مقالات

آموزش تنظیمات دسته دوال سنس ایج برای بازی بهتر

Teaching Dual Sense Edge Handle Settings For A Better Game

چند سالی می‌شود که از عرضه کنترلر DualSense Edge می‌گذرد. محصولی که به زعم خیلی‌ها، پاسخ Sony به کنترلر‌های Elite مایکروسافت در نظر گرفته می‌شود. البته راجع به اینکه کدام یک عملکرد بهتری را نسبت به قیمت ارائه می‌دهند، بحث‌های فراوانی وجود دارد اما آن چیز که مشخص است، این است که کنترلر پیش رو می‌تواند تاثیر بسزایی در نحوه عملکرد شما در بازی‌ها داشته باشد و حتی برتری قابل توجهی را برای شما به همراه بیاورد.

در واقع این قطعه سخت‌افزاری خاص، فرصت‌های بسیاری را برای شخصی‌سازی در مقابل‌مان قرار می‌دهد که می‌تواند به طرز قابل توجهی، عملکرد ما در بازی‌ها (علی‌الخصوص بازی‌های آنلاین رقابتی) را بهبود ببخشد. به همین منظور تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، تنظیماتی را به شما معرفی کنیم که می‌توانند نتیجه بسیار مناسبی به همراه داشته باشند و منجر به پیشرفت عملکرد شما در بازی‌ها بشوند. پس بدون معطلی، معرفی این تنظیمات را شروع می‌کنیم.

 

  • حساسیت Stick

حساسیت استیک (Stick Sensitivity) دارای شش گزینه مختلف می‌باشد، از جمله: Default (پیش‌فرض)، Quick (سریع)، Precise (دقیق)، Steady (پایدار)، Digital (دیجیتال) و Dynamic (پویا). اگر از کنترلر خود عمدتاً برای تجربه بازی‌های تیراندازی اول‌شخص استفاده می‌کنید، توصیه ما  این است که برای استیک سمت راست، گزینه Precise (دقیق) را انتخاب کرده تا نشانه‌گیر با سرعتی یکسان حرکت کند (بدون توجه به اینکه چقدر سریع استیک را حرکت می‌دهید). این مورد به هدف‌گیری دقیق‌تر شما کمک شایانی می‌کند و می‌تواند دقت شما را افزایش دهد.

اما برای استیک سمت چپ، بهتر است گزینه Quick Curve (منحنی سریع) را انتخاب کنید. این مورد به شما کمک می‌کند سریع‌تر حرکت کنید که برای انجام چرخش‌های ۱۸۰ درجه بسیار مفید می‌باشد و می‌تواند باعث بهبود سرعت واکنش شما به اتفاقات درون بازی شود. این تنظیمات به ویژه در بازی‌های تیراندازی تاکتیکی مانند Apex Legends، Fortnite و Rainbow Six Siege تاثیر بسزایی داشته و می‌تواند باعث برتری شما نسبت به باقی رقبا شود.

 

  • تنظیم کلاهک‌های قابل تغییر استیک

استیک‌ها اولین نقطه تماس شما با کنترلر هستند. تنظیم صحیح آن‌ها می‌تواند بهبود قابل‌توجهی در دست‌گرفتن، راحتی و دقت کلی ایجاد کند. بنابراین، دومین گام در سفارشی‌سازی عملکرد کنترلر پیش رو، این است که مطمئن شوید استیک‌های شست شما به‌درستی تنظیم شده‌اند. کنترلر DualSense Edge با دو سبک جایگزین استیک شست ارائه می‌شود که هر دو به شکل گنبدی هستند: یکی با ارتفاع استاندارد و دیگری با ارتفاع بلندتر.

خواندن  معرفی بهترین لوازم جانبی PS5 برای یک تجربه گیمینگ جذاب

از آن جایی که استیک شست چپ، حرکت شخصیت شما را کنترل می‌کند، توصیه می‌کنم از استیک شست گنبدی استاندارد برای این قسمت استفاده کنید. اما برای استیک شست راست که هدف‌گیری شخصیت شما را کنترل می‌کند، بهتر است که از استیک شست گنبدی بلندتر استفاده شود زیرا می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی دقت هدف‌گیری شما را بهبود بخشیده و به پیشرفت شما در بازی‌ها کمک کند. در واقع این ارتفاع اضافی فرصتی را فراهم می‌آورد که تنظیمات هدف‌گیری در بازی با سهولت بیشتری انجام شده و دست برتر را در مبارزات داشته باشید.

 

  • توقف‌ تریگرها و اعمال تنظیمات جایگزین به سبک PS3 برای هدف‌گیری و تیراندازی

اگر از تریگر‌ها (دکمه‌های L2 و R2) برای هدف‌گیری و تیراندازی استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود که حتما از ویژگی قفل تریگر جدید کنترلر Edge استفاده کنید. با این ویژگی می‌توانید فاصله‌ای که باید تریگر را فشار داده تا تغییرات اعمال شود، کاهش داده و سرعت تیراندازی خود را افزایش دهید. در بازی‌های آنلاین رقابتی که میلی‌ثانیه‌ها می‌توانند نتیجه را تغییر دهند، وجود این ویژگی یک مزیت رقابتی فوق‌العاده به حساب می‌آید که نباید از آن غافل شد.

برای تنظیمات این بخش نیز توصیه می‌کنم از سطح 3 یا کوتاه‌ترین فاصله قفل تریگر برای بهترین زمان پاسخگویی در هنگام هدف‌گیری و تیراندازی استفاده کنید. البته اگر کمی با ساختار این کنترلر آشنا باشید، می‌دانید که حتی در کوتاه‌ترین تنظیمات این ویژگی، هنوز هم فاصله حرکت تریگر‌ها بیش از حد طولانی است. بنابراین حتی بهتر است برای بهبود حداکثری عملکرد، از بامپرهای این کنترلر (دکمه‌های L1 و R1) به جای تریگر‌ها برای هدف‌گیری و تیراندازی استفاده کنید.

این دکمه‌ها مانند یک سوئیچ روشن/خاموش عمل می‌کنند و سریع‌تر از تریگر‌های قرار گرفته بر روی کنترلر هستند، زیرا به فاصله بسیار کمتری برای فشرده‌شدن نیاز دارند. همین موضوع به ظاهر ساده می‌تواند سرعت واکنش شما را نسبت به رقبا افزایش دهد و کمک به بهبود عملکرد شما در این دست بازی‌ها کند. در حقیقت استفاده از این دکمه‌ها، می‌تواند زمان پاسخگویی شما را در هنگام هدف‌گیری و تیراندازی تا 50% بهبود ببخشد که موضوع بسیار قابل‌ توجهی است.

 

  • تنظیم دکمه‌های پشتی

این ویژگی یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین ویژگی‌های قرار گرفته بر روی DualSense Edge می‌باشد که به منظور شخصی‌سازی نحوه حرکت در بازی و بهبود زمان واکنش طراحی شده است. کنترلر Edge دارای دو سبک مختلف از پدال‌های پشتی است: نیمه‌گنبدی و اهرم‌دار. در حالی که پدال‌های نیمه‌گنبدی برای جلوگیری از فشارهای تصادفی طراحی شده‌اند، اما از ساختار خوبی بهره نمی‌برند. چرا که دسترسی به آن‌ها کمی سخت بوده و به جای آن که به افزایش سرعت واکنش کمک کنند، نقش مانع را برای دسترسی راحت شما بازی می‌کنند و حتی می‌توانند سرعت واکنش شما را به شدت کاهش دهند.

خواندن  معرفی بهترین لوازم جانبی PS5 برای یک تجربه گیمینگ جذاب

بنابراین، توصیه ما به شما این است که از پدال‌های پشتی اهرم‌دار استفاده کنید. این پدال‌ها به خوبی طراحی شده‌اند، مطابق با شکل کنترلر هستند و به‌صورت ارگونومیک در جایی قرار گرفته‌اند که انگشتان‌تان به‌طور طبیعی روی آن‌ها قرار می‌گیرند. در حقیقت این پدال‌ها می‌توانند دسترسی فوق‌العاده‌ای را برای شما به همراه بیاورند و دست شما را برای اجرای انواع حرکات باز بگذارند که نتیجه، کنترل گسترده‌تر شما بر اتفاقات درون بازی می‌باشد.

 

  • بهترین نحوه اتصال این کنترلر کدام است؟

در کنترلر Edge روی PS5، زمان پاسخ‌دهی و تأخیر به شکل یکسانی عالی عمل می‌کنند، حال چه می‌خواهید از این کنترلر به صورت بی‌سیم استفاده کنید و چه سیمی. با این حال، ما استفاده سیمی را به شما پیشنهاد می‌دهیم، زیرا اتصال قوی‌تری به کنسول را فراهم می‌کند و زمان واکنش سریع‌تری را تضمین می‌کند. به‌علاوه، دیگر نیازی نیست نگران تمام شدن باتری کنترلر خود در میانه بازی باشید که خود امر قابل توجهی است. البته درست است! هنوز هم بحث داغی در مورد اینکه آیا اتصال سیمی زمان پاسخ‌دهی سریع‌تری ارائه می‌دهد یا خیر، وجود دارد.

اگرچه ما نتوانستیم به اعداد دقیقی برای کنترلر Edge دست پیدا کنیم، اما داده‌هایی برای کنترلر Xbox One وجود دارد که توسط مقامات شرکت فاش شده و می‌تواند ما را به اطلاعات خوبی در این مورد برساند. در این اطلاعات لو رفته، گفته شده که زمان ارسال سیگنال از کنترلر به کنسول، تنها 9 میلی‌ثانیه می‌باشد که در عمل تفاوتی با کنترلر سیمی ندارد. پس اگر دوست دارید که به صورت بی‌سیم از کنترلر خود استفاده کنید، ذهن خود را مخدوش نکرده و به آن شکلی دوست دارید به تجربه بازی‌ها بپردازید. شاید تنها مزیت اتصال سیمی نسبت به اتصال بی‌سیم این باشد که حداقل از لحاظ روانی خیال‌تان راحت است که کنترلرتان وسط بازی خاموش نمی‌شود. اما باز هم تصمیم به عهده خودتان می‌باشد.

 

  • تنظیم مجدد دکمه‌ها و ذخیره پروفایل جدید

پیش از هر چیز باید اشاره کنیم که تنظیمات گفته شده در این بخش به هیچ وجه نمی‌تواند برای عموم افراد یکسان باشد. بلکه بهتر است که تنظیم لازمه را مطابق با سلیقه و نحوه بازی خودتان اعمال کنید تا هم بتوانید به راحتی با تنظیمات جدید خو بگیرید و هم عملکرد خود را بهبود حداکثری ببخشید. از آن جایی هم که بازی‌های مختلف نیاز به تغییر تنظیمات دارند و نمی‌توان یک پروفایل را برای همه بازی‌ها استفاده کرد، ما ترجیح دادیم تا در این بخش، بازی CALL OF DUTY و به طور خاص WARZONE را به عنوان نمونه اصلی انتخاب کنیم. با توجه به این نکته، تنظیمات مربوطه را شروع می‌کنیم.

خواندن  معرفی بهترین لوازم جانبی PS5 برای یک تجربه گیمینگ جذاب

تنظیمات دکمه‌های پشتی: بهتر است دکمه‌های پشتی را به دایره و ضربدر اختصاص ‌دهید تا بتوانید به راحتی حرکات drop shot و jump shot را انجام دهید. در Warzone، همچنین می‌توانید یکی از دکمه‌ها را به مربع اختصاص دهید تا بتوانید به سرعت لوت کرده و وقت خود را بابت لوت کردن هدر ندهید.

حساسیت استیک سمت چپ: برای این بخش بهتر است که همه چیز را روی حالت پیش‌فرض قرار دهید و محدوده‌های خنثی را روی صفر تنظیم کنید، زیرا این تنظیمات می‌تواند بهترین نتیجه را برای حرکت درون بازی ارائه دهد.

حساسیت استیک سمت راست: در این بخش خوب است که منحنی حساسیت خود را روی -2 قرار دهید. این گزینه بهترین تنظیم برای هدف‌گیری است، زیرا به شما اجازه می‌دهد به راحتی نشانه خود را حرکت داده و به سرعت روی هدف خود متمرکز شوید. محدوده خنثی را نیز بهتر است روی صفر تنظیم ‌کنید تا سرعت واکنش‌مان به اندازه کافی سریع و دقیق باشد.

محدوده خنثی تریگرها: من توصیه می‌کنم همه چیز را به صورت پیش‌فرض روی صفر نگه دارید تا هنگام استفاده از تریگرها، دچار هیچ‌گونه افت عملکردی نشوید.

تنظیمات Haptic Feedback و Adaptive Triggers: هر دو را خاموش نگه دارید، زیرا زمانی که کنترلر لرزش دارد، تمرکز شما از بین می‌رود و باعث کاهش دقت شما در هنگام هدف‌گیری می‌شود. بنابراین، بدون ویبره، شما کنترل کامل دارید و می‌توانید به طور کامل روی نتیجه مسابقه تمرکز کنید. البته این موضوع تنها برای بازی‌های آنلاین رقابتی صدق می‌کند اما اگر دوست دارید که از کنترلر خود، در بازی‌های آفلاین داستان-محور استفاده کنید، بهتر است که با خاموش کردن این گزینه‌ها، تجربه خود را تحت‌الشعاع قرار ندهید.

آموزش تنظیمات دسته دوال سنس ایج برای بازی بهتر

جمع‌بندی

با تنظیمات گفته شده در بالا سعی کردیم عملکرد کنترلر DualSense Edge را بهینه کرده و آن را مناسب تجربه بازی‌های آنلاین رقابتی (علی الخصوص CALL OF DUTY WARZONE) سازیم. این تنظیمات اگرچه می‌توانند برتری قابل توجهی را برای شما به ارمغان بیاورند اما نباید به آن‌ها همانند یک قانون ثابت نگاه کرد؛ بلکه بهترین راه برای اعمال تنظیمات بهینه بر روی هر کنترلری آن است که در ابتدا، نحوه بازی خود را در نظر گرفته و بنا به نحوه بازی خود، تنظیمات مربوطه را اعمال کنید. اما اگر به هر دلیل فرصت انجام این کار را ندارید و یا می‌ترسید با تنظیمات اشتباه، عملکرد خود را کاهش دهید، تنظیمات گفته شده در بالا می‌توانند نقطه خوبی برای شروع باشند. اما خوب، اگر شما تنظیمات بهتری را می‌شناسید که می‌توانند نتیجه مناسب‌تری را به همراه داشته باشند، خوشحال می‌شویم که در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

OHAM

یک گیمر معمولی که ویدیوگیم را نه تنها به چشم سرگرمی، بلکه همیشه به چشم یک مأمن می‌دیده. مأمنی که همچون پناهگاه‌های اتمی دنیای فال‌آوت، از روح شما در برابر سختی‌های زندگی محافظت می‌کند و به دنیای خاکستری‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، رنگ تازگی ‍‌می‌بخشد. البته این دیدگاه من نسبت به ویدیوگیم، ریشه در کودکی‌ام دارد. جایی که همواره در آن مشغول خیال‌پردازی بودم و سعی می‌کردم با مطالعه ادبیات مخصوص کودک و نوجوان، خود را راهی ماجراهایی خیالی کنم و به کمک قوه تخیلم، در این اوهام شناور باشم. در واقع به سبب مطالعه همین آثار ادبی بود که توانستم قدرت نگارش خود را تقویت کرده و از این استعداد، در راه خلق و تولید محتوا استفاده کنم. محتواهایی که از روح خیال‌پردازم جاری شده و با علاقه‌ جوشانم به ویدیوگیم، جهت داده می‌شوند تا در قلب گیمرهایی همچون خودم جای بگیرند و آن‌ها را بیش از پیش با این صنعت جذاب و بعضا بی‌رحم آشنا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا