نقد و بررسی

توسعه دهندگان بازی درباره تاثیر ویژگی های پلی استیشن 5 بر روی آینده بازی چه می گویند؟

اگر شما هم به عنوان یکی از علاقمندان به دنیای بازی می خواهید نظراتی که توسعه دهندگان بازی در مورد نسل نهم کنسول های گیمینگ می گویند بیشتر بدانید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود. در این مقاله ما به تاثیرگذاری حافظه های خشک SSD در کنار تکنولوژی Tempest 3D در پلی استیشن 5 و مواردی در مورد آینده گیمینگ با شما صحبت خواهیم داشت.

وبلاگ پلی استیشن به عنوان یکی از مهم ترین منابع برای دسترسی به اطلاعات دقیق در خصوص پلی استیشن 5 به شمار می رود و این وبلاگ در روز های گذشته با قرار دادن مطالبی در زمینه قابلیت های جدیدی که سونی برای PlayStation 5 (PS5) در نظر گرفته است شناخته می شود. در این مقاله ما قصد داریم که در خصوص استفاده از تریگرهای تطبیقی (Adaptive Triggers) و همچنین فناوری جدید Haptic Feedback با شما صحبت کنیم تا بدانیم که کنترلر دوال سنس در کنار حافظه پر قدرت SSD که سرعت بسیار بالایی دارد در کنار موتور اختصاصی که سونی برای صدای سه بعدی در پلی استیشن 5 در نظر گرفته است، چه ویژگی هایی را می تواند به بازی اضافه کند و بازیکنان در این زمینه چه تجربه ای خواهند داشت.

Sony برای این که مقاله ای نزدیک به واقعیت را برای مخاطبین خود ارائه دهد، این قابلیت ها را با کمک توسعه دهندگان بازی از سراسر دنیا مورد استفاده قرار داده است و نظرات آن ها در مورد ویژگی های جدید پلی استیشن 5 را بیشتر توضیح می دهد. در این مقاله ما ضمن این که نظرات شرکت ها و توسعه دهندگان بازی را برای شما تدارک دیده ایم، تیزر سی ثانیه ای که برای تبلیغ پلی استیشن 5 مورد استفاده بوده است را به شما معرفی خواهیم کرد که قطعا می تواند برای شما در درک بهتر قدرت و کارایی پلی استیشن 5 مورد استفاده باشد. با ما در ادامه همراه باشید.

نظرات برایان هورتون به عنوان کارگردان بازی Marvel’s Spider-Man : Miles Morales در خصوص پلی استیشن 5

برایان هورتون که یکی از موفق ترین کارگردانان بازی به شمار می رود به خصوصیت سرعت بالای پلی استیشن 5 به واسطه استفاده از حافظه SSD اشاره کرده است و می گوید که این قابلیت به ما این امکان را می دهد تا بتوانیم لود بازی را به صورت آنی انجام دهیم و همچنین تصاویر و جزئیات بیشتر تصاویر با استفاده از این قابلیت امکان پذیر می باشد. محیط های شهری می توانند زیباتر و جذاب تر از گذشته باشند و همچنین این قابلیت هایی که سونی برای پلی استیشن 5 در نظر داشته است به ما این امکان را می دهد تا تغییر بنیادین در زمینه ساختارهای پلتفرم بازی را ایجاد کنیم. وی همچنین در ادامه صحبت هایی که در این خصوص داشته است می گوید که از این قابلیت های پلی استیشن بسیار هیجان زده است و فکر می کند که فرصت های بیشتری در زمینه تولید بازی های جذاب در اختیار ما می باشد.

Marvels Spider Man Miles Morales

گورین مور، کارگردان استودیو بازی سازی SIE Japan در خصوص پلی استیشن 5 چه می گوید؟

گورین مور هم مانند برایان هورتون از قابلیت هایی که حافظه SSD توانسته است به کنسول های بازی اضافه کند بسیار هیجان زده است و فکر می کند که سرعت بالای این قطعه در لود آنی بازی و همچنین امکان بازگشت سریع به جریان بازی می تواند در بازی Demon’s Souls که توسط این استودیو توسعه پیدا می کند بسیار جذاب باشد و در واقع اشاره به متفاوت و متحول شدن دنیای بازی سازی در سخنان این توسعه دهنده برای پلی استیشن 5 شایان ذکر می باشد.

Demon’s Souls

ماتیاس انگستروم و نظرات وی در مورد پلی استیشن 5

کارگردان بازی Hitman 3 نیز می گوید که با استفاده از ذخیره سازی و لود سریع و پیاپی با استفاده از این قابلیت در این بازی امکان پذیر شده است و شما می توانید در لوکیشن های سندباکس این بازی به ماجراجویی بپردازید. همچنین باید بدانید که با توجه به زمان لود بسیار پایین در کنسول پلی استیشن 5، تمامی کاربران ترغیب به خرید این کنسول خواهند شد. این نظرات در مورد یکی از محبوب ترین بازی های پلی استیشن و همچنین کنسول پلی استیشن 5 بسیار جذاب و قابل توجه است.

hitman 3

برنامه نویس ارشد بازی Far Cry 6 در مورد پلی استیشن 5 چه می گوید؟

نیل هیل در خصوص پلی استیشن 5 مانند سایر توسعه دهندگان بازی از قابلیت حافظه SSD بسیار استقبال کرده است و می گوید که این قابلیت انقلابی که در پلی استیشن 5 مورد استفاده بوده است می تواند در نهایت باعث بروز یک بلوغ در بازی سازی شود. در واقع با استفاده از خلاقیت ها و همچنین در کنار آن اقدامات نوآورانه و بی نظیر در زمینه استریمینگ می توانید بازی های جهان باز بسیار جذاب تری را مشاهده کنیم که قطعا برای ما جذاب خواهد بود. این پیشرفت در بازی سازی را مدیون پلی استیشن 5 و استفاده از حافظه خشک SSD در این دستگاه هستیم.

نظراتی که برنامه نویس ارشد بازی Returnal در خصوص پلی استیشن 5 بیان می کند

آری آرنبونسون به عنوان یک برنامه نویس ارشد در بازی Returnal فعالیت می کند و وی هم می گوید که استفاده از حافظه خشک SSD باعث شده است تا ما بتوانیم به مزیت ها و ویژگی های نهفته در این کنسول بازی بیشتر پی ببریم. در واقع توسعه دهندگان هنوز نمی توانند به صورت صد در صد از این قابلیت استفاده داشته باشند چرا که این قابلیت هنوز به طور کامل برای توسعه دهندگان روشن نشده است. در واقع لود سریع داده ها از روی دیسک و یا از روی حافظه داخلی را می توان از مهم ترین این ویژگی ها دانست. وی در ادامه صحبت هایش می گوید که مطمئن نیست در بازی های آینده نیازی به لود داشته باشیم و مراحل حذف می شوند تا گیمر بتواند بهتر بازی کند. در میان فرصت ها و قابلیت هایی که در این کنسول همچنان برای کسی روشن نیست، این ویژگی می تواند بسیار جذاب باشد و در واقع استفاده از SSD توسط این برنامه نویس از مهم ترین نقاط قوت پلی استیشن 5 می باشد.

Returnal

نظراتی که مارکوس اسمیت، کارگردان استودیو Insomniac Games در خصوص پلی استیشن 5 دارد

وی در ابتدای صحبت هایش در خصوص پلی استیشن 5 اظهار امیدواری کرده است که دموی جدیدی که برای گیم پلی بازی Ratchet & Clank : Rift Apart ارائه شده است را کاربران مشاهده کرده باشند و در ادامه می گوید که حافظه پر سرعت SSD مورد استفاده در این دستگاه و همچنین معماری مخصوصی که پلی استیشن برای ورودی و خروجی در این دستگاه در نظر داشته است را می توان از مهم ترین ویژگی های این کنسول دانست که به توسعه دهندگان این اجازه را می دهد برای گیمرها با سرعت بالاتری تصمیم گیری شود. در واقع این قوانین و ساختار عملکرد متحول شده در این نسخه از پلی استیشن می توانند باعث شوند که بازی های بسیار جذاب و بهتری را داشته باشیم.

Ratchet and Clank Rift Apart wallpape

نظرات توسعه دهندگان بازی در خصوص استفاده از موتور صدای Tempest 3D برای پلی استیشن 5

موتور مورد استفاده برای صدای PS5 یعنی Tempest 3D Audio Tech را می توان یکی از مهم ترین ویژگی ها و قابلیت هایی دانست که توسط سونی به این نسل از پلی استیشن اضافه شده است و می تواند کیفیت و دقت بالایی را در بازی ها داشته باشد تا گیمر بتواند تجربه منحصر به فردی را کسب کند.

توسعه دهندگان استودیو های مختلف در دنیا از نتایج بسیار خوبی که با استفاده از این فناوری به دست آورده اند بیشتر سخن می گویند و در ادامه این مقاله برخی از مهم ترین این نظرات را برای شما بیان خواهیم کرد. به نظر می رسد که سونی واقعا توانسته است دنیای آینده گیمینگ را به طور غیر قابل تصوری پیشرفت دهد.

کارگردان بازی Returnal در مورد موتور صدای PS5 چه می گوید؟

هری کروگر به عنوان یک کارگردان بازی می گوید که استفاده از فناوری سه بعدی صدا به این دلیل که تجربه جدید، دقیق و جذابی را ایجاد می کند، می تواند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد و در بازی های سریع و اکشن مانند Returnal بازی ساز می تواند از این ویژگی برای این که قدرت عکس العمل گیمر را بالاتر ببرد استفاده داشته باشد. در واقع فرصت بیشتر توسعه دهنده بازی برای این که بتواند تعامل بیشتری را کاربر داشته باشد، خلاصه حرف هایی است که توسط هری کروگر گفته می شود.

نظرات کارگران Norsfell در خصوص موتور صدای PS5

جولیان مارودا نیز در این خصوص می گوید که لایه های مختلف موسیقی را می توان با استفاده از این ویژگی ارائه داد و همچنین اتفاقات جدیدی که در این زمینه ارائه می شود، تجربه ای از حضور در یک محیط باشکوه بازی را ایجاد می کند. همچنین برای این که کاربر بتواند این بازی را بهتر انجام دهد، می تواند از قابلیت های دیگر این موتور صدا بهره گیری کند. در واقع این قابلیت در پلی استیشن 5 تحسین شده است و می تواند در تعامل بیشتر گیمر و بازی را به ارمغان بیاورد که قابلیت بسیار مهمی به شمار می رود.

Norsfell

کارگردان استودیو گوریلا، ماتیاس د یونگ

وی که کارگردان یکی از موفق ترین شرکت های گیمینگ می باشد، می گوید که با استفاده از موتور صدای پلی استیشن 5 می توانیم محتوای صوتی را به گونه ای طراحی کنیم که گیمر بتواند به سادگی از جزئی ترین اتفاقات در طول یک بازی به سادگی با خبر باشد. این ویژگی در کنار موقعیت های مختلف و دسترسی به ویژگی های خاص را می توان از دیگر کاربردهای این موتور صدا دانست که می تواند برای گیمر بسیار جذاب باشد.

تهیه کننده اجرایی Resident Evil Village در خصوص پلی استیشن 5 چه می گوید؟

از دیگر نظراتی که در خصوص پلی استیشن 5 بیان می شود، نظرات جون تاکیوشی می باشد. وی که از اهمیت پردازش صدا می گوید، این قابلیت را نکته ای کلیدی بیان کرده و امیدوار است که در تجربه بازی های نسل جدید بتواند نقش بسیار زیادی را ایفا کند. اینطور به نظر می رسد که استفاده از فناوری 3D Audiotech می تواند به صورت ویژه ای برای بازی های سبک وحشت مورد استفاده قرار گیرد و ما می توانیم یک تجربه صوتی بی نقص را با استفاده از این ویژگی داشته باشیم. همچنین هدست های معمولی می توانند به گفته آقای تاکیوشی کارایی بسیار زیادی در صدای سه بعدی داشته باشند.

نتیجه گیری

بیان نقاط قوت این کنسول باعث می شود که همه ما هیجان خرید این کنسول را داشته باشیم. ویژگی هایی مانند استفاده از حافظه های خشک SSD در کنار تکنولوژی صدای اختصاصی در این کنسول می تواند تجربه ای متفاوت از بازی را برای ما به ارمغان بیاورد. اما شما در این مورد چه فکر می کنید؟ آیا واقعا همانطور که گفته می شود، پلی استیشن 5 می تواند در پیشرفت نسل جدید بازی ها تاثیرگذار باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا