اخبار بازی

ساخت FIFA 2K رسماً تایید شد؛ بزرگترین رقیب EA FC در راه است !

! FIFA 2K Development Officially Confirmed; EA FC's Biggest Challenger Is Coming

از همان زمان که بازی‌های ویدئویی گرافیک پیکسلی و چند بیتی داشتند، کونامی و EA برای تاج پادشاهی بازی‌های فوتبالی با هم در حال رقابت بودند. رقابتی که تا سال 2008 عملاً یک طرفه بود و کونامی با سری PES توانست بازار غرب و شرق را به تصرف خودش در بیاورد. اما رویکرد متفاوت مدیران EA در ارائه یک بازی ورزشی واقع گرایانه و شبیه‌ساز باعث شد تا خیلی زود FIFA جایگاه رقیب دیرینه‌اش را پس بگیرد. حالا که در سال 2024 هستیم باز همه چیز متحول شده است. EA راهش را از فدراسیون فوتبال جهانی (فیفا) جدا کرد و تصمیم گرفت فرانچایز جدید فوتبالی با نام EA FC بسازد. از آن طرف اما کونامی هر چه در این چند سال برای خودش اعتبار و آبرو جمع کرد را به لطف عملکرد فاجعه‌بار Efootball به باد داد. حالا EA FC مانده بود و جاده‌ای یک طرفه که هیچ رقیبی در آن پرسه نمی‌زد. گرچه عناوینی مثل UFL هم ادعای رقابت دارند، اما راستش را بخواهید آن‌ها حتی نمی‌تواند به EA FC نزدیک هم بشوند. طبیعتاً صنعت گیم برای ایجاد یک فضای رقابتی جدید در میان بازی‌های فوتبالی فقط و فقط یک گزینه روی میز داشت. شرکتی که هنر ساخت بازی‌های ورزشی را خوب بلد است و از قضا به اندازه EA سرمایه و ثروت برای لایسنس‌ تیم‌ها، ورزشگاه‌ها و رقابت‌های جهانی را دارد. 2K Games آخرین امید گیمرها بود. امیدی که حالا رسماً توسط مدیر Take Two رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته است.

ساخت FIFA 2K رسماً تایید شد؛ بزرگترین رقیب EA FC در راه است !

مدیر عامل Take Two خیال همه را راحت کرد

در جریان کنفرانس مالی Take Two، مدیر این شرکت یعنی آقای استراوس زلنیک در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره ساخت یک بازی فوتبالی به صورت تلویحی ساخت FIFA 2K را تایید کرد و گفت: ” ما همین حالا در دنیای فوتبال هم حضور داریم و با بازی Top Eleven بر روی گوشی‌های هوشمند در صدر بازی‌های مدیریتی یک تیم فوتبال هستیم. به خوبی هم می‌دانیم که ساخت یک بازی شبیه ساز مشابه برای کنسول‌های خانگی تا چه اندازه دشوار است اما اگر این کار در نهایت به سرانجام برسد، بازی ما هم گیمرهای وفادار و ثابت قدم خودش را خواهد داشت.” زلنیک همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: “داشتن مجوز ساخت بازی از فیفا امتیاز حقوقی خاصی را به همراه نخواهد داشت چرا که شامل لایسنس بازیکنان، تیم‌ها یا لیگ‌ها نیست. کسب این امتیازات حقوقی اصلاً به سادگی مذاکره با اتحادیه‌های NFL، NBA یا MLB که در آنجا تنها با یک لیگ یا اتحادیه مذاکره می‌کنید نیست.”

خواندن  دلایل شکست PES از FIFA

ساخت FIFA 2K رسماً تایید شد؛ بزرگترین رقیب EA FC در راه است !

در ادامه خبرنگاران مجدداً درباره ساخت FIFA 2K از مدیرعامل تیک تو سوال پرسیدند که او بنا به اصول کاری و تجاری از پاسخ مستقیم خودداری کرد و گفت: ” مطمئن باشید که در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.” این پاسخ استراوس زلنیک باعث شد تا عملاً رسانه‌ها پروژه ساخت FIFA 2K را به صورت رسمی تایید کنند. اگر به خاطر داشته باشید، در فوریه سال گذتشه بود که خبرگذاری معتبر Insider Gaming از دیدار مدیران Take Two با سران فدراسیون جهانی فوتبال خبر داد. ظاهراً در جریان این دیدار طرفین به توافقات اولیه دست پیدا کردند اما همچنان یک سری جزئیات مالی حل نشده بین آن‌ها وجود دارد. به نظر می‌رسد که تحت هر شرایطی پروسه ساخت FIFA 2K ادامه پیدا خواهد کرد، چرا که دقیقاً در ماه گذشته میلادی بود که خود شرکت Take Two امتیاز یک بازی فوتبالی با نام Ball Over Everything را به ثبت رسانده تا مهر تاییدی بر شایعات منتشر شده بزند. از طرفی نباید فراموش کنیم که اینفانیتو، رئیس فیفا، سال گذشته رسماً تایید کرد که یک بازی بزرگ AAA فوتبالی با حق امتیاز این فدراسیون در دست ساخت قرار دارد. خلاصه آن که اگر تمام تکه‌های این پازل را کنار هم بچینیم، می‌توانیم به آینده بازی‌های فوتبالی امیدوار شویم. یعنی جایی که قرار است شاهد یک رقابت طولانی مدت بین دو ابرغول دنیای بازیسازی یعنی Take Two و EA FC باشیم. برخلاف کونامی، Take Two هنر ساخت و بازاریابی یک بازی ورزشی را خوب بلد است و سال‌هاست با عناوین WWE 2K و NBA 2K یک روند رو به رشد و موفق را از خودش نشان داده است. ولی نباید از یاد برد که آن‌ها هنوز فاز اصلی تولید بازی را شروع نکرده‌اند و احتمالاً طبق شایعات برای عرضه عنوان خود در سال 2026 آماده می‌شوند.

خواندن  Take Two پاسخ می‌دهد؛ از اعتصاب صداپیشگان GTA VI تا تاریخ انتشار

حسین رضایی

حسین رضایی، نویسنده، روزنامه نگار و منتقد بازی های ویدئویی و حوزه تکنولوژی.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا