مقالات

راهنمای خرید ماوس بی سیم

Wireless Mouse Buying Guide

خرید یک ماوس جدید از نوع بی سیم می تواند یک چالش بزرگ برای همه ما باشد. نه فقط یک گیمر، بلکه هر شخص برای کار با کامپیوتر در طول روز نیازمند یک ماوس بی سیم است که ایده آل های لازم را داشته باشد. در دنیای امروز، ماوس می تواند تعامل و بهره وری شما در کار با کامپیوتر را بهبود دهد و از این روی شما به عنوان یک کاربر معمولی یا یک پرو گیمر نیاز به یک ماوس بی سیم حرفه ای دارید. با این وجود زمانی که به بازار مراجعه می کنید تا بهترین ماوس بی سیم موجود در بازار را انتخاب و خریداری کنید، انتخاب های متعددی پیش روی شما قرار داده می شود. انتخاب از میان انواع ماوس بی سیم که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند می تواند کاری بسیار دشوار شناخته شود.
نیازی به نگرانی نیست و ما در این مقاله از تک سیرو یک راهنمای جامع آماده کرده ایم. می خواهیم در خصوص عوامل و نکات کلیدی صحبت کنیم که به شما قدرت تصمیم گیری آگاهانه در زمان انتخاب و خرید یک ماوس بی سیم را می دهد. برخی از مهم ترین فاکتورها مانند عملکرد، ارگونومیک، ویژگی های شخصی سازی و غیره را بررسی می کنیم تا در نهایت بتوانیم بهترین ابزار را به شما معرفی کنیم. در ادامه با تک سیرو همراه باشید.

راهنمای خرید ماوس بی سیم

نکاتی که در زمان انتخاب ماوس بی سیم باید به آن ها توجه کنید

فناوری بی سیم به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر در زندگی بشر تبدیل شده است. حرکت راحت و بی دردسر ماوس بی سیم مهم ترین دلیلی است که این محصول را به سبد خرید ما افزوده است. ماوس بی سیم را می توانید برای لپ تاپ و کامپیوتر گیمینگ خود استفاده کنید. دیگر سیم ها و کابل ها دست و پایمان را اشغال نمی کنند و ما می توانیم یک میز کار واقعا مرتب داشته باشیم. با توجه به تمامی این ویژگی ها، گزینه های متنوعی در بازار وجود دارد. همین امر باعث شده است که انتخاب یک ماوس بی سیم یک چالش و مشکل برای خریداران باشد. البته با دانستن نکاتی که در ادامه آورده می شود، خرید ماوس بی سیم می تواند امری بسیار ساده باشد.

  • طراحی ارگونومی

مهم ترین عامل در انتخاب یک ماوس بی سیم را می توان طراحی ارگونومی دانست. یک ماوس بی سیم ارگونومیک به گونه ای طراحی شده است که برای مدت زمان طولانی در روز قابل استفاده باشد. این ماوس راحت است و فشار خاصی روی دست و مچ ایجاد نمی کند. در زمان انتخاب یک ماوس باید به مواردی همچون شکل، اندازه و Grip (نحوه در دست گرفتن) آن توجه داشته باشید. برخی از انواع ماوس بی سیم برای اندازه دست خاص طراحی شده اند که باید صرفا در دست راست یا دست چپ قرار گیرند. این در حالی است که برخی از انواع ماوس با طراحی Ambidextrous قابلیت استفاده در هر دو دست راست و چپ را دارند. این نمونه از ماوس ها می توانند راحت تر مورد استفاده قرار گیرند و همچنین بهره وری را افزایش می دهند. خطر ابتلا به RSI (آسیب ناشی از حرکات تکراری) نیز در ماوس بی سیم به مراتب کمتر است.

  • DPI (Dots Per Inch) یا نقطه بر اینچ

DPI ماوس به حساسیت آن اشاره دارد. هرچقدر که یک ماوس بی سیم از DPI بیشتری برخوردار باشد، حرکت روی صفحه سریع تر انجام می شود. DPI کمتر به معنای حرکت کند تر نشانگر ماوس می باشد. میزان DPI مورد نیاز شما معمولا بر اساس نوع استفاده از ماوس تعیین می شود. هر چقدر که DPI یک ماوس بالاتر باشد، آن محصول گزینه بهتری برای گیمرها می باشد. همچنین حرکات را دقیق تر انجام می شود. DPI بالاتر نه فقط برای گیمرها، بلکه برای طراحان گرافیک و مهندسان نقشه کش نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طور کلی بهتر است که در زمان انتخاب یک ماوس بی سیم، محصولی را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم DPI برای آن تعریف شده باشد.

  • نوع اتصال

انواع ماوس بی سیم مختلف که امروزه در بازار عرضه می شوند، از انواع مختلفی از اتصال پشتیبانی می کنند. رایج ترین شیوه اتصال در محصولات بی سیم، از طریق بلوتوث، گیرنده های RF و دانگل های USB است. بلوتوث این مزیت را برای شما به همراه دارد که دیگر نیازی به دانگل ندارید و عملا هیچ یک از پورت های USB شما اشغال نمی شود. با این حال کامپیوتر شما باید بلوتوث را پشتیبانی نماید. با این حال محصولاتی که با دانگل USB در بازار عرضه می شوند، برد بیشتری داشته و قابلیت اعتماد در آن ها بیشتر است. بهتر است که در زمان انتخاب و خرید یک ماوس بی سیم، حتما به نوع اتصال آن دقت داشته باشید.

  • طول عمر باتری

باتری به عنوان منبع تامین انرژی در انواع ماوس بی سیم شناخته می شود. توجه به طول عمر باتری از اهمیت بسیار بالایی در زمان خرید برخوردار است. برخی از ماوس های بی سیم فناوری هایی را پشتیبانی می کنند که در زمان عدم استفاده از ماوس، میزان انرژی مصرفی را کاهش می دهند. همچنین برخی از محصولات باتری قابل شارژ را پشتیبانی می کنند که البته این سری از محصولات برای کسانی که به محیط زیست اهمیت می دهند گزینه ای بهتر است. علاوه بر تمامی این مسائل، بهتر است ماوس بی سیم را انتخاب کنید که نشانگر باتری دارد. در این صورت زمان تعویض باتری یا شارژ مجدد را متوجه خواهید شد و در طول انجام کار با ماوس مشکلی نخواهید داشت.

  • دکمه های قابل برنامه ریزی

در صورتی که می خواهید بهره وری خود را در بازی و کارهای روزمره با ماوس بی سیم بیشتر کنید، نیاز دارید که روی دکمه های موجود بر روی ماوس خود برنامه ریزی کنید. برخی از انواع ماوس های بی سیم با دکمه های اضافی برای انجام برخی از دستورات اضافه عرضه می شوند. کلید های ترکیبی (ماکرو) نیز برای برخی از محصولات قابل برنامه ریزی بوده و شما می توانید دکمه ها را سفارشی سازی کنید. دکمه های قابل برنامه ریزی به خصوص برای گیمرها دارای اهمیت بوده و یک برتری کاملا مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهند.

  • برند و گارانتی

یک ماوس بی سیم خوب، علاوه بر تمامی ویژگی های بیان شده، باید توسط یک شرکت معتبر ساخته شده باشد و کیفیت لازم را داشته باشد. همچنین باید گارانتی های لازم برای آن در نظر گرفته شده باشد. برای مثال شرکت های Logitech و Razer به عنوان دو ابر شرکت ساخت لوازم جانبی کامپیوتر شناخته می شوند که در بازار حضور دارند و شما می توانید ماوس بی سیم این دو شرکت را با بیشترین کارایی خریداری کنید. نگران گارانتی محصولات اصلی هم نباشید. تک سیرو محصولات خود را با گارانتی معتبر و البته گارانتی اصالت کالا عرضه می کند. با این حال در زمان خرید، حتما به این نکات در صفحه خرید تک سیرو توجه کنید.
نیازهای خود را در انتخاب یک ماوس بی سیم باید در نظر بگیرید
با توجه به تمامی موارد بیان شده، حالا شما آماده هستید که یک ماوس بی سیم را خریداری کرده و استفاده کنید. از یاد نبرید که به تعداد افرادی که قصد دارند یک ماوس بی سیم خریداری کنند، محصولات متنوعی در بازار عرضه شده است. از این روی ما در ادامه قصد داریم فاکتورهایی که هر شخص باید در زمان خرید ماوس بی سیم در نظر داشته باشد را بیان کنیم.

مقاله مرتبط : معرفی بهترین ماوس‌های گیمینگ

راهنمای خرید ماوس بی سیم

ماوس بی سیم مناسب برای گیمرها

یک گیمر برای این که بهترین ماوس بی سیم مورد نیاز خود را تهیه کند، بهتر است به نکات زیر توجه کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری کند :

  •  ارگونومیک : یک ماوس بی سیم باید طراحی ارگونومیک داشته باشد تا یک گیمر بتواند برای ساعت ها از آن استفاده کند. ابعاد و اندازه های ماوس نیز باید با دست شما سازگاری داشته باشد. یک ماوس ارگونومیک اما کوچک یا بزرگتر از دستان شما نمی تواند این نیازها را برای شما برطرف نماید.
  •  دکمه های اضافه و قابلیت برنامه ریزی : ماوس بی سیم گیمینگ علاوه بر سه کلید اصلی، بهتر است دو دکمه برای Backward و Forward نیز داشته باشد. یک دکمه بهتر است برای تنظیم DPI در نظر گرفته شده باشد و چند دکمه برای برنامه ریزی اضافه نیز روی آن وجود داشته باشد.
  •  DPI بالا : بسته به نوع بازی هایی که اجرا می کنید، نیاز دارید که دقت ماوس شما بالا باشد. از این روی باید محصولاتی را انتخاب کنید که DPI بالاتری نسبت به سایر محصولات موجود در بازار داشته باشند.
  •  کیفیت ساخت و طراحی زیبا : ماوس بی سیم گیمینگ معمولا با نورپردازی RGB تزئین شده اند. همچنین کیفیت ساخت آن ها نسبت به سایر محصولات موجود در بازار بیشتر است. از این روی گیمر می تواند طول عمر بالاتر و همچنین تعداد کلیک بیشتری را با استفاده از ماوس بی سیم مناسب برای گیمرها در اختیار داشته باشد.

با توجه به تمامی مسائل بیان شده، انتخاب یک ماوس بی سیم برای گیمرها نه تنها کار سختی نخواهد بود، بلکه می توانید با بررسی تمامی محصولات موجود در بازار، بهترین گزینه را انتخاب کرده و خریداری کنید.

مقاله مرتبط : ماوس گیمینگ با سیم یا بی سیم، کدام بهتر است؟

راهنمای خرید ماوس بی سیم

نتیجه گیری

ماوس بی سیم یکی از مهم ترین لوازم کامپیوتر و تجهیزات جانبی است که امروزه در بازار عرضه شده است و شما می توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید. از یاد نبرید که این ماوس باید ویژگی های خاصی که در این مقاله به آن ها اشاره شد را داشته باشد تا بتوانید بدون مشکل از آن استفاده داشته باشید.

محمد شفیعی

دنیا برای من در یک لحظه قفل شد. پاییز سال 1930 و شخصیت به یادماندنی توماس آنجلو. بازی کردن واقعا احساس رهایی به من میده. من بازی میکنم چون قطعا هیچوقت نمیتونم به 1930 نیویورک برگردم. بازی می کنم چون هیچوقت با دوستانم نمیتونم یه گنگ مافیایی رو توی شهری که هستم رهبری کنم. محمد شفیعی، کسی که از بچگی پای ثابت بازی های کامپیوتری بوده، سعی میکنه که بدون در نظر گرفتن سلیقه شخصی، محتوایی رو برای شما آماده کنه که بررسی، انتخاب و خرید از تک سیرو آسون تر بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا