اخبار بازی

یوبیسافت خبر داد؛ بازنگری سیستم مخفیکاری Assassin’s Creed Shadows

Ubisoft Announced; Assassin's Creed Shadows Stealth System Overhaul

ما گیمرها با یوبیسافت (Ubisoft) خاطره‌های پرشمار و درخشانی داریم. شرکتی که مطمئناً سنگ بنای تحول مدرن صنعت گیم به شمار می‌رود. یعنی دقیقاً همان جایی که با سم فیشر تبدیل به نقطه عطف سبک مخفیکاری شد و بعدها هم با الطایر و فرانچایز اساسین کرید توانست ژانر اکشن ماجراجویی را به بلوغ و درخششی که امروزه می‌بینیم برساند. با این حال، یوبیسافت هم مثل هر شرکت دیگری فراز و نشیب‌های زیادی متحمل شد. ولی راستش را بخواهید تصمیمات عجولانه و پولکی این شرکت باعث شد تا دیگر آن اجر و قرب سابق را نزد طرفداران نداشته باشد. مهم‌ترین مثالش هم سری بازی‌های Assassin’s Creed است. گرچه تغییر سبک این فرانچایز به سمت ژانر نقش آفرینی با بازخورد و فروش خوب چند نسخه اخیر همراه بود، اما راستش را بخواهید حتی چنین درخششی هم ذره‌ای با دوران اوج و پرشکوه سابق این شرکت قابل مقایسه نیست. تصمیمات غلط و عرضه متعدد بازی‌های کلیشه‌ای و مشابه هم باعث شد تا Ubisoft کمترین ارزش مالی خودش را در یک دهه اخیر تجربه کند. این‌ها را گفتیم تا به اهمیت بازی Assassin’s Creed Shadows برسیم. جدیدترین نسخه این مجموعه آخرین تیر تفنگ یوبیسافت برای فرار از بحران است. به قدری مهم و حیاتی که این شرکت برای ارتقای هر چه بیشتر آن حتی بازی را چند ماه به تاخیر انداخت. ظاهراً یوبیسافت برای نسخه جدید برنامه‌های زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بازنگری سیستم مخفیکاری فرانچایز Assassin’s Creed است که از بخت بد چند سالی است با انتقادات ریز و درشت فراوانی روبرو شده. برای مطالعه ادامه خبر با وب سایت تک سیرو همراه باشید.

سیتسم مخفیکاری؛ المان محبوب و همیشگی

آن‌هایی که در صنعت گیم ریش سفید به حساب می‌آیند، به خوبی می‌دانند که نقطه قوت فرانچایز Assassin’s Creed خصوصاً در سه گانه اتزیو بخش مخفیکاری آن بود. متاسفانه بعد از این بازی عملاً بخش مخفیکاری به حاشیه رانده شد و المان‌های اکشن به شاه بیت این عناوین تبدیل شدند. شاید تنها بتوان نسخه Unity را تا حدی شبیه به عناوین کلاسیک و قدیمی این مجموعه دانست که بیشتر سعی می‌کرد روی سیستم مخفیکاری و ترورهای گاه و بی‌گاه در کوچه پس کوچه‌های پاریس تمرکز کند. Assassin’s Creed Shadows علی رغم تحولات اخیر این سری اما می‌خواهد المان‌های موفق گذشته را هم دوباره به این سری اضافه کند. پس طبیعتاً مهم‌ترین و اولین توقعی که همه‌ی‌مان داریم بهبود سیستم مخفیکاری بازی است که سال‌هاست دستخوش سطحی نگری سازندگان قرار گرفته است. یوبیسافت هم امروز به صورت رسمی مکانیک‌های جدید این بخش از بازی را شرح و بسط داد تا بلکه طرفداران قدیمی و گیمرهای نسل جدید بتوانند نسبت به تازه‌ترین نسخه این مجموعه امیدوارتر شوند.

خواندن  معرفی بهترین بازی‌های سری Assassin's Creed

سیستم جدید مخفیکاری؛ چالش برانگیزتر از همیشه!

به صورت کلی ترور و کشتن مخفیانه دشمنان برای ژاپنی‌ها همیشه در طول تاریخ حائز اهمیت بوده است. یوبیسافت برای این که بتواند رسالت خودش در به تصویر کشیدن فرهنگ ژاپنی‌ها را به جا بیاورد یک ایده جدیدی برای قسمت مخفیکاری بازی طراحی کرده است. به صورت کلی شما زمانی که یک دشمن نزدیک می‌شوید یک سیگنال رنگی مرتبط با وی را می‌توانید ببینید که طبیعتاً هر رنگ هم یک معنا و مفهوم خاصی دارد. اگر این سینگال سفید رنگ بود شما می‌توانید به لطف سیستم Insta-kill دشمنان را فوراً با یک صحنه سینماتیک به سینه قبرستان بفرستید. دسته بعدی اما مربوط به سیگنال‌های زرد رنگ است! این نوع به جای کشتن فوری دشمنان به آن‌ها یک آسیب قابل توجه وارد می‌کند و احتمالاً بعد از آن باید با یک نبرد نزدیک تن به تن دخل آن‌ها را در بیاورید. مطمئناً این دسته هم کمی ریسک دارد چرا که ممکن است به واسطه فعل و انفعالات بعد از حمله سایر دشمنان هم از موضع شما با خبر شوند و کار حسابی گره بخورد. اما ریسکی‌ترین گزینه مربوط به سیگنال‌های قرمز رنگ است. همانطور که احتمالاً حدس زده‌اید در این حالت قهرمان بازی حتی از یک آسیب قابل توجه هم عاجز خواهد شد. شاید فکر کنید اصلاً اگر قرار است که دشمن حمله ما را دفع کند و متوجه حضور ما شود، این سیگنال‌های قرمز رنگ اصلاً چه فایده‌ای برای گیمر دارند؟ نکته دقیقاً همینجاست؛ این سیگنال‌ها و نشانه‌ها به تناسب موقعیتی که شما دارید دستخوش تغییر می‌شوند. آقای Simon Lemay دستیار کارگردان بازی Assassin’s Creed Shadows در توضیح این مکانیسم می‌گوید که شما وقتی در پیشروی مخفیانه‌ی‌تان برابر یک دشمن به چنین بن بستی می‌خورید مجبور می‌شوید که یک برنامه و نقشه جدیدی طراحی کنید. به عنوان مثال ممکن است همان دشمن که سیگنال قرمز دریافت کرده، دربرابر یک حمله هوایی از بالای ساختمان آسیب پذیر شود. از طرفی همان دشمن هم اگر موقعیتش را در طول بازی عوض کند باز هم می‌تواند برابر شما در موضع ضعف قرار بگیرد. این پویایی سیستم مخفیکاری باعث شده تا گیمر دائماً در چالش باشد و همیشه از یک راه کلیشه‌ای و شاید بی‌دردسر استفاده نکند. سازندگان اما تاکید کرده‌اند که این سیستم برای کمک به گیمرها طراحی شده است اما آن دسته از کسانی که ادعای حرفه‌ای بودن دارند و دست بر قضا از طرفداران قدیمی نیز به حساب می‌آیند می‌توانند در منوی بازی تنظیمات مربوطه را غیرفعال کنند.

خواندن  چه انتظاراتی از بازی Assassin's Creed Shadows داریم؟!

یاسوکه و نائویی؛ دو لبه یک شمشیر!

همانطور که احتمالاً می‌دانید نائویی (Naoe) و یاسوکه (Yasuke) دو شخصیت اصلی Assassin’s Creed Shadows به حساب می‌آیند. خوشبختانه یوبیسافت دست و بال شما را برای انتخاب یک کاراکتر کاملاً باز گذاشته و می‌توانید به تناسب سلیقه و موقعیتی که در آن قرار دارید، شخصیت مورد نظرتان را انتخاب کنید. با این حال خودتان هم خوب می‌دانید که حکایت این دو کاراکتر زمین تا آسمان است. یاسوکه جثه بزرگی دارد و به عنوان یک سامورایی همه فن حریف برای نبردهای بزرگ و سنگین حرف اول را می‌زند. مسلماً او در بخش مخفیکاری هم می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد، اما آن طور که سازندگان و البته نمایش‌های بازی گواه می‌دهند ظاهراً چندان دست و بالش برای المان‌های مخفیکاری باز نیست و به همین خاطر ممکن است به قیمت شکست خوردن‌های متوالی گیمر تمام شود. از آن طرف اما نائویی به عنوان کاراکتر مونث بازی هم جثه کوچک‌تری دارد و هم این که در دویدن و المان‌های پارکور حسابی چابک و فرز است. مطمئناً او بهترین گزینه برای پیاد کردن سیستم مخفیکاری بازی است. موردی که خود سازندگان هم به آن تاکید داشته‌اند. به عنوان مثال نائویی می‌تواند از محل‌های کوچک‌ و تنگ به راحتی عبور کند، حتی مخفی شدن وی در میان بوته‌ها هم بسیار راحت‌تر و بی‌دردسرتر از یاسوکه خواهد بود. ظاهراً المان‌های مخفیکاری محبوب نسخه‌های قبلی مثل کاورگیری پویا و مخفی شدن در سایه‌ها نیز همچنان در بازی حضور دارند. با این حال دیگر خبری از پرنده همراه برای کسب دید کلی از پایگاه دشمنان نیست. در عوض هم نائویی و هم یاسوکه یک مکانیسم دید (Observe) جدید برای بررسی و ارزیابی محیط دارند و حتی این قابلیت را دارند که دشمنان را مارک کرده و راه‌های مخفی محیط را نیز شناسایی کنند.

خواندن  Ubisoft از حضور سامورایی سیاهپوست در بازی Assassin's Creed Shadows دفاع کرد!

حسین رضایی

حسین رضایی، نویسنده، روزنامه نگار و منتقد بازی های ویدئویی و حوزه تکنولوژی.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا