سازنده Hitman: منتظر سه گانه بازی جیمز باند باشید
The Developer Of Hitman Video Game: Wait For The James Bond Trilogy
صنعت گیم تا دلتان بخواهد نامهای نه چندان معروف دارد که اگر نمیبودند، هرگز نمیتوانستیم به چنین سطحی از دستاوردهای هنری و فنی در دنیای بازیهای ویدئویی برسیم. استدیوی IO Interactive مطمئناً یکی از همین نامهاست. استدیویی که گرچه در طول 26 سال فعالیت خودش توانست ژانر مخفیکاری و اکشن را به جایگاه فعلیاش برساند اما به اندازه توانمندی هایش مورد توجه قرار نگرفت. آنها همان کسانی هستند که فرانچایز محبوب Kane and Lynch را به جایگاهی شایسته در صنعت گیم رساندند و البته با سری بازیهای Hitman ثابت کردند تا چه اندازه میتوانند صاحب سبک و مولف باشند. به خصوص فرانچایز هیتمن که پایه و ستون اصلی بازیهای مخفیکاری در صنعت گیم به شمار میرود. البته که آن ها نام پدر سبک مخفیکاری را به کوجیما واگذار کردهاند، اما از منظر دستاوردهای فنی و خلاقیتهایشان هیچ دست کمی از چشم بادامیهای صنعت بازیهای ویدئویی ندارند. IO Interactive درست مثل یک پدر زحمتکش است که تمام توان و تلاشش را برای موفقیت فرزند شیک پوش و کچلش یعنی هیتمن گذاشت اما دست آخر خودش میماند و جایگاهی که میتوانست به مراتب نزد گیمرها والاتر و مهمتر باشد. شاید حالا وقت آن رسیده که این تحول برای استدیوی IO Interactive اتفاق بیافتد. آن هم با یک پروژه جاه طلبانه که مدتهاست به صورت رسمی تایید شده است. Project 007 که در حقیقت عنوانی از دنیای جذاب جیمز باند است، قرار است این کاراکتر را بعد از سالها دوری دوباره به صنعت گیم برگرداند. ماجرا حتی فراتر از این هم میرود. آنچنان که اعضای سازنده بازی به قدری از دستاوردهای خودشان راضی هستند که از همین حالا میخواهند ادامه این مجموعه را در قالب یک اثر سه گانه روایت کنند. این همان خبری است که امروز استدیوی سازنده آن را تایید کرد. برای مشاهده جزئیات خبر با وب سایت تک سیرو همراه باشید.
هاکان آبراک، رئیس استدیوی IO، امروز در مصاحبه با IGN جزئیات بیشتری از آینده فرانچایز جدید خودشان را فاش کرد. او تاکید داشت که 20 سال کار بر روی مجموعه هیتمن باعث شده تا آنها تمام فانتزیهای یک مامور تمام عیار را بفهمند که اتفاقاً بیشترین نمود خودش را در شخصیت جیمزباند نشان میدهد. در واقع مامور 47 با استعدادهای بیپایان و تواناییاش در کنترل هر سلاحی شباهت بسیار زیادی با جیمز باند خودمان را دارند. ابراک اما درباره تفاوتهای این دو کاراکتر گفت:
بدیهی است که بازی جیمز باند یک IP متفاوت است که مقیاس بسیار بزرگی هم دارد. همانطور که میدانید امتیاز اصلی این مجموعه در اختیار ما نیست، در واقع این اولین بازی است که IP آن در مالکیت ما قرار ندارد. اما به دنبال ادامه این هستیم تا در نسخه بعدی بازی، یک داستان جاسوسی و بریتانیایی را روایت کنیم. این IP برای ما در حال تبدیل شدن به یک ماجراجویی و داستان بزرگ است. شخصاً امیدوارم امکان ساخت یک سه گانه بزرگ در آینده وجود داشته باشد. سهگانهای که با تمام آثار قبلی فرق دارد و بسیار هیجان انگیز و مهم خواهد بود.
در ادامه خبرنگار IGN درباره چالشهای ساخت بازی James Bond بعد از گذشت این همه سال سوال پرسید و ابراک این گونه پاسخ داد:
تقریباً 15 سال از آخرین بازی این کاراکتر گذشته است. قطعاً این مورد چندان برای ما اهمیت ندارد. ما در واقع آن را به عنوان یک نقطه قوت می بینیم. افراد زیادی وجود دارند که در مورد GoldenEye به عنوان یک بازی کلاسیک صحبت میکنند اما من نمیخواهم درباره آن حرفی بزنم. فقط امیدوارم جیمز باند جدید نه فقط یک بازی، بلکه یک جهان بزرگ و شایسته را برای گیمرها تعریف کند که بتوانیم در کنار فیلم با آن رشد کنیم.
تاریخ انتشار بازی جدید جیمز باند
با وجود این که مدتهاست از معرفی رسمی بازی گذشته است، همچنان تاریخ انتشار و حتی یک نمایش ساده از آن هم بیپاسخ مانده است. ابراک درباره این تاخیر گفت:
حقیقتاً امروز نمیتوانم جزئیات تازهای بگویم. اما باور کنید برایم دردسر میشود اگر درباره آن صحبت کنم. میتوانم با اطمینان بگویم که مشغول ادامه دادن برنامههای خودمان هستیم و حتی پروژه ساخت بازی به طور شگفت انگیزی پیش میرود. ما صرفاً یک تیزر کوچک منتشر کردیم و نه بیشتر، اما چیزهای جالب زیادی در راه هستند.
آخرین شایعات درباره بازی جیمز باند
شاید مهمترین و قابل توجهترین خبری که حداقل به صورت رسمی تا به حال درباره بازی تایید شده، اضافه شدن کارگردان بازی The Division به استدیوی IO برای طراحی ماموریتهای بازی جیمز باند باشد. گذشته از این موارد استدیوی IO برای این که بتواند بازیها را همچنان سر زبانها نگهدارد همیشه با ارائه اخبار هیجان انگیزی انتظارات را از این پروژه بالاتر میبرد. به عنوان مثال همین چند وقت پیش بود که تهیه کننده بازی اعلام کرد که Project 007 واقعگرایانهترین بازی نسل جدید کنسولهای بازی خواهد بود. او ادعا داشت که با فناوریهای جدید خودشان میتوانند یکی از طبیعیترین و بهترین تجربههای اکشن سوم شخص را به تصویر بکشند. اما حقیقتاً جزئیات دقیقی از گیم پلی بازی فاش نشده است. شایعاتی به گوش میرسند که بازی قصد دارد به جای طراحی جهان باز روی طراحی مراحل خطی کار کند، تقریباً مشابه آن چیزی که بارها در فرانچایز Hitman دیده بودیم. در عوض احتمالاً شاهد حضور پرتکرار گجتها و فناوریهای منحصر به فردی هستیم که داشتنشان فقط از عهده یک مامور مجهزی مثل جیمز باند برمیآید. به نظر می رسد که سازندگان قصد دارند بیشتر از بازیهای قبلی خودشان، روی اصول داستان پردازی مانور دهند. به همین خاطر گروهی از نویسندگان فیلمهای این مجموعه هم برای خلق یک داستان جذاب به تیم بازیساز مشورت میدهند. البته حداقل از این بابت اطمینان داریم که IO میخواهد یک اثر کاملاً مستقل را روایت کند. یعنی با وجود ارتباطات عمیقی که با نسخههای سینمایی مجموعه جیمز باند وجود دارد، آنها قصد دارند داستانهای کاملاً مستقل را در سهگانه خودشان روایت کنند. به هر حال چیزی که مشخص است، طولانی شدن پروژه ساخت بازی میباشد. با توجه به صحبتهای اخیر تیم سازنده احتمالاً این طلسم تا اواخر امسال شکست خواهد شد و بالاخره شاهد یک نمایش رسمی از بازی خواهیم بود.