اخبار بازی

مایکروسافت می خواهد به جای رزولوشن، روی نرخ فریم بالاتر تمرکز می کند.

شرکت مایکروسافت (Microsoft) تصمیم داشت تا با کنسول Xbox One X تجربه رزولوشن بهتر را برای کاربران خود فراهم کند اما کنسول ایکس باکس سری ایکس قرار است تا ابزاری برای توسعه دهندگان باشد تا از این طریق بتوانند نرخ فریم بهتری را برای کاربران داشته باشد. در این میان فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس طی مصاحبه ای که انجام داد در مورد رزولوشن و نرخ فریم بازی ایکس باکس اعلام کرد که این کنسول این قابلیت را دارد که بازی ها را با نرخ فریم 8k اجرا کند اما آن ها اولویت را برای اجرای بازی ها روی رزولوشن 4k نسبت به 8k و نرخ فریم پایین تر قرار داده اند.

این مدیر شرکت مایکروسافت همچنین بیان کرد: “ما نمی خواهیم که با کنسول هایی نظیر Xbox 360 با نرخ فریم 60 ثانیه و همچنین Xbox One با نرخ فریم 60 ثانیه و رزولوشن 4k، بازی سازان را دچار محدودیت کنیم بلکه هدف ما این است که ابزار مناسبی را در اختیار توسعه دهندگان بازی ها قرار دهیم تا بتوانند از این طریق کارهایی را که تمایل به انجام آن دارند روی پلتفرم های مختلف انجام دهند. من عقیده دارم که با ساخت Xbox Series X توانسته ایم به بازی ها، زیبایی و جلوه بیشتری بدهیم و تلاش کردیم تا از نظر حس و حال نیز مانند ظاهرشان شگفت انگیز باشند.

اما نکته ای که وجود دارد این است که به دلیل پایین بودن قدرت CPU های فعلی نسبت به GPU، سازندگان بازی ها نمی تواند نرخ تجدید صفحه و نرخ فریم مورد نظر خود را روی بازی در حال ساخت خود اعمال کند. او همچنین گفت که ما دوست داریم بازی هایی را منتشر کنیم که هدف آن تنها نمایش گرافیک بهتر و رزولوشن بالاتر نباشد بلکه بتوان حس و حال بهتر و هیجان بیشتری را به مخاطب منتقل کرد.”

حال باید ببینیم که بازی های مایکروسافت چگونه از ویژگی های کنسول نسل نهم استفاده می کنند. مثلا بازی Halo: Infinite نخستین بازی است که برای Xbox Series X به صورت انحصاری مورد استفاده قرار می گیرد البته این بازی برای پلتفرم نسل هشتم مایکروسافت نیز عرضه شده است. اما بازی Senuas Saga: Hellblade2 بازی انحصاری مختص Xbox Series X است که فقط در این کنسول قابل استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا