اظهار نظر سازندگان Spider-Man در مورد قدرت بالای PlayStation 5
بازی اسپایدرمن : مایلز مورالز (Spider-Man : Miles Morales) را می توانیم به عنوان یکی از جذاب ترین بازی هایی دانست که برای PlayStation 5 در بازار عرضه می شود و کار تولید این بازی توسط استودیو Insomniac Games انجام شده است. این بازی که در ابتدا قرار بود برای PS4 در بازار عرضه شود در نهایت برای کنسول نسل نهم به صورت انحصاری عرضه خواهد شد. باید بدانید که این ظرفیت بالای کنسول نسل نهم سونی بوده است که در نهایت شرکت سازنده را تشویق کرده است تا بازی را بر اساس استانداردهای نسل نهم تولید کند.
باید بدانید که اینسامنیاک گیمز در یک مصاحبه اطلاعاتی در زمینه ویژگی های PlayStation 5 صحبت کرده اند و در مورد ویژگی های این محصول صحبت کرده اند که در ادامه بیشتر در این خصوص با شما صحبت خواهیم کرد.
در PlayStation 5 خبری از صفحات لودینگ نخواهد بود
برایان هورتون به عنوان کارگردان بازی Spider-Man : Miles Morales می گوید که استفاده از حافظه SSD در این محصول باعث شده است تا فایل های بازی با سرعت بسیار بالایی بارگذاری شود و در طول بازی اگر کشته شوید و یا قصد داشته باشید که از قابلیت Fast Travel استفاده داشته باشید، صفحه لودینگی برای شما باز نخواهد شد و همه چیز در لحظه برای شما اتفاق خواهد افتاد. این کار سونی در PS5 باعث شده است تا شما بدون وقفه بتوانید بازی کنید. این در حالی است که در PS4 همواره برای رسیدن به محل خاص باید از صفحات لودینگ گذر کنیم. این ویژگی جدید در پلی استیشن 5 باعث شده است تا گیمر بتواند از این بازی رضایت بیشتری داشته باشد.
گرافیک بالا و جزئیات بیشتر در پلی استیشن 5
برایان هورتون (کارگردان اسپایدرمن) در ادامه صحبت های خود در این زمینه می گوید که قابلیت های PlayStation 5 با سخت افزار قدرتمندتر باعث می شود که طراحی بازی با قدرت بالاتر و جزئیات گرافیکی بالاتر انجام شود و همچنین می توانیم به ری تریسینگ و همچنین بازتاب های محیطی در پلی استیشن 5 دسترسی داشته باشیم. در کنار صحبت های کارگردان این بازی باید بدانید که گوین گلدن به عنوان کارگردان هنری بازی نیز در اظهار نظری گفته است که این بازی از لحاظ بصری جذابیت بسیار زیادی دارد و بازتاب های ری تریسینگ روی یخ، برف و در خیابان های خیس می تواند در بازه های زمانی مختلف، شرایط آب و هوایی مانند حالت ابری را تماشایی کند. در این نسخه همچنین می توانیم شاهد آن باشیم که بازی بازتاب های نور واقع گرایانه تری را خواهد داشت. همچنین زمانی که در قسمت جشن پایان سال روی کف خیابان های یخی و خیس باشید، می توانید متوجه وضوح بالاتر گرافیکی را درک کنید. همچنین جزئیات شهر و شخصیت های آن بسیار بالاتر می باشد و همچنین سیستم مربوط به ذرات بازی با قدرت بسیار بالایی کار خواهد کرد.
شخصیت ها و حرکات آن ها بسیار باور پذیر می باشند
گلدن در خصوص صحبت هایی که در مورد این بازی داشته است همچنین اشاره می کند که امکان استفاده از تکنیک های جدید در این بازی می تواند به ما کمک کند تا از این قابلیت ها بهره گیری بسیار بالاتری را داشته باشیم. همچنین اسکن چهار بعدی که با استفاده از قابلیت های PlayStation 5 انجام می شود، ما می توانیم شخصیت هایی را بسازیم که بسیار واقع گرایانه تر بوده و همچنین باور پذیر تر از قبل می باشند. در کنار این ویژگی ها، می توانیم به موها و شخصیت های دیگر نیز نگاه کنیم و باید بدانیم که رشته های موی بازیکنان در کنار طراحی جداگانه و جزئیات بالاتری که در طراحی و رندر مورد استفاده هستند، می توانند به ما کمک کنند تا بازی را بهتر انجام دهیم.
اکشن روان در کنار انفجارها و تخریب هایی که طبیعی تر هستند
در ادامه اظهار نظراتی که در مورد PlayStation 5 گفته می شود، گلدن می گوید که در این بازی می توانیم تخریب های بیشتری را شاهد باشیم و همچنین سیستم ذرات بازی و شبیه سازی ها به شکلی انجام می شود که پیش از این کنسول ما قابلیت پیاده سازی آن را نداشتیم. باید بدانیم که این ویژگی ها در کنار سخت افزار بسیار قدرتمند پلی استیشن 5 امکان پذیر بوده است و ما می توانیم به فکر خلق صحنه هایی باشیم که تخریب ها و اکشن های سینمایی نفس گیر تر در آن انجام می شود.
در کنار این اظهار نظر، جیمز هم به عنوان طراح ارشد انیمیشن های بازی نیز می گوید که تجربه بازی در حالت 60 فریم می تواند باعث شود که انیمیشن های نرم تری داشته باشیم و همچنین این بازی روان تر از قبل انجام می شود. از این روی می توانیم پتانسیل های انیمیشنی را در بازی مرد عنکبوتی را برای PS5 راحت تر اجرا کنیم. همچنین باید گفت که تجربه بازی روی این کنسول به این دلیل که نقش مایلز مورالز می تواند حس روان تری داشته باشد و ما می توانیم این بازی را حرفه ای تر داشته باشیم.
PlayStation 5 نبردهای تاثیرگذارتری را با دوال سنس ارائه می دهد
یکی از مهم ترین ویژگی های بازی PlayStation 5 را می توان کنترلر این کنسول که با نام دوال سنس ارائه می شود دانست. در واقع قابلیت های تازه ای که این کنترلر اضافه می کند می تواند باعث شود بازی بسیار جذاب تر انجام شود. در واقع هورتن به عنوان یکی از عوامل این بازی می گوید که بازخورد لمسی در دوال سنس می تواند باعث شود که دنیای جدیدی برای بازی از لحاظ تاثیرگذاری گیمر داشته باشیم. در واقع در PS4 این قابلیت به این دلیل که به صورت لرزش انجام می شده است ولی در PlayStation 5 ما می توانیم سرعت بسیار بالاتری داشته باشیم. برای مثال می توانیم حملات الکتریکی را بسیار جذاب تر از قبل طراحی کنیم. همچنین باید بدانیم که مخاطب می تواند این حس را داشته باشد که کنترلر می تواند احساس انتقال قدرت را داشته باشد. همچنین در پرتاب تار در این بازی به دلیل مقاومت تریگرها و امکان تنظیم آن ها می توانیم برای پرتاب قدرتمندتر تارها از این ویژگی استفاده داشته باشیم.
نتیجه گیری
با وجود تمامی ویژگی هایی که برای این کنسول توسط عوامل ساخت یک بازی انحصاری گفته می شود، می توانیم انتظار داشته باشیم که این بازی تجربه ای بسیار جذاب را ارائه خواهد داد. هورتن در این زمینه می گوید که گیم پلی در هر دو بازی برای PS4 و PS5 در یک راستا می باشند ولی بهینه سازی ها و همچنین مواردی که در این زمینه ارائه می شود می تواند به ما کمک کند تا پلی استیشن 5 بتواند کارایی بسیار بهتری داشته باشد و ما با بازی کردن روی کنسول پلی استیشن 5 می توانیم انتظار داشته باشیم که لذت بیشتری از این بازی ببریم. در نهایت باید بدانیم که این بازی در روز انتشار کنسول به صورت رسمی برای PS4 و PlayStation 5 عرضه خواهد شد.