ترکیب ماشین سواری و انیمه؛ بازگشت بازی کلاسیک Screamer
Combination Of Car Ride And Anime; The Return Of The Classic Screamer Game
میگویند هر کسی را بهر کاری ساختند. به همین خاطر هم ساخت یک بازی Open World خارق العاده فقط از عهده Rockstar بر میآید. یا تنها EA را میتوان مثال زد که بازیهای ورزشی پرفروش بسازد. در زمینه عناوین ریسینگ (ماشین سواری) هم استدیوی Milestone دم دستترین گزینه ممکن است. از قضا دلیلی که باعث شده ما تا این حد به تواناییهایشان باور داشته باشیم شجاعت این استدیو در ساخت عناوین متفاوت و متنوع ماشین سواری است. به همین خاطر تا دلتان بخواهد در کارنامهی کاریشان بازیهای ریسینگ گوناگونی ساخته شده که اکثر قریب به اتفاقشان هم محبوب و پرفروش بودهاند. آنها از سه دهه پیش کارشان را در زمینه ساخت بازیهای رقابتی و ریسینگ شروع کردند و تا به حال مجموعههای موفقی مانند MotoGP، WRC، SBK و Ride را تولید کرده اند. بازیهایی که در حقیقت یک عنوان شبیه ساز بودهاند و به لطف گرافیک واقع گرایانه و فیزیکی محشرشان همیشه با بازخوردهای مثبت منتقدین و گیمرها مواجه شدهاند. همانطور که پیش از این هم گفتیم، استدیوی Milestone شهامت بالایی در پیاده سازی ایدههای جدید دارد و به همین خاطر آنها در تازهترین پروژه گیمینگشان سراغ بازسازی بازی Screamer که یکی از محبوبترین بازیهای ریسینگ قدیمی است، رفتهاند. آن هم عنوانی که توانست برای اولین بار در سال 1995 میلادی سبک بازیهای ماشین سواری را به کل متحول کند. برای مشاهده ادامه خبر با وب سایت تک سیرو همراه باشید.
همه چیز از مراسم جنجالی و هیجان انگیز The Game Awards 2024 شروع شد. البته پیش از این نیز میتوانستیم حدس بزنیم که استدیوی محبوب Milestone از جدیدترین دست پخت خودش در این مراسم رونمایی میکند. ولی راستش را بخواهید هیچ کس فکرش را نمیکرد پای یکی از محبوبترین عناوین کلاسیک و قدیمی صنعت گیم یعنی Screamer در میان باشد. تا این که در جریان مراسم The Game Awards 2024، استودیو مایلاستون با انتشار تریلر رسماً از ساخت بازسازی عنوان قدیمی Screamer رونمایی کرد. بازی که سه دهه پیش عرضه شد و توانست مرزهای بازیهای ماشین سواری را جابهجا کند و به یک معیار جدید در این ژانر مبدل شود. پربیراه هم نیست که بگوییم بازیهای آرکید ماشین سواری دقیقاً از بعد عرضه این عنوان توانستند جای پای خودشان را صنعت گیم محکم کنند. حالا استدیوی Milestone با سال 30 تجربه در زمینه توسعه بازیهای ریسینگ، اسکریمر را به شکلی نوین بازآفرینی کرده است. این نسخه جدید ترکیبی از عناصر ریسنگ و اکشن آرکید است که حول محور المانهای سریع و دینامیک میچرخد. صدالبته سازندگان یک داستان عمیق و پیچیده با شخصیت پردازی غنی را هم روایت خواهند کرد تا خلاصه همه چیز مثل نسخه دهه 90 این بازی تمام و کمال باشد.
داستان پردازی انیمهای
تصورش را بکنید؛ ترکیب دنیای انیمه و مانگاهای ژاپنی با بازیهای ریسینگ در این بازی انتظارمان را می کشد! آن هم با همان استایل گرافیکی که از انیمهها و مانگاها سراغ داریم. مگر ترکیبی بهتر از این هم میتوان نام برد؟ بازی Screamer اما تنها به یک الگوبرداری ساده اکتقا نکرده است. آن طور که سازندگان میگوید، داستان بازی تماماً براساس مانگاهای دهه 80 و 90 میلادی نوشته است. و قصد دارد یک داستان گویی نوین برپایه شخصیت پردازیهای انیمهای را به تصویر بکشد. صدالبته داستان و فضاسازی چندان هم وابسته و بدون خلاقیت نیست. چرا که اسکریمر قصد دارد یک داستان عمیق با مفاهیم مهمی مثل انتقام، عشق و طمع را به تصویر بکشد. در این بین هم با فضای علمی تخیلی خودش میتواند یک اثر متفاوت با سایر محصولات هم سبک باشد. خلاصه آن که برای یک بازی ماشین سواری وجود چنین ابعاد داستانی خودش یک نعمت بزرگی به حساب میآید. تازه ماجرا زمانی جذابتر میشود که بدانید تروی بیکر افسانهای، صدا پیشه محبوب صنعت گیم، نیز یکی از نقشهای اصلی بازی را نیز به عهده گرفته است. تمام این موارد اما زمانی میتوانند ثمره داشته باشند که با یک روایت عمیق و سینماتیک همراه باشند. خوشبختانه استدیوی Polygon Pictures وظیفه طراحی انیمیشنها و میان پردههای بازی را به عهده گرفته است. استدیویی که حداقل برای طرفداران انیمه نامی محبوب و پراعتبار به حساب میآید.
گیم پلی؛ تلفیق اکشن و رانندگی
گیمپلی بازی Screamer شاید وجه تمایز آن با سایر بازیهای هم سبک باشد. آن طور که منابع خبری گفتهاند بازی به شدت تحت تاثیر عناوین کلاسیک دهه 90 است اما با تغییرات و نوآوریهای مدرن! به صورت کلی بازیکنان باید در پیستهای خیابانی و علمی تخیلی با یکدیگر به رقابت بپردازند. این پیستها نه تنها از نظر طراحی چشمنواز و متنوع میباشند، بلکه پر از چالشهایی هستند که هر لحظه میتواند مسیر مسابقه را تغییر دهد. یکی از ویژگیهای برجسته این بازی ترکیب مکانیکهای مبارزات فیزیکی با مسابقات است، جایی که بازیکنان میتوانند در حین مسابقه با استفاده از سلاحها و تواناییهای ویژه، با رقبای خود مبارزه کرده و از آنها سبقت بگیرند. صدالبته این مبارزات تنها به اتومبیلها محدود نمیشوند، بلکه گاهاً کار میتواند به نبردهای استراتژیک و تعاملی کشیده شود که در آن باید بازیکنان در کمترین زمان ممکن، مهمترین تصمیمات را برای استفاده از تواناییها و قابلیتهایش بگیرند. گرچه هنوز اطلاعات جدیدی از گیم پلی بازی در دسترس نیست اما به نظر میرسد در جریان شوکیسها و مراسمهای پیش رو شاهد جزئیات بیشتری از روند بازی باشیم. با این حال حداقل چیزی که در همان نمایش اولیه هم مشخص بود، جلوههای بصری معرکه و طراحی هنری خارق العاده بازی است. از نظر گرافیک، اسکریمر از طراحیهای نئونی و علمیتخیلی بهره میبرد تا به کمک آن بتواند فضایی زیبا و جذاب را ایجاد میکند. پیستها در دنیایی پر از شهرهای مدرن، محیطهای صنعتی و خیابانهای تاریک با رنگهای درخشان و افکتهای نوری ساخته شدهاند که اتفاقاً خود همین محیطها نیز میتوانند جنون سرعت را به بالاترین حد خودش برسانند.
تاریخ انتشار و پلتفرمهای مقصد
در شرایطی که خیلیها انتظار این را داشتند که در انتهای نمایش بازی در مراسم TGA تاریخ عرضه 2025 روی مانیتور نمایش داده شود، به طرز عجیبی سازندگان تاریخ عرضه بازی را به سال 2026 موکول کردهاند. آن طور که مشخص است تیم Milestone با جمعیت 250 نفره خودش پروژههای دیگری نیز برای عرضه در سالهای پیش رو دارد، اما مشخصاً هیچ کدام از آنها به اندازه Screamer اهمیت ندارند. به هر حال شایعات از بودجه کلان سازندگان برای ساخت بازی میگویند، خصوصاً این که یک استدیوی انیمه سازی به صورت اختصاصی وظیفه تولید انیمیشنها را برعهده گرفته و در طرف دیگر تروی بیکر که یک صداپیشه گران قیمت نیز به شمار میرود در این بازی ایفای نقش میکند. با تمام این تفاسیر باید در سال 2026 شاهد عرضه این بازی PS5، Xbox Series X/S و PC باشیم.