مقالات

معرفی بهترین شخصیت‌های بازی GTA

The Best GTA Game Characters

سری بازی Grand Theft Auto که با نام GTA نیز شناخته می شوند، شامل بیشتر از 16 عنوان بازی شده و از زمان عرضه، یکی از مهم ترین و برترین فرنچایزهای دنیای بازی بوده اند. شهرت زیاد این مجموعه به خصوص برای گیمر ایرانی باعث شده است که اگر حتی به عنوان یک گیمر مبتدی، صرفا برای سرگرمی بازی می کنید، GTA یک عنوان بازی محبوب برای شما باشد. بازی GTA دنیای باز و داستانی گیرا داشت. خیلی از نسل دهه هفتاد و حتی هشتاد، معنای خیانت به دوستان را در این بازی متوجه شدند. از سوی دیگر وجود تعقیب و گریز ماشینی در دنیای باز، تیراندازی و داشتن روابط اجتماعی، بازی GTA را بسیار محبوب کرد.
اگر نسخه فارسی زبان GTA San Andreas را بازی کرده باشید، شاید الان هم دوست دارید که باز هم از ساحل شرقی، به کنج خلوت و دوست داشتنی بازگردید و دوباره با دوستان خود یک گنگ را در شهر هدایت کنید. این بازی داستان بسیار قدرتمندی دارد که هر کسی را به خود جذب می کند. همین داستان هیجان انگیز است که به شخصیت های خیالی بازی GTA، جلوه واقعی می دهد. در ادامه ما قصد داریم از تمامی قسمت های این فرنچایز، ده شخصیت برتر به انتخاب IGN را به شما معرفی کنیم که گیرایی خوبی در جذب مخاطب داشته اند.
از نیکو و داستان هایش گرفته تا چرخه ای که تروور از انتقام ایجاد کرد. شما در طول بازی با گنگسترهایی روبرو می شوید که خودخواهانه دوست دارند که شهر را به کنترل خود در بیاورند. فضای ویدیویی بازی نیز به گونه ای طراحی شده است که هر شخصیت بتواند تمامی جنبه های خود را نشان دهد.

معرفی بهترین شخصیت‌های بازی GTA

شخصیت شماره 10 : Vic Vance

یک کهنه سرباز که از ارتش اخراج می شود و بدون کار و بدون خانمان در شهر زندگی می کند. ویک ونس به عنوان یک شخص در حال پیدا کردن کار، مهارت های سربازی خود را در دنیای جنایت زیرزمینی به کار می گیرد. این شخصیت بازی GTA در نسخه Vice City حضور دارد و یک اتحاد با برادرش لنس را ایجاد کرده و با دیگر خانواده های مافیایی شهر متحد می شود.
در حین انجام این کارها، ویک به عنوان یکی از شخصیت های اصلی در Vice City شناخته می شود. او در حال جنگ برای به دست آوردن بیشتر ثروت است. او به سرعت به عنوان یکی از برترین جنایتکاران شهر شناخته می شود و در عین حال ارزش های خود به عنوان یک کهنه سرباز را زنده نگه می دارد. ویک یک قهرمان در مجموعه بازی GTA است که بیشتر به انجام کار درست اهمیت می دهد و درآمد سریع به هر قیمت را انتخاب نمی کند.

معرفی بهترین شخصیت‌های بازی GTA

شخصیت شماره 9 : Luis Lopez

لوئیس لوپز به عنوان یک شخصیت اصلی در بازی است که سابقا یک محافظ بوده و حالا یک تبهکار است. او برای مالک باشگاه تونی کار می کند و به شدت وفادار است. او یک مرد خانواده است و بیشتر زمان خود را صرف تامین امنیت این باشگاه می کند. لوئیس شخصی است که نمی گذارد کسی به مالک باشگاه نزدیک شود و در عین حال که صاحبکارش به خانواده های تبهکار شهر بدهکار است، او نقش یک محافظ کامل را بازی می کند.
لوئیس بیشتر از یک محافظ، یک دوست واقعی برای رئیس خود است. او به مقام شراکت در باشگاه می رسد و از تصمیمات عجولانه صاحب باشگاه جلوگیری می کند. او پس از محافظ، به مقام مشاور می رسد و تبدیل به یک شخصیت اصلی در بازی GTA می شود. شخصیتی که عشق به خانواده، مادر و خواهرش دارد، در ذهن همه مانده و حالا به عنوان یک شخصیت اصلی در طول بازی شناخته می شود.

خواندن  طولانی‌ترین بازی‌های جهان باز

معرفی بهترین شخصیت‌های بازی GTA

شخصیت شماره 8 : Claude

Claude به عنوان اولین شخصیت تاثیرگذار بازی GTA پس از تبدیل شدن به یک بازی سه بعدی شناخته می شود. شخصیتی که همیشه مسخره می شود و کاملا ساکت است، می تواند یک قاتل مرگبار باشد که می تواند کارهای مرگباری را به راحتی انجام دهد. او پس از ترک شدن توسط نامزدش کاتالینا سوگند می خورد که انتقام خواهد گرفت و با گروه های مختلف برای پیدا کردن عشق سابقش همکاری می کند. او همه زندگی خود را صرف گرفتن انتقام می کند.
نتیجه این شخصیت پردازی باعث شده است که Claude یک شخص بسیار کاریزماتیک در طول بازی باشد. او رفتاری نرم از خود نشان می دهد و هدفی ساده دارد. کلود از بسیاری جهات تلاش می کند تا بتواند کاتالینا را ردیابی کرده و انتقام بگیرد. علاوه بر اجرای عالی شخصیت، نوع شکل گیری این شخص در داستان و قرارگیری در نقطه اوج داستان بازی GTA باعث شده است که او یکی از برترین شخصیت های تحسین شده GTA به شمار رود.

معرفی بهترین شخصیت‌های بازی GTA

شخصیت شماره 7 : Johnny Klebitz

Johnny Klebitz به عنوان یک شخصیت فرعی در GTA 4 است و صرفا به دلیل آن که سوگند وفاداری و برادری با تیم Lost MC خورده است در این تیم مانده است. پس از بازگشت رهبر این تیم که بیلی گری نام دارد، جانی وارد یک جنگ درون تیمی می شود که گروه را به سمت از بین بردن سوق می دهد. جانی می تواند جلوی از بین رفتن این تیم را بگیرد.
احساس وفاداری به شریک زندگی در کنار همراهی بی قید و شرط تیم باعث شده است که جانی یکی از برترین شخصیت های بازی GTA شناخته شود. او می تواند در کنار همسرش تیم را از خطری که وجود حفظ کند و در عین حال رابطه احساسی قوی با همسرش دارد. داستان فرعی که زندگی جانی را روایت می کند، یک بخش غم انگیز است که قطعا شما را تحت تاثیر قرار می دهد. شخصی که رهبری را به دست می گیرد و با قدرت وفاداری می تواند تیم را نجات دهد.

معرفی بهترین شخصیت‌های بازی GTA

شخصیت شماره 6 : franklin Clinton

فرانکلین، شخصیتی که در خیابان های لوس سانتوس بزرگ شده است و با قلبی از طلا می تواند همه ما را تحت تاثیر قرار دهد. این شخصیت با جاه طلبی خود می تواند قیمومیت مایکل د سانتا را به دست بیاورد و به سرعت تبدیل به یک جنایتکار حرفه ای می شود. او ثروت خود را از طریق جنایت های کوچک و بزرگ از جمله سرقت بانک و ترور به دست می آورد.
فرانکلین را می توانید در طول بازی GTA V مشاهده کنید. او به هیچ وجه ضعیف نیست و از خود هیچ نقطه ضعفی را نشان نمی دهد با این حال ترور (شخصیت اصلی و پلیر بازی GTA V) با مایکل یک دشمنی تلخ دارد و می توان گفت که همین دشمنی باعث می شود که داستان بازی با فراز و نشیب هایی همراه باشد. در پایان این نسخه از بازی جی تی ای شما متوجه می شوید که شخصیت فرانکلین یکی از شخصیت های اصلی و مهم بازی است.

معرفی بهترین شخصیت‌های بازی GTA

شخصیت شماره 5 : Trevor Philips

هیچ شخصی بدنام تر از ترور فیلیپس نیست که در مجموعه GTA V حضور دارد. اگر بخواهیم دقیق ترین کلمه را برای توصیف این شخصیت انتخاب کنیم، (عجیب و غریب) شاید بهترین کلمه باشد. ترور یک دزد سابق بانک و عضو باند مایکل دی سانتا بوده است که سال ها در صحرایی خارج از لوس سانتوس زندگی کرده است. او یک سندیکای جنایی کوچک را برای خود تشکیل داده است. زمانی که ترور را ملاقات می کنیم، او تصمیم می گیرد که برای یافتن مایکل به شهر برود. او در طول جستجوی مایکل متوجه می شود که این شخصیت مرگ خود را جعل کرده است تا بتواند با پلیس معامله کند.
ترور یکی از مشهور ترین شخصیت های بازی است چرا که جنایت بخشی از زندگی او است. او همان پلیر محبوب گیمر است که واقعا می تواند تمامی خلق و خوی یک جنایتکار را بازی کند. در طول کل بازی GTA V او به یک شخصیت سادیستی تبدیل می شود که نمی تواند روی یک موضوع خاص تمرکز داشته باشد. کارهایی که او انجام می دهد واقعا غیر منطقی است! برای مثال در یک قسمت برای درمان مادرش، به جای خرید دارو از داروخانه، ترجیح می دهد که ماشین حمل دارو را بدزدد! او تمام تلاش خود را می کند تا یک جنایتکار دیگر که توسط پلیس دستگیر شده است را آزاد کند چرا که فکر می کند همدرد هستند.
تمامی نکات شخصیتی که در قسمت بالا بیان شد، به خوبی می تواند شخصیت ترور در بازی GTA را توصیف کند. بدون اغراق می توان گفت که ترور یکی از بهترین شخصیت های بازی به شمار می رود.

خواندن  معرفی 10 ماد پرطرفدار GTA V که باید تجربه کنید

معرفی بهترین شخصیت‌های بازی GTA

شخصیت شماره 4 : Michael De Santa

داستان زندگی مایکل دی سانتا دقیقا برعکس داستان اصلی بازی GTA V بوده و این بازی را به صورت برعکس اجرا می کند. مایکل در یک عمارت مجلل زندگی می کند، از دوران بازنشستگی خود لذت می برد و در طول روز کنار استخر می خوابد و نوشیدنی گران قیمت می خورد. با این حال ملاقاتی با فرانکلین باعث می شود که غول خوابیده در وجود مایکل دوباره بیدار شود. او شخصیتی است که سرقت از بانک می کند، بدون ترحم قتل انجام می دهد و یک بازیگر اصلی در جنایت هایی است که در شهر لوس سانتوس انجام می شود.
در نتیجه تمامی این مشخصات می توان گفت که مایکل دی سانتوس، بی نظیر ترین شخصیت در طول بازی های GTA به شمار می رود. در طول بازی متوجه می شوید که مایکل در زندگی جنایی قبلی خود، توانسته است مرگ را جعل کرده و حالا دوباره زمانی که وارد جنایت می شود، متوجه می شود که جان دوستانش در خطر است. او کلاهبرداری است که دوباره توانسته است وارد دنیای جنابت شود و می توان گفت که با افشای اسراری که با ترور داشته است، باعث می شود که خط داستانی بازی GTA V جذاب تر شود.

معرفی بهترین شخصیت‌های بازی GTA

شخصیت شماره 3 : Tommy Vercetti

زمانی که با شخصیت تامی ورسیزی آشنا می شوید، احساس می کنید که تامی به طور مستقیم از یک فیلم اسکورسیزی خارج شده است. باهوش، جاه طلب و بدون توجه به این که گنگ مافیایی Vice City تا چه حد می توانند او را محدود کنند یا اصلا چقدر اهمیت دارند! تامی هیچ مشکلی با کشتن افراد یا از بین بردن آن ها ندارد و هر کس که جلوی راه وی قرار می گیرد را از بین خواهد برد. ورسیزی را می توان برداشت Rockstar از تونی مونتانا در Scarface دانست. او تلاش بی رحمانه ای دارد تا به قدرتمندترین شخص Vice City تبدیل شود. او می توان احترام و جایگاه خود را در صدر دنیای جنایتکاران به دست بیاورد.
داستانی که در آن تامی نقش بازی می کند، درست از زمانی آغاز می شود که این شخصیت از یک زندان پانزده ساله آزاد شده است و حالا به دستور رئیسش سانی فورلی راهی Vice City می شود. او باید بر یک معامله مواد مخدر نظارت داشته باشد و در این میان مشکلاتی روی می دهد که باعث می شود پول های معامله از دست برود. حالا او یک جنایتکار در شهر Vice City است که وظیفه دارد پول ها را برگرداند و در همین راستا باید بتواند تجارت های مختلفی را در این شهر مدیریت کند.
تامی را می توان یک شخصیت بی باک دانست که برای رسیدن به هدف خود تمام تلاش خود را می کند. همین امر باعث شده است که او به یکی از محبوب ترین قهرمانان این بازی تبدیل شود.

خواندن  چرا پروسه ساخت GTA VI طولانی شد؟

مقاله مرتبط: GTA VI عجیب اما واقعی ؛ نگاهی به داستان ساخت بازی GTA 6

معرفی بهترین شخصیت‌های بازی GTA

شخصیت شماره 2 : Carl ‘CJ’ Johnson

CJ پس از این که مادرش کشته می شود، به لوس سانتوس باز می گردد. یکی از بهترین داستان های بازی GTA را می توان داستان زندگی CJ دانست. او یک شخصیت خیابانی است که سابقا در خانواده Grove Street عضویت داشته و دوباره به برادرانش ملحث می شود. او تلاش می کند که خیابان ها را از دست باند رقیب که بالاس نام دارد پس بگیرد ولی دوستانش به او خیانت می کنند و او نیز شهر را ترک می کند.
CJ نه تنها یک شخصیت کاریزماتیک دارد، بلکه پیشینه و انگیزه های او باعث می شود که San Andreas یکی از جذاب ترین بازی های سری GTA باشد. سی جی پنج سال قبل برادر کوچک ترش را از دست داده است و به همین دلیل به ساحل شرقی می رود. از سوی دیگر زمانی که به شهر باز میگردد، مجبور می شود که به تیراندازی خیابانی و جنایت باز گردد. او به کمک پلیس فاسد شهر می تواند خانواده و شهرت سابقش را به دست آورد. وفاداری، ثروت و شهرت به عنوان مهم ترین مسائل در طول بازی GTA شناخته می شوند که باعث می شوند شخصیت CJ به عنوان یکی از برترین قهرمانان آن باشد.

معرفی بهترین شخصیت‌های بازی GTA

شخصیت شماره 1 : Niko Bellic

نیکو بلیک به پیشنهاد عموزاده اش که وعده سرزمینی پر از ثروت و فرصت را به وی داده است وارد داستان بازی می شود. او پس از ورود به این داستان مجبور است روی یک کاناپه در یک آپارتمان کوچک زندگی کند. حالا در Liberty City او به عنوان قهرمان داستان شناخته می شود. او به عنوان یک مهاجر و سرباز سابق که از اروپای شرقی به شهر باز می گیرد تحت تاثیر وحشت جنگ قرار گرفته است و در عین حال عزم خود را جزم کرده است تا بتواند از کسانی که به او ظلم کرده اند انتقام بگیرد.
نیکو در دنیای مردگان لیبرتی سیتی سیاه ترین داستان را در دنیای GTA آغاز می شود و به عنوان قهرمان بازی نیز شناخته می شود. او می تواند چرخه خشونت را در طول بازی کنترل کند و می توان گفت که با تجربه ترین شخصیت بازی به شمار می رود. او شخصیتی شوخ و در عین حال درون گرا دارد و همواره در حال تامل است. با این حال می توان گفت که برترین شخصیت بازی های GTA، کسی نیست جز، Niko Bellic.

نتیجه گیری

همه شخصیت هایی که در بازی GTA حضور دارند جذابیت های خاص خود را دارند. با این حال می توان گفت که باید برای تکمیل این لیست منتظر باشیم تا نسخه GTA 6 نیز در بازار عرضه شود. زمانی که به دیالوگ های بازی نگاه می کنیم، متوجه می شویم که شخصیت پردازی به صورت کاملی در این بازی انجام شده است.

محمد شفیعی

دنیا برای من در یک لحظه قفل شد. پاییز سال 1930 و شخصیت به یادماندنی توماس آنجلو. بازی کردن واقعا احساس رهایی به من میده. من بازی میکنم چون قطعا هیچوقت نمیتونم به 1930 نیویورک برگردم. بازی می کنم چون هیچوقت با دوستانم نمیتونم یه گنگ مافیایی رو توی شهری که هستم رهبری کنم. محمد شفیعی، کسی که از بچگی پای ثابت بازی های کامپیوتری بوده، سعی میکنه که بدون در نظر گرفتن سلیقه شخصی، محتوایی رو برای شما آماده کنه که بررسی، انتخاب و خرید از تک سیرو آسون تر بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا