اخبار بازی

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater دو سیستم کنترل و درجه سختی دارد

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater Has Two Control System And Difficulty Levels

این روزها کهنه پرستی در صنعت گیم حسابی به چشم می‌خورد. دیگر بازیسازان بزرگ و مطرح میلی به ساخت عناوین جاه طلبانه و جدید ندارند! حق هم دارند، در روزهایی که بازی‌های جدید و بزرگ مثل Concord با بودجه 400 میلیون دلاری در همان هفته اول به بن بست می‌خورند مطمئناً کمتر کسی شجاعت ساخت یک اثر متفاوت و جدید را پیدا می‌کند. به هر حال پول است که حرف اول و آخر در این صنعت را می‌زند و مسلماً شرکت‌ها برای برون رفت از این مشکلات باید به سراغ ریمستر و یا ریمیک کردن بازی‌های قدیمی و کلاسیک خودشان بروند. کپکام (Capcom) که توانست با بازسازی نسخه‌های قدیمی Resident Evil پول خوبی به جیب بزند و بعدتر کونامی (Konami) هم تصمیم گرفت از این بازار پرسود جا نماند و با معرفی دو بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater و Silent Hill 2 طرفداران قدیمی را با خود آشتی دهد. مسلماً ریمیک بازی بزرگی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater اصلاً کار راحتی نیست! چرا که کونامی دیگر برگ برنده‌ای به نام کوجیما ندارد و به همین خاطر فشار دوچندانی را باید تحمل کند. چالش‌های این مسیر هم کم نیستند و پرسش‌های زیادی پیرامون نحوه این بازسازی مطرح است. این که کونامی بازی را کاملاً مدرنیته می‌کند و یا ترجیح می‌دهد به اصول نسخه کلاسیک پایبند باشد؟ خوشبختانه امروز کونامی پاسخ این سوالات را داد و اعلام کرد که Metal Gear Solid Delta: Snake Eater از دو سیستم کنترل و درجه سختی بهره خواهد برد. برای ادامه خبر و خواندن جزئیات بیشتر با وب سایت تک سیرو همراه باشید.

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater دو سیستم کنترل و درجه سختی دارد

تلفیقی از کلاسیک و مدرنیته

اگر از ساخته‌های میازاکی و تعدادی از بازی‌های مستقل اعصاب خراب‌کن فاکتور بگیریم، عناوین امروزی حتی نمی‌توانند خم به ابروی گیمرها بیاورند. بازی‌ها به معنای واقعی کلمه راحت شده‌اند و چالش چندانی سد راه مخاطبین وجود ندارد. این در حالیست که سال‌ها پیش Metal Gear Solid با آن سختی مثال زدنی‌اش حسابی گیمرها را در پیچ و خم‌های مخفیکاری به تکاپو می‌انداخت. مسلماً این درجه سختی خودش می‌تواند برای طرفداران قدیمی این مجموعه یک برگ برنده مهم و اساسی باشد. کسی که سابقاً این عنوان کلاسیک را تجربه کرده خیلی سخت می‌تواند با ظاهر و عملکرد مدرن آن کنار بیاید. از طرفی کونامی هم به دنبال جذب کردن مخاطبین نسل جدید است و چه بسا با استفاده از این حربه می‌خواهد پیش زمینه‌ ساخت نسخه‌های بعدی را هم فراهم کند. کونامی اما با راهکار جالب خودش، دو نشان را با یک تیر زده و هم برای طرفداران جان سخت قدیمی و مخاطبین نسل جدید برنامه ریزی جداگانه‌ای انجام داده است. امروز تهیه کنندگان بازی، نوریاکی اوکامورا و یوجی کورکادو، در مصاحبه‌ای که با مجله فامیتسو داشتند اعلام کردند که Metal Gear Solid Delta: Snake Eater دارای دو سیستم مختلف کنترل است. حالت اول Legacy Style نام دارد که در حقیقت از سیستم کنترل سنتی با همان نمای دوربین قدیمی استفاده می‌کند. از آن طرف یک سیستم جدید و مدرن هم طراحی شده تا گیمرهای امروزی هم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. سیستم جدید (New Style) در حقیقت زاویه دوربین سوم شخص مدرن دارد و تا حد بسیار زیادی سینماتیک‌تر شده است.

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater دو سیستم کنترل و درجه سختی دارد

هر سیستم کنترل دشواری خاص خودش را دارد!

تهیه کنندگان بازی تاکید کردند که شما نمی‌توانید هر موقع که خواستید بین این دو سیستم کنترل بازی جابه‌جا شوید. سازندگان درباره چرایی این موضوع گفتند که دشواری بازی به تناسب هر سیستم کنترلی که انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود. به عبارتی سیستم Legacy Style فقط معطوف به دوربین نیست و سختی بازی در تمامی ابعاد هم دوچندان خواهد شد. به عنوان مثال با انتخاب این سیستم شما نمی‌توانید از کاورگیری‌های پویا استفاده کنید و حتی قابلیت شلیک به هنگام حرکت را ندارید. در حالی که اگر New Style را انتخاب کنید می‌توانید به راحتی در هر مکانی که خواستید کاور بگیرید و در حین حرکت هم شلیک کنید. پس انتخاب سیستم کنترل مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که بنا به گفته‌ی سازندگان شما باید تا انتهای بازی آن را حفظ کنید. البته Konami توضیحی درباره تفاوت سیستم هوش مصنوعی در دو حالت کلاسیک و مدرن را نداده است، ولی احتمالاً شاهد تفاوت ملموسی بین این دو در بازی باشیم. خبر خوب اینجاست که استایل بصری کلاسیک و مدرن بازی هم برای طرفداران قدیمی و مخاطبین نسل جدید طراحی شده است. خوشبختانه شما برای انتخاب میان این دو محدودیتی ندارید و می‌توانید هر زمان که خواستید آن‌ را تغییر دهید. همچنین المان‌های جدید مثل استتار کردن هم برای هر دو حالت وجود دارند.

کار ساخت بازی به اتمام رسیده است

نویسندگان مجله فامیتسو در خلال مصاحبه بارها درباره تاریخ انتشار Metal Gear Solid Delta: Snake Eater از تهیه کنندگان بازی سوال کردند، اما آن‌ها هر بار پاسخ واضحی به این سوال نمی‌دادند. پیش از این پست وبلاگ پلی استیشن در ابتدای سال جاری میلادی خبر از عرضه بازی تا انتهای سال 2024 را داده بود، اما سازندگان بازی هرگز آن را تایید نکردند. با این حال آن‌ها اعلام کردند که کار ساخت بازی مدت‌هاست به اتمام رسیده و هم اکنون از نظر فنی تا انتها قابل بازی است، اما آن‌ها می‌خواهند که بازی را از از نظر فنی و گیم پلی بهینه سازی کنند. ظاهراً کونامی از خر شیطان پایین آمده و دیگر کارکنان خود را تحت فشارهای شدید قرار نمی‌دهد. طبیعی هم هست، به هر حال Metal Gear Solid Delta: Snake Eater می‌تواند بعد از ماجرای جنجالی کوجیما، یک مراسم آشتی کنان بین طرفداران قدیمی این شرکت و کونامی باشد. خوشبختانه منتقدینی که توانستند دقایقی از بازی را تجربه کنند، این اثر را یک بازسازی وفادارانه و شجاعانه قلمداد کرده‌اند اما در خلال همین تجربه‌های‌شان به یک سری مشکلات فنی مثل باگ‌های متعدد و عملکرد ضعیف انیمیشن‌ها در یک سری از سکانس‌ها اشاره داشته‌اند. چه بسا به خاطر چنین بازخوردهایی کونامی تصمیم گرفته تا اطلاع ثانوی تاریخ انتشار دقیق بازی را اعلام نکند.

حسین رضایی

حسین رضایی، نویسنده، روزنامه نگار و منتقد بازی های ویدئویی و حوزه تکنولوژی.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا