت. »

در همان مصاحبه، تهیه‌کننده اجرایی جان مامایس اشاره کرد که گرالت ممکن است نقش کوچک‌تری داشته باشد یا به عنوان یک حضور افتخاری در بازی‌های آینده ظاهر شود. به دلیل طول عمر بالای گرالت (او در ویچر ۳ بیش از ۹۰ سال سن دارد)، او می‌تواند در داستان‌هایی که پیش یا پس از وقایع سه‌گانه اصلی اتفاق می‌افتند، حضور داشته باشد.

everything-we-know-about-witcher-4

  • احتمالاً نام بازی ویچر ۴ نخواهد بود

صرف نظر از اینکه بازی بزرگ بعدی ویچر چگونه خواهد بود، به احتمال زیاد عدد “۴” در نام آن وجود نخواهد داشت. یکی از بنیان‌گذاران CDPR، مارسین ایوینسکی، در یک تماس با سرمایه‌گذاران در سال ۲۰۱۷ گفت:« ویچر به عنوان یک سه‌گانه طراحی شده بود و یک سه‌گانه نمی‌تواند چهارمین بخش داشته باشد، درست است؟ »

این توضیح شاید جزئی به نظر برسد، اما در واقع هدفش این است که انتظارات را برای آینده تنظیم کند. نه تنها شخصیت اصلی بازی دیگر گرالت نخواهد بود، بلکه بازی ممکن است از جهات دیگری نیز متفاوت باشد. ممکن است داستان در یک قاره جدید رخ دهد، در زمانی بسیار متفاوت باشد یا حتی به طور کلی درباره یک ویچر نباشد.

خواندن  بهترین بازی‌های داستانی پلی استیشن 5

دنیای ویچر اگرچه یک دنیای غنی‌ای برای الهام‌گیری است اما ممکن است بازی به جای ویچرها، به سراغ جادوگران، خون‌آشام‌ها یا دیگر عناصر این جهان برود. هرچند که بسیاری از ما به زندگی پرماجرا و سبک متنوع ویچرها علاقه‌مندیم، اما احتمالاً تجربه‌ای متفاوت نیز می‌تواند جذاب باشد.

everything-we-know-about-witcher-4

  • ویچر ۴ با موتور Unreal Engine 5 ساخته می‌شود

همزمان با تأیید توسعه ویچر ۴، CDPR اعلام کرد که با همکاری Epic Games قصد دارد از موتور Unreal Engine 5 برای این بازی استفاده کند.

پاوو زاوودنی، مدیر ارشد فناوری در CD Projekt Red، توضیح داد:« برای ما بسیار مهم است که جهت‌گیری فنی بازی بعدی را از همان مراحل اولیه مشخص کنیم. در گذشته، منابع و انرژی زیادی صرف توسعه و سازگاری موتور اختصاصی REDengine با هر نسخه جدید بازی شد. »

جیسون سلاما، کارگردان بازی، نیز بیان کرد که قابلیت‌های جهان‌باز Unreal Engine 5 یکی از دلایل اصلی این تصمیم بوده است. او گفت:« بازیکنان می‌توانند به هر سمتی که می‌خواهند بروند و محتوای بازی را به هر ترتیبی که می‌خواهند انجام دهند. برای تحقق این امر، نیاز به محیطی پایدار داریم که بتوان تغییرات را با اطمینان بالا اعمال کرد، بدون اینکه در ۱۶۰۰ جای دیگر مشکل ایجاد شود. »

everything-we-know-about-witcher-4

  • استودیوی Molasses Flood روی یک پروژه جدید ویچر کار می‌کند

در اکتبر ۲۰۲۱، خبر رسید که CD Projekt استودیوی Molasses Flood (سازنده بازی Flame in the Flood) را برای همکاری نزدیک با CD Projekt Red خریداری کرده است. این استودیو هم  اکنون روی یک پروژه جاه‌طلبانه مبتنی بر یکی از آی‌پی‌های موجود CDPR کار می‌کند و CDPR تأیید کرده که پروژه Molasses Flood، تحت عنوان Project Sirius، بخشی از دنیای ویچر خواهد بود و «برداشتی نوآورانه از جهان ویچر» ارائه خواهد داد.

everything-we-know-about-witcher-4

  • مدیر انیمیشن ویچر ۳ و Cyberpunk رهبری سه‌گانه جدید ویچر را برعهده دارد

سباستین کالمبا، مدیر سابق انیمیشن و انیماتور اصلی ویچر ۳ و Cyberpunk 2077، اعلام کرد که نقش جدیدی به عنوان Game Director برای بازی‌های جدید ویچر بر عهده گرفته است.

در صنعت بازی‌سازی، عنوان Game Director معمولاً به معنی مسئولیت کلی بر تولید بازی و هماهنگی تیم‌های مختلف است. این تغییر نشان‌دهنده تمرکز بر ارتقاء کیفیت و انسجام سه‌گانه جدید می‌باشد.

everything-we-know-about-witcher-4

  • قرارداد جدید با خالق ویچر، آندری ساپکوفسکی، در سال ۲۰۱۹ امضا شد

CD Projekt برای ساخت بازی‌های ویچر، ابتدا حق استفاده از این آی‌پی را با یک مبلغ ثابت پیش‌پرداخت از نویسنده آن، آندری ساپکوفسکی، خریداری کرد. با این حال، پس از موفقیت عظیم بازی‌ها، ساپکوفسکی از این توافق ناراضی بود. از سال ۲۰۱۸ مذاکرات بین دو طرف آغاز شد و در دسامبر ۲۰۱۹ به توافق جدیدی دست یافتند.

طبق این قرارداد توافق جدید، حقوق بیشتری به شرکت اعطا می‌کند و مالکیت موجود بر آی‌پی ویچر را برای توسعه بازی‌های ویدیویی، رمان‌های گرافیکی، بازی‌های رومیزی و محصولات تجاری تأیید می‌کند. این توافق نشان می‌دهد که CDPR برای مدت طولانی به توسعه دنیای ویچر متعهد است و برنامه‌های گسترده‌ای برای آینده این آی‌پی در نظر دارد.

حال با توجه به تمام اطلاعات و شایعاتی که تاکنون درباره ویچر ۴ و پروژه‌های مرتبط منتشر شده، واضح است که CD Projekt Red قصد دارد میراث دنیای ویچر را به شکلی بزرگ و نوآورانه ادامه دهد. از تکنولوژی جدیدی مانند Unreal Engine 5 گرفته تا توسعه پروژه‌های جانبی مانند Project Sirius، این استودیو نشان داده که برای گسترش این جهان پرطرفدار برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای دارد.

با تأکید بر بازسازی ساختاری سه‌گانه و همکاری نزدیک با آندری ساپکوفسکی، دنیای ویچر به مسیرهای تازه و هیجان‌انگیزی گام خواهد گذاشت. گرچه هنوز زمان زیادی تا عرضه اولین بازی از حماسه جدید باقی مانده، اما نشانه‌ها حاکی از آن است که طرفداران می‌توانند انتظار تجربه‌ای عمیق‌تر، جهان‌بازتر و متفاوت‌تر را داشته باشند.

چه بخواهیم بار دیگر داستان‌هایی از ویچرها بشنویم یا مناطق ناشناخته‌ای از جهان ویچر را کاوش کنیم، یک چیز قطعی است: دنیای ویچر همچنان جایگاهی ویژه در قلب بازیکنان خواهد داشت و ما مشتاقانه منتظر آینده این سری هستیم. پس بهتر است شمشیرهای نقره‌ای و عشق به ماجراجویی را آماده نگه داریم چرا که حماسه بعدی ویچر در راه است!

OHAM

یک گیمر معمولی که ویدیوگیم را نه تنها به چشم سرگرمی، بلکه همیشه به چشم یک مأمن می‌دیده. مأمنی که همچون پناهگاه‌های اتمی دنیای فال‌آوت، از روح شما در برابر سختی‌های زندگی محافظت می‌کند و به دنیای خاکستری‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، رنگ تازگی ‍‌می‌بخشد. البته این دیدگاه من نسبت به ویدیوگیم، ریشه در کودکی‌ام دارد. جایی که همواره در آن مشغول خیال‌پردازی بودم و سعی می‌کردم با مطالعه ادبیات مخصوص کودک و نوجوان، خود را راهی ماجراهایی خیالی کنم و به کمک قوه تخیلم، در این اوهام شناور باشم. در واقع به سبب مطالعه همین آثار ادبی بود که توانستم قدرت نگارش خود را تقویت کرده و از این استعداد، در راه خلق و تولید محتوا استفاده کنم. محتواهایی که از روح خیال‌پردازم جاری شده و با علاقه‌ جوشانم به ویدیوگیم، جهت داده می‌شوند تا در قلب گیمرهایی همچون خودم جای بگیرند و آن‌ها را بیش از پیش با این صنعت جذاب و بعضا بی‌رحم آشنا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا