
بازی Alan Wake 2 تمام هزینههای توسعه را جبران کرده و وارد مرحله سودآوری شده است
Alan Wake 2 Has Recouped Its Development Costs And Is Now Generating Royalties For Remedy
بازی Alan Wake 2 با جبران کامل هزینههای توسعه، اکنون در حال کسب درآمد از طریق حقامتیاز برای استودیو رمدی اینترتیمنت است.
بازی Alan Wake 2 همیشه از سوی استودیو بازیسازی رمدی (ٖٖRemedy) به عنوان پروژهای با اثرگذاری تدریجی معرفی شده بود. این استودیو به وضوح بیان کرده بود که انتظار ندارد این بازی در زمان عرضه به فروش میلیونی برسد و بلافاصله هزینههای توسعه خود را جبران کند و برای این استودیوی فنلاندی درآمدزایی فوری ایجاد نماید. توسعهدهندگان میدانستند که این فرآیند زمانبر خواهد بود و طبق آخرین گزارش مالی شرکت، این زمان حدود یک سال طول کشیده است. اکنون مشخص شده که بازی Alan Wake 2 از نظر مالی به نقطه سوددهی رسیده و آنها هزینه کامل توسعه را درآوردهاند.
بر اساس گزارشها، این بازی ترسناک توانسته است بیش از دو میلیون نسخه به فروش برساند و هزینههای تولید خود را جبران کند. علاوه بر این، بازی اکنون شروع به ایجاد درآمد از طریق حقامتیاز (رویالتی) برای استودیو رمدی اینترنت کرده است. در گزارش مالی آمده است:
فروش بازی Alan Wake 2 در طول این فصل از دو میلیون نسخه فراتر رفته است. تا پایان سال ۲۰۲۴، این بازی توانسته است هزینههای توسعه و سرمایهگذاریهای بازاریابی خود را جبران کند، به این معنی که استودیو Remedy از اواخر این فصل شروع به کسب درآمد از طریق حقامتیاز کرده است.
این موضوع بدان معناست که اگرچه استودیوی سازنده در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۳ حدود ۱.۴ میلیون یورو ضرر عملیاتی گزارش کرده بود، اما در همان دوره از سال ۲۰۲۴ درآمد این استودیو ۱۱.۴ میلیون یورو افزایش یافته است. این در حالی است که این شرکت همچنین متحمل ضرر سنگین ۷.۲ میلیون یورویی از پروژه در حال تولید Codename Vanguard شده است.
موفقیت بازی Alan Wake 2 نشاندهنده این است که استراتژی استودیوی بازیسازی رمدی اینترتیمنت در ایجاد بازیهایی با اثر گذاری طولانی مدت و کیفیت بالا در نهایت به نتیجه مطلوب رسیده است. این بازی که به عنوان یکی از پروژههای بلندپروازانه این استودیو شناخته میشود، توانسته است توجه منتقدان و بازیکنان را به خود جلب کند و جایگاه خود را در صنعت بازیهای ویدیویی تثبیت نماید. با توجه به اینکه بازی Alan Wake 2 اکنون به نقطه سوددهی رسیده است، انتظار میرود که این موفقیت زمینهساز پروژههای آینده این استودیو باشد.
علاوه بر این، استودیو Remedy در حال کار بر روی پروژههای دیگری نیز هست که از جمله آنها میتوان به ریمیک بازیهای کلاسیک Max Payne 1 و 2 و همچنین پروژه جدیدی با عنوان FBC: Firebreak اشاره کرد. این پروژهها نشاندهنده این هستند که Remedy به دنبال گسترش دنیای بازیهای خود و ارائه تجربههای جدید به بازیکنان است. با توجه به موفقیت بازی Alan Wake 2، میتوان امیدوار بود که این استودیو بتواند در آینده نیز بازیهایی با کیفیت بالا و جذابیت فراوان تولید کند.
نهایتاً موفقیت بازی Alan Wake 2 نه تنها برای استودیو رمدی اینترتیمنت یک دستاورد بزرگ محسوب میشود، بلکه نشاندهنده این است که بازیهایی با داستانپردازی عمیق و گرافیک بالا میتوانند در بلندمدت به موفقیت مالی دست یابند. این موضوع میتواند الهامبخش دیگر توسعهدهندگان باشد تا بر روی کیفیت و عمق بازیهای خود تمرکز کنند و به جای فروش سریع، به ایجاد تجربههای ماندگار برای بازیکنان بپردازند.
شما مخاطبان عزیز میتوانید هم اکنون بازی و محصولات موردنظر خودتان را به صورت مستقیم با ضمانت بهترین قیمت و ارسال سریع از فروشگاه تک سیرو خریداری کرده و تجربه خرید یا بازی خودتان را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.
نظر شما در خصوص این موضوع چیست؟به نظر شما، آیا این فروش دیرهنگام، اثری روی تولید و نحوه فروش بازیهای آینده استودیوی بازیسازی رمدی اینترتیمنت اثر میگذارد؟ با این وجود، فکر میکنید که وضعیت آینده این استودیوی فنلاندی به کجا خواهد کشید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازیهای ویدیویی را از طریق مجله تک سیرو پیگیری و مطالعه کنید.