مقالات

صحبت های سازندگان بازی Stalker 2 در مورد داستان و جهان بازی

سازندگان بازی Stalker 2 در مورد این بازی اطلاعات جدیدی را ارائه دادند که این بازی قرار است در آینده منتشر شود. آقای زاخار بوچاروف که به عنوان مدیر روابط عمومی استودیو GSC Game World (سازنده بازی استالکر) فعالیت می کند به تازگی با وب سایت GamingBolt مصاحبه کرده است. از زمان نمایش ویدیو های بازی استالکر 2، محیط این بازی به نحوی همان فضای ترسناک موجود در سریال گذشته آن را تداعی می کرد. همانطور که می دانید طرفداران پروپاقرص این بازی بسیار منتظر عرضه نسخه دوم آن هستند؛ می توان این امید را داشت که این بازی بتواند، تمامی انتظارات مخاطبان خود را برآورده سازد. اما چند هفته پیش وب سایت GamingBolt با مطرح کردن چند سوال در پیرامون Stalker 2 تصمیم به دریافت و ارائه اطلاعات جدیدی از این بازی داشته است. به همین منظور شما عزیزان می توانید مصاحبه و سوالات مطرح شده توسط این وب سایت را در ادامه مشاهده نمایید.

بازی Stalker 2

سوالات مطرح شده

بازی Stalker 2 در مسیر طراحی و تولید با فراز و نشیب زیادی همراه بوده که از آن زمان حدود یک دهه می گذرد. در حال حاضر شما چه احساسی دارید از این که نسخه دوم از بازی استالکر در حال آماده سازی است؟

درست است، زمانی بسیار طولانی برای طراحی و ساخت این بازی صرف شده است. اما اگر بخواهم صادقانه بگویم، این موارد برای طراحی یک اثر بی نقص ضروری است. نتیجه آن هم چیزی نیست جز ساخت بهترین اثر ممکن با زمان و منابع در دسترس.

آیا فکر می کنید چشم انداز های بازی در شرایط فعلی با چند سال گذشته تغییر کرده است؟

من این تصور را دارم که با وجود تکنولوژی فعلی شما باید بازی Stalker 2 به جای چند سال قبل در سال های اخیر ساخته می شد.
توسعه این بازی از زمان بسیار قبل شروع شده و بازی Stalker 2 فعلی هیچ اشتراکی با نسخه لغو شده قبلی ندارد.

با در نظر گرفتن اهمیت فراوان نسخه اول بازی استالکر آیا برای طراحی نسخه دوم این بازی در همان سطح، تحت فشار هستید؟

بله کاملا درست است، ما به علت محبوبیت بازی استالکر برای طراحی Stalker 2 تحت فشار هستیم. تیم ما تلاش می کند تا بهترین نتیجه ممکن را ارائه دهد.

نسخه دوم از بازی استالکر قرار است یک داستان متنوع و چند شاخه ای را به نمایش بگذارد، آیا این موارد در یک بار تجربه کردن بازی قابل مشاهده است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بازیکنان برای مشاهده تمامی جزئیات Stalker 2 باید آن را چندین بار به اتمام برسانند.

در مورد آیتم ها و امکانات موجود در محیط بازی استالکر 2 چه چیزی می توانید به ما بگویید؟ آیا در محیط بازی امکانات متنوعی برای وضعیت های گوناگون در نظر گرفته شده است؟

نسخه دوم از بازی استالکر و مجموعه های مربوط به این بازی همگی در مورد ناتوانی در شرایط خطرناک، مبارزه نفس گیر با مرگ و… می باشند. آیتم های مربوط به بازی Stalker 2 همگی بر اساس نیاز بازیکن در محیط بازی قرار گرفته اند.

بازی Stalker 2

وجود اتمسفر فوق العاده و وحشت در محیط بازی به وضوح قابل مشاهده است که طرفداران سریال از این موضوع خوشحال می شوند. با این وجود این دو تنها مواردی موجود در ذهن هستند، به همین جهت شما به عنوان سازنده این بازی چگونه می توانید مطمئن شوید که به هدف خود رسیده اید؟

در حال حاضر ما سه اثر از این مجموعه را طراحی کرده ایم و کاملا از انتظارات بازیکنان مطلع هستیم. همچنین تیم اصلی ما در کیف اوکراین در حال فعالیت بر روی Stalker 2 است. ما هر دو ماه یک بار به منظور بازدید از آن مناطق ممنوعه برای کار بر روی نقشه برداری هوایی و الهام بخشی مناسب بازدید می کنیم. بنابراین می توان گفت که این موضوع ترکیبی از تجربه ما و فرهنگ مناطق است. همه چیز به خوشی پیش می رود و در حقیقت ما نمی توانیم آن را با کلمات توصیف کنیم.

شما در مورد Stalker 2 به مخاطبان قول طراحی یک بازی جهان باز را داده اید، بازیکنان باید چه انتظاراتی در مورد طراحی و تنوع این بازی داشته باشند؟ آیا شما فکر می کنید که در طراحی بازی های ترسناک جهان باز حفظ سطح ترس و وحشت سخت تر می باشد؟

کاملا درست است حفظ کردن علاقه بازیکنان به بازی های جهان باز یک چالش بزرگ است. بازی Stalker 2 داستان جدیدی را ارائه می دهد که بدون استفاده از جهان باز نمی توان آن را طراحی نمود. در محیط بازی Stalker 2 بازیکن باید به خوبی نتایج تصمیمات خود را مشاهده کند. بازیکن در طول این بازی، سفر دور و درازی را در پیش خواهد داشت که دیدن دوباره مناطق بازی بستگی به زیبایی آن دارد. ما امیدواریم جهان این بازی بتواند تمامی انتظارات بازیکنان را برآورده سازد.

برای تمام کردن بازی Stalker 2 چه قدر زمان لازم است؟

نسخه دوم از بازی استالکر راه دور و درازی را در پیش پای بازیکن قرار می دهد؛ برای تمام کردن این بازی نیاز به صرف صد ها ساعت زمان می باشد.

بازی Stalker 2

آیا شما تصمیمی برای عرضه بسته های الحاقی این بازی دارید؟

ما تصمیمات و برنامه هایی را برای آینده این بازی در نظر گرفته ایم، اما باید اجازه دهید تا ابتدا خود بازی آماده شود. در حال حاضر استودیو GSC علاوه بر Stalker 2 بر روی آثار دیگری فعالیت می کند.

این طور که به نظر می رسد بازی استالکر 2 اهداف بلند پروازانه را دنبال می کند. با این اوصاف، نسخه دوم از این بازی چگونه برای کنسول Xbox Series S توسعه پیدا کرده است؟ آیا مشخصات پایین این کنسول مشکلاتی را در مسیر بهینه سازی این بازی ایجاد نکرده است؟

در حال حاضر هیچ مشکلی در مسیر طراحی این بازی وجود ندارد و تیم توسعه در حال انجام بهینه سازی این بازی هستند.

در حال حاضر ما شاهد این هستیم که بازی های جدید همگی برای کنسول های قدیم و جدید طراحی می شوند. اما بازی Stalker 2 تنها برای کامپیوتر های خانگی و کنسول های نسل جدید ایکس باکس عرضه می شود. آیا علت این کار عدم درگیری با سخت افزار کنسول های نسل قدیم است؟

بله، بازی Stalker 2 یک بازی طراحی شده برای کنسول های نسل جدید است و نمی توان آن را بر روی کنسول های نسل قدیمی همچون ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 اجرا نمود.

بازی Stalker 2

آیا شما تصمیمی برای انتشار بازی استالکر 2 بر روی پلی استیشن 5 گرفته اید؟ چرا تصمیم گرفته اید تا این بازی را تنها برای کنسول Xbox طراحی کنید؟

در حال حاضر ما هیچ برنامه ای برای عرضه این بازی بر روی کنسول پلی استیشن 5 نداریم. ما با مسئولان مایکروسافت صحبت کردیم و این برند از فرصت های خوبی همچون سرویس گیم پس برخوردار است. به همین علت ما در حال کار بر روی نسخه Xbox سری S و X هستیم.

همانطور که می دانید کنسول ایکس باکس سری S از سخت افزار ضعیف تری نسبت به ایکس باکس سری X برخوردار است. آیا این موضوع مشکلی را برای بازی های بعدی ایجاد نخواهد کرد؟

در آینده همه چیز مشخص می شود. البته این موضوع بستگی به پروژه آن خواهد داشت. در وضعیت کنونی ما تنها می توانیم در مورد Stalker 2 صحبت کنیم. به طور یقین سخت افزار این کنسول بازی های آینده را پشتیبانی خواهد کرد.

بازی Stalker 2 بر روی کنسول های ایکس باکس سری S و X چه نرخ فریم و وضوحی را پشتیبانی می کند؟ آیا در این بازی چندین مدل گرافیکی قابل استفاده خواهد بود؟

این بازی قابل انجام با وضوح و کیفیت 4K بر روی Xbox Series X و حالت HDR بر روی هر دو کنسول می باشد. البته ما در آینده بروزرسانی هایی را ارائه می دهیم که این موضوع را بهبود می بخشد.

خواندن  ارتقاء تجربه بازی با بهترین لوازم جانبی ایکس‌باکس 2024

محمد شفیعی

دنیا برای من در یک لحظه قفل شد. پاییز سال 1930 و شخصیت به یادماندنی توماس آنجلو. بازی کردن واقعا احساس رهایی به من میده. من بازی میکنم چون قطعا هیچوقت نمیتونم به 1930 نیویورک برگردم. بازی می کنم چون هیچوقت با دوستانم نمیتونم یه گنگ مافیایی رو توی شهری که هستم رهبری کنم. محمد شفیعی، کسی که از بچگی پای ثابت بازی های کامپیوتری بوده، سعی میکنه که بدون در نظر گرفتن سلیقه شخصی، محتوایی رو برای شما آماده کنه که بررسی، انتخاب و خرید از تک سیرو آسون تر بشه.

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا