مقالات

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ با بودجه 5 تا 10 میلیون

Guide To Buying A Gaming Keyboard With A Budget Of 5 To 10 Million

همه گیمرهای حرفه ای می دانند که ارزش یک کیبورد گیمینگ در بازی هایی که سرعت و دقت اهمیت بالایی دارد بسیار مهم است. کیبورد دروازه ورود شما به دنیای بازی ها و راهی است که دستورات شما در بازی ها اجرا می شوند. از این روی انتخاب اشتباه کیبورد گیمینگ می تواند باعث شود که تجربه خوبی از بازی کردن نداشته باشید. با این وجود باید در نظر داشته باشید که هر برند تولید کننده کیبورد مکانیکی، محصول خود را با امکاناتی خاص و در بازه قیمتی متفاوت عرضه می کند.

این که بتوانید یک کیبورد گیمینگ با بالاترین کیفیت انتخاب کنید شاید کار چندان سختی نباشد، با این وجود انتخاب یک کیبورد مخصوص بازی که علاوه بر کارایی بالا، در بازه قیمتی مد نظر شما باشد، شاید کمی برای شما چالش ایجاد کند. ما در این مقاله از تک سیرو با شما همراه هستیم تا ضمن معرفی کوتاه مهم ترین انواع کیبورد گیمینگ در بازه قیمت 5 تا 10 میلیون تومان، اطلاعاتی را در خصوص امکانات و ویژگی هایی که از کیبورد گیمینگ در این بازه قیمتی باید داشته باشید را با شما به اشتراک بگذاریم.

توجه :‌ قیمت های اعلام شده برای بازه زمانی تابستان 1403 است.

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ با بودجه 5 تا 10 میلیون

  • کیبورد گیمینگ کورسیر Corsair K65 RGB Mini – سوئیچ قرمز

بازه قیمتی: حدود 5 میلیون تومان

کیبورد گیمینگ کورسیر Corsair K65 RGB Mini – سوئیچ قرمز با سبک TKL طراحی شده است و دکمه های قیمت ماشین حساب را ندارد. استفاده از سوئیچ های Cherry MX قرمز رنگ باعث شده است تا گیمر بتواند انتظار سرعت بالا در اجرای دستورات را داشته باشد و همچنین طول عمر کلیک بر روی هر دکمه برابر با 100 میلیون بار باشد. از دیگر ویژگی های کیبورد گیمینگ کورسیر Corsair K65 RGB Mini – سوئیچ قرمز را می توان حافظه داخلی 8 مگابایتی برای ذخیره دیتای شخصی سازی شده و همچنین نورپردازی RGB دانست. قابلیت Anti-Ghosting، مقاومت در برابر گرد و غبار و آب با استاندارد IP32 و همچنین پشتیبانی از نرم افزار iCUE باعث می شود که کیبورد گیمینگ کورسیر Corsair K65 RGB Mini – سوئیچ قرمز یک کیبورد مقرون به صرفه با امکانات حرفه ای شناخته شود.

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ با بودجه 5 تا 10 میلیون

  • کیبورد گیمینگ کورسیر Corsair K60 RGB Pro Low Profile

بازه قیمتی: حدود 5 میلیون تومان

به طور کلی می توان گفت که کورسیر حرف های زیادی برای گفتن در بازه قیمتی کیبورد گیمینگ 5 الی 10 میلیون تومان دارد. کیبورد گیمینگ کورسیر Corsair K60 RGB Pro Low Profile برخلاف محصول قبلی یک کیبورد استاندارد با تمامی دکمه ها را شامل می شود. نورپردازی RGB داشته و سوئیچ های مکانیکی Cherry MX در آن استفاده شده است. قابلیت Anti-Ghosting در کنار نرم افزار iCUE باعث می شود که گیمر بتواند تنظیمات دلخواه خود را ذخیره سازی کرده و همچنین امکان سفارشی سازی کلیدهای میانبر و کلیدهای نور و صدا در این محصول وجود دارد. به طور کلی می توان گفت که کیبورد گیمینگ کورسیر Corsair K60 RGB Pro Low Profile یک محصول قابل اعتماد برای گیمرها در اتاق گیمینگ است ولی به دلیل صدای زیاد سوئیچ های مکانیکی، برای استفاده درون دفاتر و محیط های عمومی مناسب نیست.

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ با بودجه 5 تا 10 میلیون

  • کیبورد گیمینگ رویال کلاج Royal Kludge Rk61

بازه قیمتی: حدود 5 میلیون تومان

کیبورد گیمینگ رویال کلاج Royal Kludge Rk61 با وجود سوئیچ های RK آبی قابل تعویض می تواند یک انتخاب معقول برای تمامی گیمرها باشد. این کیبورد نیز به صورت TKL طراحی و تولید شده است و با نورپردازی RGB و امکان اتصال به واسطه USB-C برای استفاده طولانی مدت مناسب است.

قابلیت اتصال در این کیبورد گیمینگ به واسطه کابل USB-C ایجاد شده است و وزن آن برابر با 500 گرم می باشد. نرم افزار تعبیه شده برای این کیبورد باعث می شود که گیمر قابلیت اضافه کردن کلیدهای میانبر و همچنین برنامه ریزی برای تمامی دکمه ها را در کیبورد گیمینگ رویال کلاج Royal Kludge Rk61 داشته باشد. با وجود امکانات نرم افزاری و قابلیت های سخت افزاری، اگر برای بازی و کارهای روزمره یک کیبورد گیمینگ با قیمت مقرون به صرفه نیاز دارید، قطعا این محصول رویال کلاج می تواند یک انتخاب معقول برای شما باشد.

خواندن  معرفی بهترین میکروفون های استودیویی

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ با بودجه 5 تا 10 میلیون

  • ماوس و کیبورد گیمینگ ایسوس ASUS TUF Gaming Combo K1 keyboard and M3 Mouse

بازه قیمت: حدود 5 میلیون تومان

ایسوس یکی از قدیمی ترین و خوشنام ترین شرکت های تولید تجهیزات گیمینگ به شمار می رود. اگر در کنار کیبورد گیمینگ، نیاز به یک ماوس گیمینگ هم دارید، یقینا ماوس و کیبورد گیمینگ ایسوس ASUS TUF Gaming Combo K1 keyboard and M3 Mouse انتخابی کاملا شایسته برای شما خواهد بود. با این حال ما در این قسمت صرفا در مورد کیبورد گیمینگ ماوس و کیبورد گیمینگ ایسوس ASUS TUF Gaming Combo K1 keyboard and M3 Mouse صحبت خواهیم داشت.

کیبورد K1 شرکت ایسوس با استفاده از پلاستیک فشرده تولید شده است و نوع سوئیچ این محصول به صورت غشایی است. همچنین رابط اتصال به کامپیوتر آن سیم بوده و به صورت ضدآب طراحی و تولید شده است. قابلیت کنترل صدا با استفاده از دکمه مخصوص تعبیه شده بر روی کیبورد، کامل بودن دکمه ها و استفاده از قابلیت نورپردازی باعث شده است که این کیبورد مورد توجه قرار گیرد. همچنین گیمرها می توانند انتظار سرعت بالا در اجرای دستورات را از این محصول داشته باشند و طراحی ارگونومیک با قابلیت تنظیم ارتفاع و قابلیت استراحت مچ دست باعث می شود که گیمرهای بسیاری به این محصول جذب شوند.

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ با بودجه 5 تا 10 میلیون

  • کیبورد گیمینگ ریزر Razer Huntsman Mini

بازه قیمت: حدود 5 میلیون تومان

Razer بدون شک برترین شرکت طراحی و تولید تجهیزات گیمینگ است. کیبورد گیمینگ ریزر Razer Huntsman Mini یکی از محصولات با قیمت مناسب این شرکت است که با وجود سوئیچ بنفش برند Razer می تواند عملکردی کامل و بدون نقص داشته باشد. طراحی TKL این محصول باعث شده است که گیمر فضای زیادی را برای قرارگیری کیبورد اشغال نکند و همچنین امکان ذخیره سازی 5 پروفایل بر روی نرم افزار Razer Synapse در این محصول وجود دارد. این کیبورد گیمینگ علاوه بر ویندوز، سازگاری کامل با Mac OS X را دارد. لازم به ذکر است که کیبورد گیمینگ ریزر Razer Huntsman Mini با سوئیچ های اپتیکال طراحی شده است و همین مسئله باعث می شود که سرعت عملکرد محصول بسیار مناسب باشد.

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ با بودجه 5 تا 10 میلیون

  • کیبورد بی سیم گیمینگ لاجیتک Logitech G613 Wireless

بازه قیمت: حدود 5 میلیون تومان

اگر علاوه بر اینکه یک کیبورد گیمینگ حرفه ای می خواهید، اتصال بی سیم برای شما مهم است، کیبورد بی سیم گیمینگ لاجیتک Logitech G613 Wireless می تواند یک انتخاب منطقی در بازه 5 الی 10 میلیون باشد. به خصوص زمانی که از لپ تاپ گیمینگ استفاده می کنید و دسترسی راحت بدون سیم برای شما حائز اهمیت است، این محصول یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. سوئیچ های مکانیکی و لمسی در کنار طول عمر 70 میلیون کلید و قابلیت اتصال همزمان به چندین دستگاه و سوئیچ میان آن ها باعث شده است که کیبورد بی سیم گیمینگ لاجیتک Logitech G613 Wireless از لحاظ حرفه ای و کاربری های عمومی نیز یک کیبورد کاملا قابل اعتماد باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های این کیبورد را می توان وجود کلیدهای G-Key و قابلیت برنامه ریزی در برنامه Logitech G Hub دانست.

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ با بودجه 5 تا 10 میلیون

  • کیبورد گیمینگ ایسوس ASUS ROG Strix Scope Deluxe

بازه قیمت: حدود 6 میلیون تومان

اگر از علاقمندان به بازی های FPS هستید، کیبورد گیمینگ ایسوس ASUS ROG Strix Scope Deluxe می تواند یک انتخاب خوب در بازه قیمتی 5 الی 10 میلیون تومان باشد. سوئیچ قرمز Cherry MX از لحاظ عملکرد بسیار روان بوده و همین امر باعث می شود که با فشاری برابر با 45 گرم، این کیبورد فعال شده و عمل کند. این سوئیچ ها بسیار کم صدا هستند و آزاری به گیمرهای دیگر نمی رسانند.

خواندن  معرفی محبوب ترین صندلی های گیمینگ

نورپردازی RGB کیبورد گیمینگ ایسوس ASUS ROG Strix Scope Deluxe به همراه قابلیت سفارشی سازی کلیدها و ذخیره سازی روی 6 پروفایل باعث شده است که گیمرها بتوانند برای هر بازی، تنظیمات سفارشی خود را داشته باشند. این کیبورد گیمینگ با نرم افزار Armoury II سازگاری داشته و پروفایل ها در این نرم افزار ذخیره سازی می شوند.

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ با بودجه 5 تا 10 میلیون

  • کیبورد گیمینگ ایسوس ASUS ROG Falchion Ace

بازه قیمت: حدود 7 میلیون تومان

ایسوس ثابت کرده است که در میان کیبوردهای میان رده از لحاظ قیمتی حرف های زیادی برای گفتن دارد. کیبورد گیمینگ ایسوس ASUS ROG Falchion Ace با قابلیت اتصال همزمان به دو دستگاه با استفاده از دو کابل USB-C، این محصول را منحصر به فرد کرده است. یک پنل لمسی در کنار کیبورد قرار دارد که قابلیت شخصی سازی داشته و همچنین از سوئیچ های ROG NX در این محصول استفاده شده است. در نظر داشته باشید که این کیبورد با ابعاد کوچک و به صورت TKL ساخته می شود و از این روی گیمر می تواند آن را به راحتی روی میزهای معمولی و بسیار کوچک قرار دهد.

میزان تاخیر کیبورد گیمینگ ایسوس ASUS ROG Falchion Ace برابر یا 1 میلی ثانیه است و همچنین ارتفاع هر سوئیچ برابر با 1.8 میلی متر خواهد بود. شما می توانید تجربه ای روان و بسیار سریع را با استفاده از کیبورد گیمینگ ایسوس ASUS ROG Falchion Ace داشته باشید. همچنین در مواقعی که نیاز به تایپ دارید، این کیبورد گیمینگ یک انتخاب کاملا مناسب خواهد بود.

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ با بودجه 5 تا 10 میلیون

  • کیبورد گیمینگ ریزر Razer Blackwidow X

بازه قیمت: حدود 7 میلیون تومان

اگر علاقمند به کیبوردهای خاص هستید، کیبورد گیمینگ ریزر Razer Blackwidow X با طرح Doraemon 50th Anniversary می تواند یک گزینه مطلوب برای شما باشد. علاوه بر طرح خاص این کیبورد طول عمر 80 میلیون کلیک را داشته و همچنین تجربه تایپ بی صدا را برای شما فراهم می آورد. طراحی مقاوم در برابر نشت، Anti-Ghosting و قابلیت سفارشی سازی با استفاده از نرم افزار مخصوص را می توان از مهم ترین ویژگی های این کیبورد گیمینگ دانست.

نورپردازی RGB جلوه بصری این کیبورد را بهبود داده و همچنین گیمر می تواند با سوئیچ های بی صدای این کیبورد، در تمامی محیط ها از کیبورد گیمینگ ریزر مدل Blackwidow X استفاده کرده و نگرانی بابت سر و صدای بیش از اندازه نداشته باشید. این کیبورد همچنین قابلیت برنامه ریزی داشته و گیمر می تواند آنطور که دوست دارد، سفارشی سازی لازم را انجام دهد.

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ با بودجه 5 تا 10 میلیون

  • کیبورد استیل سریز Steelseries APEX 9 Mini

بازه قیمت: حدود 7 میلیون تومان

استیل سریز آلمان یکی از برترین شرکت های تولید کننده لوازم جانبی و علی الخصوص کیبورد گیمینگ است. کیبورد استیل سریز Steelseries APEX 9 Mini با کلیدهای Double Shot و قابلیت تعویض سوئیچ ها می تواند یک انتخاب ماندگار برای شما باشد. این کیبورد با طور عمر سوئیچ 100 میلیون کلیک عرضه می شود و ارگونومی مناسبی را دارد. شما می توانید پایه های شیب دار را برای تنظیم ارتفاع استفاده کنید. سوئیچ های OptiPoint به کار گرفته شده در این کیبورد گیمینگ قابلیت برنامه ریزی داشته و گیمر می تواند بدون مشکل از این محصول استفاده نماید.

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ با بودجه 5 تا 10 میلیون

  • کیبورد بی سیم گیمینگ ریزر مدل Razer BlackWidow V3 Mini

بازه قیمت: حدود 7 میلیون تومان

ریزر به عنوان برترین برند تولید کننده کیبورد گیمینگ شناخته می شود. کیبورد بی سیم گیمینگ ریزر مدل Razer BlackWidow V3 Mini یکی از محصولات بادوام این شرکت است که باتری با قابلیت شارژ مجدد داشته و گیمر را قادر می سازد تا 5 پروفایل را بر روی حافظه این کیبورد ذخیره سازی نماید. در تولید این کیبورد از سوئیچ زرد رنگ استفاده شده است و حدودا 80 میلیون بار طول عمر کلیک این محصول می باشد. کاهش ابعاد در طراحی کیبورد بی سیم گیمینگ ریزر مدل Razer BlackWidow V3 Mini باعث شده است تا گیمر بتواند ماوس خود را آزادانه حرکت دهد و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد. از این روی می توان گفت که کیبورد بی سیم گیمینگ ریزر مدل Razer BlackWidow V3 Mini یک محصول منحصر به فرد برای تمامی گیمرهایی است که فضای میز محدودی دارند.

خواندن  نقد و بررسی کیبورد گیمینگ SteelSeries Apex Pro

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ با بودجه 5 تا 10 میلیون

  • کیبورد گیمینگ کورسیر Corsair K70 RGB MK.2 Rapidfire

بازه قیمت: حدود 7 میلیون تومان

Cherry MX Speed به عنوان یکی از برترین سوئیچ های موجود در بازار برای کیبورد گیمینگ شناخته می شود. کورسیر در کیبورد گیمینگ کورسیر Corsair K70 RGB MK.2 Rapidfire از این نمونه سوئیچ استفاده کرده است و گیمر می تواند حرکت سریع 1.2 میلی متری را در این کیبورد احساس کند. از سوی دیگر، این کیبورد با کنترل های چند رسانه ای اختصاصی که دارد در کنار حافظه داخلی ذخیره سازی 8 مگابایت می تواند امکانات لازم را برای گیمر فراهم آورد و شما می توانید با خیال راحت از این کیبورد استفاده کنید. پشتیبانی از نرم افزار Corsair iCUIE برای سفارشی سازی و همچنین طراحی کامل این کیبورد، باعث شده تا گیمرهایی که بازی های وابسته به کیبورد را بیشتر اجرا می کنند، به آن علاقمند باشند.

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ با بودجه 5 تا 10 میلیون

  • کیبورد گیمینگ ریزر Razer Huntsman V2 Tenkeyless

بازه قیمت: حدود 8 میلیون تومان

اگر انتظار شما از یک کیبورد اپتیکال مخصوص بازی آن است که سرعت بالایی در اجرای دستورات داشته باشید، یقینا کیبورد گیمینگ ریزر Razer Huntsman V2 Tenkeyless می تواند برای شما مناسب واقع شود. این محصول که در محیط های مختلف قابلیت استفاده را به دلیل صدای تولید شده بسیار کم دارد، با سرعتی برابر با 0.2 میلی ثانیه داشته و همچنین گیمر با طراحی TKL آن می تواند مانور بیشتری با ماوس داشته باشد. از سوی دیگر گیمر می تواند با وجود پد محافظ مچ دست، انتظار استفاده طولانی مدت بدون خستگی را داشته باشد. از این روی می توان گفت کیبورد گیمینگ ریزر Razer Huntsman V2 Tenkeyless یکی از برترین انتخاب های شما در بازه قیمتی 5 الی 10 میلیون باشد.

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ با بودجه 5 تا 10 میلیون

  • کیبورد گیمینگ کورسیر Corsair K95 RGB Platinum SE

بازه قیمت: حدود 9 میلیون تومان

گران قیمت ترین کیبورد گیمینگ با سوئیچ مکانیکی که در بازه قیمتی 5 الی 10 میلیون تومان می توانید خریداری کنید، کیبورد گیمینگ کورسیر Corsair K95 RGB Platinum SE است. یک محصول کاملا منحصر به فرد که با 6 کلید ماکرو اختصاصی و سوئیچ های Cherry MX Speed RGB می تواند از خود عملکرد کاملی را ارائه دهد. پورت اضافه USB در کنار طراحی کامل کیبورد گیمینگ کورسیر Corsair K95 RGB Platinum SE باعث شده است که این کیبورد برای تمامی بازی ها یک انتخاب منحصر به فرد باشد. از سوی دیگر نورپردازی RGB کیبورد گیمینگ کورسیر Corsair K95 RGB Platinum SE باعث شده است تا گیمر بتواند به اتاق بازی خود جلوه ای بسیار زیبا دهد.

سخن پایانی

برای انتخاب و خرید کیبورد گیمینگ در بازه قیمت 5 الی 10 میلیون تومان شما انتخاب های متنوعی را می توانید داشته باشید. از برندهای نام آشنایی مانند کورسیر و ریزر گرفته تا سایر برندها، در این بازه قیمت معمولا چند انتخاب را به شما ارائه می دهند. با این حساب دانستن اطلاعات در خصوص ویژگی های فنی، طراحی و کارایی هر کیبورد لازم بوده و از این روی شما باید با دقت بالایی مدل های معرفی شده را بررسی کرده و انتخاب محصول را انجام دهید.

محمد شفیعی

دنیا برای من در یک لحظه قفل شد. پاییز سال 1930 و شخصیت به یادماندنی توماس آنجلو. بازی کردن واقعا احساس رهایی به من میده. من بازی میکنم چون قطعا هیچوقت نمیتونم به 1930 نیویورک برگردم. بازی می کنم چون هیچوقت با دوستانم نمیتونم یه گنگ مافیایی رو توی شهری که هستم رهبری کنم. محمد شفیعی، کسی که از بچگی پای ثابت بازی های کامپیوتری بوده، سعی میکنه که بدون در نظر گرفتن سلیقه شخصی، محتوایی رو برای شما آماده کنه که بررسی، انتخاب و خرید از تک سیرو آسون تر بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا